Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

WKD z przetargiem na projekt drugiego toru do Grodziska Mazowieckiego

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2019-02-04 12:10
Tagi:
, WKD
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

WKD z przetargiem na projekt drugiego toru do Grodziska Mazowieckiego
fot. Andrzej Błaszczak, lic. CC BY-SA 4.0 Wikimedia commons
Warszawska Kolej Dojazdowa ogłosiła przetarg na projekt przebudowy linii i dobudowy drugiego toru na 7-kilometrowym odcinku między Podkową Leśną a Grodziskiem Mazowieckim. Celem planowanej inwestycji jest eliminacja wąskiego gardła na kluczowym, początkowym odcinku trasy.

Przedmiotem przetargu jest opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej dla modernizacji infrastruktury i budowy drugiego toru linii kolejowej nr 47 na odcinku od Podkowy Leśnej do Grodziska Mazowieckiego. Zadaniem wykonawcy będzie też uzyskanie wszelkich uzgodnień i zgód, opracowanie materiałów do przetargu budowlanego oraz w ramach opcji sprawowania nadzoru autorskiego nad realizacją prac.

Odcinek, na którym będą prowadzone prace, liczy ok. 7 km, znajdują się na nim dwie stacje oraz sześć przystanków osobowych. Obecnie stanowi on wąskie gardło. Efektem planowanej inwestycji ma być m.in. skrócenie czasu przejazdu, zwiększenie przepustowości szlaku, zwiększenie bezpieczeństwa, racjonalizacja kosztów eksploatacji i działalności przewozowej (związanych m.in. usuwaniem skutków powstających opóźnień pociągów).

Nie przewidziano przebudowy na stacji Podkowa Leśna Główna. Spore zmiany nastąpią natomiast na przystanku Podkowa Leśna Zachodnia, który będzie zlokalizowany przez rozgałęzieniem linii do Milanówka. Pociągi jadące do i z Milanówka oraz Grodziska Mazowieckiego będą zatrzymywać się na tych samych dwóch peronach jednokrawędziowych. Przewidziano też na całej linii optymalizację geometrii trasy oraz wymianę obiektów inżynieryjnych.

Termin składania ofert mija 12 marca. O wyborze zdecydują cena (60%), termin realizacji zamówienia w zakresie koncepcji programowo-przestrzennej oraz uzyskania decyzji o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej (30%) oraz doświadczenie zawodowe kluczowego personelu (10%). W sumie na realizację zamówienia przeznaczono 380 dni. Jeśli WKD skorzysta z opcji, to projektant będzie pełnił nadzór autorski w terminie nie dłuższym niż 1370 dni kalendarzowych od zawarcia umowy podstawowej. Oznacza to, że WKD zakłada, że prace budowlane zakończą się po niemal czterech latach od rozpoczęcia projektowania.

– Dokumentacja projektowa wraz z niezbędnymi uzgodnieniami i zezwoleniami powinna zostać opracowana w latach 2019–2020, aby na jej podstawie niezwłocznie przystąpić do procesu budowlanego – wyjaśnia Krzysztof Kulesza, rzecznik prasowy WKD.


mat. WKD

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Co z WKD w czasie wielkiej przebudowy Warszawy Zachodniej?

Komunikacja

Co z WKD w czasie wielkiej przebudowy Warszawy Zachodniej?

Witold Urbanowicz 30 stycznia 2019

Pociągi WKD będą ostrzegać ciszej

Przestrzeń

Pociągi WKD będą ostrzegać ciszej

Witold Urbanowicz 24 stycznia 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5