Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Ruda Śląska: Co zostanie po linii tramwajowej nr 18

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-10-07 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Ruda Śląska: Co zostanie po linii tramwajowej nr 18
fot. WU
Minęły już ponad dwa lata od likwidacji linii tramwajowej nr 18, przebiegającej przez Rudę Śląską. Trasa, po inwestycjach dokonanych przez miasto, jest już nieprzejezdna. Sporo minie jednak czasu, nim znikną ostatnie elementy infrastruktury po dawnej trasie.

Linia nr 18, łącząca pętle Bytom Stroszek i Ruda Śląska Chebzie, została zlikwidowana w połowie lutego 2015 r. W efekcie ulice Piastowska i Wolności w Rudzie Śląskiej pozostaną bez komunikacji tramwajowej. Miasto Ruda Śląska jako przyczyny likwidacji wskazuje stan infrastruktury, wygodę podróżnych (wysokopodłogowy tabor i wsiadanie z jezdni), a także kwestie bezpieczeństwa (jednotorowa linia na dwukierunkowej jezdni).

Nie ma już szans na powrót tramwaju – szlak jest już nieprzejezdny. – Po zawieszeniu linii, na zlecenie Urzędu Miasta zrealizowany został remont przepustu w ul. Piastowskiej, przy którym torowisko nie zostało odtwarzane. Ponadto służby miejskie już zaasfaltowały część torowiska – informuje Andrzej Zowada, rzecznik prasowy Tramwajów Śląskich. Jak jednak zaznacza – choć infrastruktura nie jest wykorzystywana – w miejscach, gdzie sieć trakcyjna jest jeszcze rozpięta, napięcie jest załączone.

Mimo likwidacji tramwaju nieprędko znikną pozostałości po tej trasie. – Zwykle w miejscach, w których likwidowana jest linia tramwajowa (np. linia 12 Siemianowice – Chorzów czy linie w Gliwicach), spółka nie demontuje całości infrastruktury. Najczęściej w momencie, gdy na danym odcinku prowadzone są jakieś inwestycje miejskie bądź inwestora prywatnego, demontowana jest infrastruktura torowo-sieciowa. W tym przypadku wszystko wskazuje na to, iż będzie podobnie – informuje Zowada.

Realnie przydać się mogą jedynie elementy infrastruktury przylegające do funkcjonujących tras – od strony Bytomia i Chebzia. – Rozjazdy i krótkie fragmenty linii na dwóch skrajnych fragmentach zlikwidowanej linii mogą stanowić idealne miejsce odstawcze na wypadek awarii pojazdów na liniach. Dzięki takim miejscom wagon, który uległ awarii może zostać odstawiony na taki „ślepy tor”, żeby nie blokować ruchu innych tramwajów. Nie wykluczamy, iż będziemy rekomendować właśnie takie rozwiązanie w Rudzie Śląskiej. Na razie jednak nie ma wiążących decyzji w tej sprawie – zaznacza rzecznik Tramwajów Śląskich.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Tramwaje Warszawskie usuną torowisko na Jagiellońskiej w 2018 r.

Przestrzeń

Tramwaje Warszawskie usuną torowisko na Jagiellońskiej w 2018 r.

Witold Urbanowicz 26 września 2017

Legnicki tramwaj odzyska blask

Przestrzeń

Legnicki tramwaj odzyska blask

Redakcja 20 września 2017

Detroit. Reanimowany tramwaj, czyli kłopoty z szyną w USA

Komunikacja

Detroit. Reanimowany tramwaj, czyli kłopoty z szyną w USA

Jakub Dybalski 15 maja 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5