Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Powstanie nowy przystanek WKD w Warszawie?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
18-04-2024
Ostatnia modyfikacja:
18-04-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Powstanie nowy przystanek WKD w Warszawie?
fot. Michał Szymajda
WKD przymierza się do przebudowy przystanku Warszawa Raków wraz z poprawą jego dostępności. Przy okazji, na spotkaniu w mieście, pojawił się temat budowy nowego przystanku między Rakowem a Alejami Jerozolimskimi do obsługi nowej zabudowy.

O plany WKD pytał Michał Hausman, radny dzielnicy Włochy, a sprawą zajęło się Radio Dla Ciebie. Spółka, w odpowiedzi na interpelację, wskazała, że niedawno odbyło się spotkanie z przedstawicielami Urzędu Marszałkowskiego i Urzędu Miasta dotyczące współpracy w zakresie poprawy dostępności i estetyki przystanków WKD na terenie stolicy. Wstępny zakres prac celowych dotyczy przystanku Warszawa Raków, stacji Warszawa Śródmieście WKD oraz planowanego nowego przystanku Warszawa Wschodu Słońca.

Spółka informuje, że w w III kwartale tego roku planowane jest ogłoszenie przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej na przebudowę peronów przystanku Warszawa Raków. – Istotnym zamierzeniem dla tego przystanku jest niezaprzeczalnie inwestycja w budowę wind – odpisał Tomasz Tretter, członek zarządu WKD ds. handlowych (pełnił tę funkcję do końca marca). Urządzenia miałyby być sfinansowane przez miasto. Same perony natomiast miałyby być przebudowane w nowym standardzie, jak na odcinku między Podkową Leśną a Grodziskiem Mazowieckim.   

Ciekawy wątek dotyczy nowego przystanku Warszawa Wschodu Słońca. – Budowa nowego przystanku pomiędzy Warszawą Raków a Warszawą Aleje Jerozolimskie byłaby dobrą alternatywą dla mieszkańców rejonu ul. Wschodu Słońca i ul. Popularnej dojazdu do centrum Warszawy bez obciążania innych środków transportu i układu drogowego, ograniczając tym samym emisję spalin do środowiska. Zgodnie z ustaleniami spółka WKD pochyli się nad analizami budowy przystanku względem obowiązujących przepisów i bezpieczeństwa oraz poczyni kroki ku zleceniu wykonania studium wykonalności oraz niezbędnych analiz ruchowych – odpowiedział Tretter. Obszar, który miałby być obsługiwany przez przystanek, podlega teraz intensywnej zabudowie mieszkaniowej – WKD istotnie więc stanowiłaby atrakcyjny środek transportu w podróżach do centrum.

Inicjatywa przystanku wyszła ze strony miasta. – Pomysł pojawił się na spotkaniu prezydenta z mieszkańcami dzielnicy Włochy. Przystanek miałby się znajdować w połowie drogi tam, gdzie już teraz bardzo dużo rowerzystów i pieszych przechodzi przez tory. Na odcinku miejskim powinny być łatwe punkty dostępu do kolei, przystanki mogą być gęściej, a WKD jest przecież idealna do takich lżejszych przewozów – wyjaśnia Marek Chmurski, pełnomocnik miasta ds. kolei. Podstawowy pomysł zakłada wykorzystanie środków unijnych, ale miasto nie wyklucza też wsparcia realizacji inwestycji.
 
Realizacja to póki co odległa droga. – Na razie jesteśmy po rozmowach z urzędami, przymierzamy się do zlecenia prac studialnych. Żadnych konkretnych terminów na obecnym etapie nie jesteśmy jeszcze w stanie przekazać. Temat będzie łączony z koncepcją przebudowy układu w obrębie przystanku Raków – informuje Krzysztof Kulesza, rzecznik prasowy WKD. Kolejne spotkanie zaplanowano po majówce.

O co chodzi zaś ze stacją Warszawa Śródmieście WKD? Jak się okazuje, pierwotnie nie miała być ona przebudowywana w ramach linii średnicowej, gdyż stacja znajduje się poza terenem w gestii PKP SA. Tymczasem w złym stanie jest ściana oporowa i nawis nad peronem. – Rozmawialiśmy o zwiększeniu dostępności i budowie windy. Jeśli natomiast teraz pojawia się koncepcja przebudowy płyty nad torami pod kątem przyszłej zabudowy, to musimy rozmawiać ze wszystkimi stronami i na nowo zaprojektować tę przestrzeń w ramach projektu linii średnicowej – wyjaśnia Chmurski. 
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

WKD wraca do taktu 10 minut w szczycie

Komunikacja

WKD wraca do taktu 10 minut w szczycie

Paulina Piziorska 02 września 2025

WKD. Pojazdy PES-y potrzebują P5

Komunikacja

WKD. Pojazdy PES-y potrzebują P5

Jakub Rösler 12 czerwca 2025

Pociąg WKD zderzył się z autobusem miejskim pod Pruszkowem

Mobilność

WKD ogłasza konsultacje rynkowe przed zakupem… 21 pociągów

Przestrzeń

Zobacz również:

WKD wraca do taktu 10 minut w szczycie

Komunikacja

WKD wraca do taktu 10 minut w szczycie

Paulina Piziorska 02 września 2025

WKD. Pojazdy PES-y potrzebują P5

Komunikacja

WKD. Pojazdy PES-y potrzebują P5

Jakub Rösler 12 czerwca 2025

Pociąg WKD zderzył się z autobusem miejskim pod Pruszkowem

Mobilność

WKD ogłasza konsultacje rynkowe przed zakupem… 21 pociągów

Przestrzeń

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij