Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Fiasko przetargu na rozbudowę Warszawy Gdańskiej. Zero ofert

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2018-10-03 11:13
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Fiasko przetargu na rozbudowę Warszawy Gdańskiej. Zero ofert
fot. WU
Fiaskiem kończy się przetarg PKP PLK na rozbudowę stacji Warszawa Gdańska z myślą o obsłudze zwiększonych potoków podróżnych w czasie zamknięcia linii średnicowej. W postępowaniu nie wpłynęła żadna oferta.

Przed rozpoczęciem przebudowy linii średnicowej PKP PLK zaplanowały szereg działań wyprzedzających i przygotowawczych. Jednym z nich jest dostosowanie Warszawy Gdańskiej, gdzie miałby zostać przekierowany ruch dalekobieżny, do zwiększonego ruchu podróżnych.

Zarządca infrastruktury założył budowę nowego przejścia podziemnego po zachodniej stronie stacji z łącznikiem prowadzącym do istniejącego tunelu, a także projektowanego nowego dworca z budynkami biurowymi. W istniejącym tunelu przewidziano zamianę schodów zwykłych na ruchome. Zaplanowano także budowy dwóch kładek – wschodniej, łączącej perony z wiaduktem w ciągu Andersa oraz zachodniej, łączącej perony z ul. Felińskiego oraz ul. Kłopot. Więcej o zakresie prac pisaliśmy tutaj.

Wczoraj (2 października) minął termin składania ofert. W postępowaniu nie wystartowała żadna firma, w związku z czym PKP PLK unieważniają przetarg.

Opóźnienie w realizacji rozbudowy Warszawy Gdańskiej może już nie być dla PKP PLK tak dużym problemem z uwagi na zmiany w harmonogramie realizacji inwestycji w Warszawskim Węźle Kolejowym. Wszystko wskazuje na to, że przebudowa linii średnicowej zostanie przesunięta na nową perspektywę unijną, rozpoczynającą się w 2021 r. – W 2020 roku, gdy zakończą się prace projektowe będziemy wiedzieli jako powinna być koncepcja tej inwestycji, jaki jest stan obiektów, jakie dokładnie prace należy wykonać. Trzeba zrobić wszystko, by w programie znalazły się środki na całą tę inwestycję – mówił niedawno Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Nieruchomości i projekty deweloperskie „drugą nogą” PKP SA

Przestrzeń

Nieruchomości i projekty deweloperskie „drugą nogą” PKP SA

Witold Urbanowicz 11 lutego 2019

Rozbudowa Warszawy Gdańskiej. Jedna, bardzo droga oferta

Przestrzeń

Rozbudowa Warszawy Gdańskiej. Jedna, bardzo droga oferta

Witold Urbanowicz 27 listopada 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5