Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Zamieszanie z tramwajami w Angarsku

Dalej Wstecz
Data publikacji:
01-02-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Zamieszanie z tramwajami w Angarsku
fot. Artem Svetlov, lic. CC BY-SA 2.0 Wikimedia commons
W zeszłym tygodniu władze Angarska ogłosiły zamknięcie od lutego pięciu z siedmiu działających linii tramwajowych, co tłumaczono złą kondycją finansową przedsiębiorstwa tramwajowego, a także złym stanem torów. Wkrótce jednak zmieniono decyzje i przywrócono trzy linie.

Angarsk to ok. 225-tysięczne miasto, znajdujące się w obwodzie irkuckim. Leży ok. 5150 km na wschód od Moskwy. Komunikacja tramwajowa funkcjonuje od 1953 r. Jeszcze na początku lat 90. sieć tramwajowa składała się z 48 km tras. W styczniu długość sieci wynosiła 34 km. Obsługiwało ją siedem linii [schemat sieci tutaj]. Pod koniec zeszłego roku doszło jednak do załamania komunikacji tramwajowej – zamiast planowych 17 wagonów na trasy wyjeżdżało tylko 9-10 wagonów, a 23 grudnia nie wyjechał żaden.

W środę 27 stycznia władze miasta poinformowały o zawieszeniu pięciu linii – 1, 4, 5, 7 i 11 – od 1 lutego. Wyjaśniane to było ciężką sytuacją finansową przedsiębiorstwa komunikacyjnego Angarskij Tramwaj. Zmniejszenie liczby kursów i odwołanie linii o „niestabilnym potoku pasażerskim” miało służyć podtrzymaniu przyszłości przedsiębiorstwa.

I tak z ruchu miałby zostać wyłączono ok. 2-kilometrowy odcinek od przystanku Technopark (AMEZ) do pętli TEC-9 na terenie Bajkalskiej Energeticzeskiej Kompanii. Przewóz pracowników miałoby zabezpieczać przedsiębiorstwo. Ponadto, wstrzymany miałby zostać ruch na 6-kilometrowym odcinku trasy od zajezdni przez Uprawlienie ANChK do węzła Czajkowskiego. To odcinki obsługujące strefy przemysłowe. „Ruch pasażerski na tych trasach jest wyjątkowo mały. Koszt każdego kursu na tych kierunkach znacznie przewyższa uzyskany przychód. Oprócz kosztu energii elektrycznej potrzebne są środki na utrzymanie torów tramwajowych, sieci elektrycznych, co pogarsza i tak już trudną sytuację finansową przedsiębiorstwa miejskiego” – informował wydział transportu lokalnej administracji.

Utrzymane miałyby być dwie linie – 6 i 3, które miałyby wykonywać dodatkowo po dwa kursy dziennie do pętli Technopark (AMEZ). Pierwsze tramwaje miałyby wyruszać w pełną trasę o godz. 6:30, a w ostatni kurs – o godz. 19:50. Częstotliwość kursowania określono na 15-20 minut.

Jeszcze w piątek 29 stycznia zmieniono tę decyzję. – Trasy tramwajowe nr 1, 4, 7 zostaną w całości zachowane, aby zapewnić ruch pasażerski – zapewnił burmistrz Sergiej Pietrow. – Naszym priorytetem jest dostępność transportową i pod tym względem ekonomia schodzi na drugi plan. Jest oczywiste, że tramwaj nie może być opłacalny w pewnych warunkach i może dalej funkcjonować przy otrzymywaniu określonych dotacji. Tym samym w całości zachowane zostaną trasy nr 1, 4, 7, które przebiegają przez NPZ i TEC-9. Trasy nr 5 i 11 zostaną wycofane ze stref przemysłowych z uwagi na awaryjny stan torów. Te zmiany nie wpłyną jednak na ruch w mieście. Ponadto kierownictwo przedsiębiorstwa komunikacyjnego otrzymało polecenie zmierzenia się potrzebą zwiększenia liczby tramwajów na liniach do przewożenia ludzi do zakładów pracy w godzinach szczytu – podkreślił Siergiej Pietrow. Jak zauważono, linie 5 i 11 powielają autobusy linii 10 i 20. Burmistrz polecił wzmocnić komunikację autobusową na odcinkach, z których wycofywany jest tramwaj.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa: Drogowcy odkopali tory tramwajowe na pl. Trzech Krzyży

Przestrzeń

Warszawa: Drogowcy odkopali tory tramwajowe na pl. Trzech Krzyży

Redakcja/inf. pras. 09 września 2022

Rumunia. Botoszany mogą zostać bez tramwaju

Przestrzeń

Rumunia. Botoszany mogą zostać bez tramwaju

Przemysław Farsewicz 05 grudnia 2021

Żytomierz zlikwiduje tramwaje?

Przestrzeń

Żytomierz zlikwiduje tramwaje?

Witold Urbanowicz 17 grudnia 2020

Gliwice myślą o „pojeździe alternatywnym” w miejscu po tramwaju

Przestrzeń

Ruda Śląska: Co zostanie po linii tramwajowej nr 18

Przestrzeń

Ruda Śląska: Co zostanie po linii tramwajowej nr 18

Witold Urbanowicz 07 października 2017

Zobacz również:

Warszawa: Drogowcy odkopali tory tramwajowe na pl. Trzech Krzyży

Przestrzeń

Warszawa: Drogowcy odkopali tory tramwajowe na pl. Trzech Krzyży

Redakcja/inf. pras. 09 września 2022

Rumunia. Botoszany mogą zostać bez tramwaju

Przestrzeń

Rumunia. Botoszany mogą zostać bez tramwaju

Przemysław Farsewicz 05 grudnia 2021

Żytomierz zlikwiduje tramwaje?

Przestrzeń

Żytomierz zlikwiduje tramwaje?

Witold Urbanowicz 17 grudnia 2020

Gliwice myślą o „pojeździe alternatywnym” w miejscu po tramwaju

Przestrzeń

Ruda Śląska: Co zostanie po linii tramwajowej nr 18

Przestrzeń

Ruda Śląska: Co zostanie po linii tramwajowej nr 18

Witold Urbanowicz 07 października 2017

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5