Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Gdynia kupuje nowe trolejbusy bateryjne

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
15-03-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Gdynia kupuje nowe trolejbusy bateryjne
fot. PKT Gdynia
Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni rozpisało przetarg na dostawy sześciu trolejbusów o długości ok. 12 m. Pojazdy mają dotrzeć do Gdyni do końca września 2023 r.  Zakup jest możliwy dzięki środkom z programu Zielony Transport Publiczny.

Przedmiotem zamówienia jest dostawa sześciu nowych trolejbusów o długości od 11,5 m do 13,5 m z zasilaniem alternatywnym opartym na bateriach litowych. Szerokość określono na 2,55 m, wysokość pojazdu na 3,4 m przy złożonych odbierakach prądu, w tym podczas zasilania z baterii trakcyjnej. Ogólną pojemność określono na min. 75 osób, czego 30 pasażerów na miejscach siedzących (w tym maksymalnie dwa składane). Wymagane są trzy pary dwuskrzydłowych drzwi. Pojazd ma być w pełni niskopodłogowy – z wejściem na wysokości maks. 340 mm. Pojazdy będą klimatyzowane i wyposażone w monitoring, kasowniki, dynamiczny system informacji pasażerskiej, zapowiedzi, porty USB do ładowania urządzeń mobilnych.

Wymagany jest silnik trakcyjny o mocy ciągłej 170-190 kW i chwilowej min. 210 kW. Trolejbus powinien posiadać możliwość zasilania z baterii trakcyjnej. Zamawiający przewiduje eksploatację trolejbusów między innymi na częściowo niezelektryfikowanych trolejbusowych liniach komunikacyjnych, organizowanych przez ZKM Gdynia. W związku z powyższym bateria powinna umożliwiać nieograniczoną eksploatację na wszystkich liniach obsługiwanych przez PKT Gdynia. Baterie powinny być oparte na ogniwach litowo-tytanowych LTO. Pojemność całkowitą określono na min. 58 kWh, a dostępną dla użytkownika – min. 44 kWh. Przejście na zasilanie z baterii powinno być możliwe zarówno podczas postoju, jak i przy jeździe z prędkością do 35 km/h. 

Termin składnia ofert moja 15 kwietnia. Startować mogą firmy, które w ciągu ostatnich trzech lat wykonały co najmniej dwie dostawy trolejbusów niskopodłogowych, produkowanych seryjnie, wyposażonych w napęd prądu przemiennego, z alternatywnym zasilaniem bateriami trakcyjnymi na łączną kwotę nie mniejszą niż 10 mln zł brutto. O wyborze zdecydują cena (60%), termin gwarancji (8%), bezpieczeństwo – homologacja w zakresie wytrzymałości konstrukcji nośnej (8%), komfort – liczba siedzeń z poziomu niskiej podłogi (6%), parametry techniczne (18%). Pod uwagę brane będą wykonanie konstrukcji nośnej ze stali nierdzewnej; wykonanie poszycia zewnętrznego (z wyłączeniem ściany przedniej i tylnej) z aluminium, blachy nierdzewnej, tworzywa sztucznego; podatność obsługowo-serwisowa oferowanych pojazdów; zaoferowanie dwuzaworowych amortyzatorów nadwozia; zaoferowanie progresywnych miechów o zmiennej charakterystyce tłumienia.

Pierwsze trzy pojazdy mają zostać dostarczone do końca lipca 2023 r. Druga partia ma zostać dostarczona do 30 września 2023 r.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Solaris dostarczy Gdyni więcej trolejbusów

Komunikacja

Solaris dostarczy Gdyni więcej trolejbusów

Przemysław Farsewicz 16 maja 2025

Gdynia na kolejnych trolejbusowych zakupach

Komunikacja

Gdynia na kolejnych trolejbusowych zakupach

Przemysław Farsewicz 07 lutego 2025

Gdynia. Zabytkowe trolejbusy znów wyjadą na ulice

Przestrzeń

Gdynia. Zabytkowe trolejbusy znów wyjadą na ulice

Redakcja/inf. pras 19 czerwca 2023

Gdynia: Przez drogą energię nie będzie nowych trolejbusów

Komunikacja

Gdynia: Nowe trolejbusy dzięki KPO? Za wcześnie na decyzje

Prawo & Finanse

Rumia myśli o trolejbusie do Gdyni. „Po 2023 r.”

Komunikacja

Zobacz również:

Solaris dostarczy Gdyni więcej trolejbusów

Komunikacja

Solaris dostarczy Gdyni więcej trolejbusów

Przemysław Farsewicz 16 maja 2025

Gdynia na kolejnych trolejbusowych zakupach

Komunikacja

Gdynia na kolejnych trolejbusowych zakupach

Przemysław Farsewicz 07 lutego 2025

Gdynia. Zabytkowe trolejbusy znów wyjadą na ulice

Przestrzeń

Gdynia. Zabytkowe trolejbusy znów wyjadą na ulice

Redakcja/inf. pras 19 czerwca 2023

Gdynia: Przez drogą energię nie będzie nowych trolejbusów

Komunikacja

Gdynia: Nowe trolejbusy dzięki KPO? Za wcześnie na decyzje

Prawo & Finanse

Rumia myśli o trolejbusie do Gdyni. „Po 2023 r.”

Komunikacja

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij