Partnerzy serwisu:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
PARTNERZY DZIAŁU


Komunikacja

Gdynia kupuje nowe trolejbusy bateryjne

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2022-03-15 12:35
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Gdynia kupuje nowe trolejbusy bateryjne
fot. PKT Gdynia
Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni rozpisało przetarg na dostawy sześciu trolejbusów o długości ok. 12 m. Pojazdy mają dotrzeć do Gdyni do końca września 2023 r.  Zakup jest możliwy dzięki środkom z programu Zielony Transport Publiczny.

Przedmiotem zamówienia jest dostawa sześciu nowych trolejbusów o długości od 11,5 m do 13,5 m z zasilaniem alternatywnym opartym na bateriach litowych. Szerokość określono na 2,55 m, wysokość pojazdu na 3,4 m przy złożonych odbierakach prądu, w tym podczas zasilania z baterii trakcyjnej. Ogólną pojemność określono na min. 75 osób, czego 30 pasażerów na miejscach siedzących (w tym maksymalnie dwa składane). Wymagane są trzy pary dwuskrzydłowych drzwi. Pojazd ma być w pełni niskopodłogowy – z wejściem na wysokości maks. 340 mm. Pojazdy będą klimatyzowane i wyposażone w monitoring, kasowniki, dynamiczny system informacji pasażerskiej, zapowiedzi, porty USB do ładowania urządzeń mobilnych.

Wymagany jest silnik trakcyjny o mocy ciągłej 170-190 kW i chwilowej min. 210 kW. Trolejbus powinien posiadać możliwość zasilania z baterii trakcyjnej. Zamawiający przewiduje eksploatację trolejbusów między innymi na częściowo niezelektryfikowanych trolejbusowych liniach komunikacyjnych, organizowanych przez ZKM Gdynia. W związku z powyższym bateria powinna umożliwiać nieograniczoną eksploatację na wszystkich liniach obsługiwanych przez PKT Gdynia. Baterie powinny być oparte na ogniwach litowo-tytanowych LTO. Pojemność całkowitą określono na min. 58 kWh, a dostępną dla użytkownika – min. 44 kWh. Przejście na zasilanie z baterii powinno być możliwe zarówno podczas postoju, jak i przy jeździe z prędkością do 35 km/h. 

Termin składnia ofert moja 15 kwietnia. Startować mogą firmy, które w ciągu ostatnich trzech lat wykonały co najmniej dwie dostawy trolejbusów niskopodłogowych, produkowanych seryjnie, wyposażonych w napęd prądu przemiennego, z alternatywnym zasilaniem bateriami trakcyjnymi na łączną kwotę nie mniejszą niż 10 mln zł brutto. O wyborze zdecydują cena (60%), termin gwarancji (8%), bezpieczeństwo – homologacja w zakresie wytrzymałości konstrukcji nośnej (8%), komfort – liczba siedzeń z poziomu niskiej podłogi (6%), parametry techniczne (18%). Pod uwagę brane będą wykonanie konstrukcji nośnej ze stali nierdzewnej; wykonanie poszycia zewnętrznego (z wyłączeniem ściany przedniej i tylnej) z aluminium, blachy nierdzewnej, tworzywa sztucznego; podatność obsługowo-serwisowa oferowanych pojazdów; zaoferowanie dwuzaworowych amortyzatorów nadwozia; zaoferowanie progresywnych miechów o zmiennej charakterystyce tłumienia.

Pierwsze trzy pojazdy mają zostać dostarczone do końca lipca 2023 r. Druga partia ma zostać dostarczona do 30 września 2023 r.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5