Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Rumia myśli o trolejbusie do Gdyni. „Po 2023 r.”

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2020-09-15 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Rumia myśli o trolejbusie do Gdyni. „Po 2023 r.”
fot. MOs810, lic. CC BY-SA 4.0Trolejbus w Gdyni
Czy z Gdyni do Rumi wkrótce pojedziemy trolejbusem? Oba miasta wyrażają wstępne zainteresowanie budową nowej odnogi o charakterze podmiejskim. Konkretne działania będą jednak podjęte nie wcześniej niż w 2023 r.

Choć władze Gdyni co do zasady nie zamierzają już rozwijać konwencjonalnej sieci trolejbusowej, stawiając coraz szerzej na pojazdy umożliwiające przejechanie przynajmniej pewnego odcinka trasy dzięki energii zakumulowanej w bateriach, nie wykluczają, że przewód zasilający zostanie rozwieszony pomiędzy Gdynią a Rumią. Taka inwestycja wymagałaby jednak daleko posuniętej współpracy z samorządem z Rumi. Ten wyraził już zainteresowanie koncepcją podmiejskiego trolejbusu.

Budowa sieci trolejbusowej możliwa, ale jeszcze nie teraz

– Możliwość wprowadzenia trolejbusów do naszego miasta rozważana jest od kilku lat – mówi Katarzyna Głodkowska, naczelnik Wydziału Inżynierii Miejskiej Urzędu Miasta Rumi. Według aktualnie analizowanej koncepcji sieć trakcyjna miałaby biec z Gdyni poprzez planowany tunel w Rumi-Janowie, a następnie ulicami Gdańską, Dębogórską i Kosynierów do centrum handlowego Auchan lub dalej – do aquaparku zlokalizowanego na granicy z Redą. Nasza rozmówczyni zastrzega przy tym, że pierwsze działania zmierzające do powiększenia oferty transportu zbiorowego o nowe połączenie trolejbusowe będą mogły zostać podjęte po zakończeniu innych ważnych inwestycji infrastrukturalnych, bez których odnoga w zakładanym kształcie nie mogłaby powstać.

Mowa tu przede wszystkim o wspomnianym tunelu w dzielnicy Janowo, ale też o planowanych węzłach przesiadkowych. Ewentualna budowa rozpocznie się więc nie wcześniej niż po roku 2023. Wydaje się przy tym, że relatywnie odległy horyzont czasowy może zmniejszać prawdopodobieństwo przeprowadzenia inwestycji, bo już teraz zdecydowanie rośnie rola autobusów elektrycznych i trolejbusów bateryjnych, które z czasem będą stopniowo wypierać klasyczne trolejbusy.

Czy znajdą się pieniądze?


Ważnym czynnikiem, który może hamować rozwój gdyńskiej sieci trolejbusowej, wydaje się też aspekt finansowy. – Działania będą uzależnione od możliwości finansowych naszej gminy oraz od możliwości pozyskania odpowiedniego wsparcia zewnętrznego – zastrzega bowiem Katarzyna Głodkowska. Wciąż nie znamy dokładnego kształtu programów pomocowych UE na kolejną perspektywę finansową 2021 – 2027.

Gdyńska sieć trolejbusowa już dziś wybiega poza granice tego miasta, docierając do Sopotu. Gdynię i Rumię spinają natomiast, obok linii Szybkiej Kolei Miejskiej, także połączenia autobusowe.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Gdynia z „supertrolejbusową” linią na północy miasta

Przestrzeń

Gdynia z „supertrolejbusową” linią na północy miasta

Marcin Gromadzki 02 września 2020

Gdynia: Od września trolejbusem do północnych dzielnic

Komunikacja

Gdynia: Od września trolejbusem do północnych dzielnic

Redakcja 25 sierpnia 2020

Gdynia: Aż 129 nowych elektrobusów i trolejbusów do 2034 r.

Komunikacja

Gdynia: Aż 129 nowych elektrobusów i trolejbusów do 2034 r.

Kasper Fiszer 15 sierpnia 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5