Partnerzy serwisu:
Komunikacja

La Coruña: Tramwaj już nie pojedzie. Zabytkowe wagony wystawione na sprzedaż

Dalej Wstecz
Autor:

Rafał Dybiński

Data publikacji:
2021-01-24 10:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

La Coruña: Tramwaj już nie pojedzie. Zabytkowe wagony wystawione na sprzedaż
fot. Wikipedia
Turystyczny tramwaj w północno-zachodniej Hiszpanii nie zostanie ponownie udostępniony wizytującym ośrodek w Galicji. Rada miasta La Coruña zatwierdziła bowiem zgodę na zawieszenie koncesji na przewozy dla spółki świadczącej wcześniej usługi.

Samorząd osiągnął porozumienie z operatorem i zapłaci mu odszkodowanie 489 896 euro. Suma pokryje niezbędne wydatki po wstrzymaniu przewozów od 7 lipca 2011 roku do 31 grudnia 2019 roku. W najbliższym czasie nastąpi również demontaż pozostałej infrastruktury, a zabytkowe wagony tramwajowe zostaną wystawione na sprzedaż. Niektóre pojazdy być może będzie można ponownie zobaczyć w Soller na Majorce, gdzie nadal funkcjonuje turystyczna trasa tramwajowa o długości 4,8 km, łącząca stare miasto z portem.

Tramwaje w La Coruni (bądź A Coruña w lokalnym języku gallego – przyp. red.) krążyły wokół starego centrum miasta, położonego na malowniczym półwyspie. Duża część trasy o długości około 6 km prowadziła bezpośrednio wzdłuż nadmorskiej promenady i plaż miejskich Playa de Orzan i Playa Riazor. Wykolejenie 2 lipca 2011 roku wymusiło wstrzymanie przewozów, początkowo tymczasowo, jednak wszelkie próby wznowienia ruchu poszły na marne. Lokalne władze nie wykorzystały w pełni potencjału drzemiącego w atrakcji. Ograniczony rozkład jazdy w połączeniu z poważnym brakiem marketingu pozostawiał wiele do życzenia. Często trudno było nawet zorientować się w dniach kursowania. 

Tramwaj od początku projektowany był jako punkt wyjścia dla przyszłego, nowoczesnego tramwaju niskopodłogowego. Ostatnia trasa starego tramwaju przestała funkcjonować w 1964 roku. Różne próby kontynuowania tego projektu w ciągu ostatnich 20 lat zakończyły się jednak niepowodzeniem. Częściowo z powodu braku funduszy, ale głównie z powodu poważnego braku wsparcia politycznego. Na przykład w innych częściach kraju wykorzystanie specjalnych funduszy Unii Europejskiej na projekty infrastrukturalne zajmuje wysokie miejsce w programach regionalnych decydentów, ale nie w regionie Galicji, gdzie nawet składanie wniosków o fundusze dla projektów tramwajowych nie było brane pod uwagę. 

Tory i sieć trakcyjną systematycznie usuwano od 2011 roku. Wszystko to, co pozostało, zostanie teraz rozebrane, a nowa zajezdnia, wybudowana w 1996 roku, będzie wykorzystana do innych celów. Sprzedane zostaną również zabytkowe wagony tramwajowe.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Żytomierz zlikwiduje tramwaje?

Przestrzeń

Żytomierz zlikwiduje tramwaje?

Witold Urbanowicz 17 grudnia 2020

Rumunia kupuje 49 tramwajów dla czterech miast

Komunikacja

Rumunia kupuje 49 tramwajów dla czterech miast

Witold Urbanowicz 30 lipca 2020

Witebsk: Tramwaje ustępują samochodom

Przestrzeń

Witebsk: Tramwaje ustępują samochodom

Witold Urbanowicz 24 lipca 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5