Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Fiasko przetargu na rozbudowę Warszawy Gdańskiej. Zero ofert

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2018-10-03 11:13
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Fiasko przetargu na rozbudowę Warszawy Gdańskiej. Zero ofert
fot. WU
Fiaskiem kończy się przetarg PKP PLK na rozbudowę stacji Warszawa Gdańska z myślą o obsłudze zwiększonych potoków podróżnych w czasie zamknięcia linii średnicowej. W postępowaniu nie wpłynęła żadna oferta.

Przed rozpoczęciem przebudowy linii średnicowej PKP PLK zaplanowały szereg działań wyprzedzających i przygotowawczych. Jednym z nich jest dostosowanie Warszawy Gdańskiej, gdzie miałby zostać przekierowany ruch dalekobieżny, do zwiększonego ruchu podróżnych.

Zarządca infrastruktury założył budowę nowego przejścia podziemnego po zachodniej stronie stacji z łącznikiem prowadzącym do istniejącego tunelu, a także projektowanego nowego dworca z budynkami biurowymi. W istniejącym tunelu przewidziano zamianę schodów zwykłych na ruchome. Zaplanowano także budowy dwóch kładek – wschodniej, łączącej perony z wiaduktem w ciągu Andersa oraz zachodniej, łączącej perony z ul. Felińskiego oraz ul. Kłopot. Więcej o zakresie prac pisaliśmy tutaj.

Wczoraj (2 października) minął termin składania ofert. W postępowaniu nie wystartowała żadna firma, w związku z czym PKP PLK unieważniają przetarg.

Opóźnienie w realizacji rozbudowy Warszawy Gdańskiej może już nie być dla PKP PLK tak dużym problemem z uwagi na zmiany w harmonogramie realizacji inwestycji w Warszawskim Węźle Kolejowym. Wszystko wskazuje na to, że przebudowa linii średnicowej zostanie przesunięta na nową perspektywę unijną, rozpoczynającą się w 2021 r. – W 2020 roku, gdy zakończą się prace projektowe będziemy wiedzieli jako powinna być koncepcja tej inwestycji, jaki jest stan obiektów, jakie dokładnie prace należy wykonać. Trzeba zrobić wszystko, by w programie znalazły się środki na całą tę inwestycję – mówił niedawno Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS