Partnerzy serwisu:
Komunikacja

WKD wraca do taktu 10 minut w szczycie

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
02-09-2025
Ostatnia modyfikacja:
02-09-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
WKD wraca do taktu 10 minut w szczycie
fot. WKD
Warszawska Kolej Dojazdowa od września przyspiesza rytm. Po latach przerwy i trudnym okresie jednotorowych przejazdów pociągi na odcinku Warszawa Śródmieście – Podkowa Leśna Główna znów pojadą co 10 minut w godzinach szczytu. To powrót do standardu znanego sprzed pandemii i prac przy Warszawie Zachodniej.

Po kilku latach rzadszych kursów, wymuszonych zarówno pandemią, jak i wielką przebudową Warszawy Zachodniej, pasażerowie WKD mogą wreszcie odetchnąć. Rozkład na jesień 2025 r. oznacza powrót do gęstego, rytmicznego taktu, który był znakiem firmowym kolejki w najlepszych latach. Regularność i przewidywalność odjazdów – szczególnie w godzinach szczytu – to dla codziennych dojeżdżających największa wartość, a teraz znów będą mogli na nią liczyć.

Nowy rozkład: szybciej i częściej

Od 1 września do 31 grudnia 2025 r. pasażerowie WKD mogą spodziewać się wyraźnie lepszej oferty. Ruch na całej linii Grodzisk Mazowiecki Radońska – Warszawa Śródmieście będzie prowadzony po obu torach, co pozwala wrócić do wysokiej częstotliwości. W dni robocze pociągi ze Śródmieścia do Podkowy Leśnej Głównej pojadą co 10 minut w porannym i popołudniowym szczycie oraz co 15 minut poza nim. Dalej, do Grodziska Mazowieckiego, kursy będą realizowane co 10-15 minut, a do Milanówka co 40 minut.

Zmiany obejmą również weekendy i święta, również przy ruchu po obu torach. Na odcinku Śródmieście – Podkowa Leśna Główna pociągi będą jeździć co 20 minut, do Grodziska co 20-40 minut, a do Milanówka raz na godzinę. To znaczące zagęszczenie w porównaniu z dotychczasową ofertą. Przewoźnik zastrzega jednak, że w związku z wymianą szyn i rozjazdów rozkład może jeszcze ulegać kolejnym korektom.

Powrót do dawnych standardów

Dziesięciominutowy takt w szczycie nie jest dla WKD nowością — wprowadzono go 11 grudnia 2016 r., a od 1 października 2019 r. dodatkowo wydłużono jego obowiązywanie w popołudniowym szczycie (ze Śródmieścia do Podkowy) do godz. 14:50-19:50; wtedy w dni powszednie kursowały łącznie 192 pociągi. Pandemia wymusiła cięcia, ale 18 maja 2020 r. WKD przywróciła w pełnym zakresie roczny rozkład obowiązujący sprzed ograniczeń (z końca 2019 r.).

Kolejne lata przyniosły jednak poważne utrudnienia. Prace w rejonie Warszawy Zachodniej wymuszały okresowe prowadzenie ruchu jednotorowo między Redutą Ordona a Śródmieściem i rotacyjne zamknięcia w wybrane dni — dopiero od 31 sierpnia 2024 r. ponownie uruchomiono drugi tor, choć w weekendy bywał czasowo wyłączany, a częstotliwość spadała nawet do 30 minut.

Doraźne poprawki pojawiały się stopniowo: w grudniu 2024 r. na weekendy zagęszczono odcinek Podkowa – Warszawa do 20 minut, a od stycznia 2025 r. w dni powszednie w szczycie kursowało 5 pociągów na godzinę na odcinku wspólnym, co dawało średnio pociąg co 12 minut — wciąż rzadziej niż przed pandemią.

Najnowsza zmiana to więc faktyczny powrót do znanego wcześniej standardu i rytmicznego taktu, na którym pasażerowie najbardziej korzystają w godzinach największego ruchu.

Przyszłość pod znakiem modernizacji

Warto zaznaczyć, że obecny rozkład obowiązuje do 31 grudnia 2025 r., ale WKD zapowiada już kolejne korekty. W ramach inwestycji pod hasłem „Poprawa bezpieczeństwa ruchu w pasażerskich przewozach kolejowych na linii WKD” prowadzone będą wymiany szyn i rozjazdów — stąd możliwe dalsze zmiany w organizacji ruchu.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

WKD. Pojazdy PES-y potrzebują P5

Komunikacja

WKD. Pojazdy PES-y potrzebują P5

Jakub Rösler 12 czerwca 2025

Pociąg WKD zderzył się z autobusem miejskim pod Pruszkowem

Mobilność

WKD ogłasza konsultacje rynkowe przed zakupem… 21 pociągów

Przestrzeń

Powstanie nowy przystanek WKD w Warszawie?

Przestrzeń

Powstanie nowy przystanek WKD w Warszawie?

Witold Urbanowicz 18 kwietnia 2024

Zobacz również:

WKD. Pojazdy PES-y potrzebują P5

Komunikacja

WKD. Pojazdy PES-y potrzebują P5

Jakub Rösler 12 czerwca 2025

Pociąg WKD zderzył się z autobusem miejskim pod Pruszkowem

Mobilność

WKD ogłasza konsultacje rynkowe przed zakupem… 21 pociągów

Przestrzeń

Powstanie nowy przystanek WKD w Warszawie?

Przestrzeń

Powstanie nowy przystanek WKD w Warszawie?

Witold Urbanowicz 18 kwietnia 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij