Partner serwisu
Przestrzeń

Powstanie nowy przystanek WKD w Warszawie?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
18-04-2024
Ostatnia modyfikacja:
18-04-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Powstanie nowy przystanek WKD w Warszawie?
fot. Michał Szymajda
WKD przymierza się do przebudowy przystanku Warszawa Raków wraz z poprawą jego dostępności. Przy okazji, na spotkaniu w mieście, pojawił się temat budowy nowego przystanku między Rakowem a Alejami Jerozolimskimi do obsługi nowej zabudowy.

O plany WKD pytał Michał Hausman, radny dzielnicy Włochy, a sprawą zajęło się Radio Dla Ciebie. Spółka, w odpowiedzi na interpelację, wskazała, że niedawno odbyło się spotkanie z przedstawicielami Urzędu Marszałkowskiego i Urzędu Miasta dotyczące współpracy w zakresie poprawy dostępności i estetyki przystanków WKD na terenie stolicy. Wstępny zakres prac celowych dotyczy przystanku Warszawa Raków, stacji Warszawa Śródmieście WKD oraz planowanego nowego przystanku Warszawa Wschodu Słońca.

Spółka informuje, że w w III kwartale tego roku planowane jest ogłoszenie przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej na przebudowę peronów przystanku Warszawa Raków. – Istotnym zamierzeniem dla tego przystanku jest niezaprzeczalnie inwestycja w budowę wind – odpisał Tomasz Tretter, członek zarządu WKD ds. handlowych (pełnił tę funkcję do końca marca). Urządzenia miałyby być sfinansowane przez miasto. Same perony natomiast miałyby być przebudowane w nowym standardzie, jak na odcinku między Podkową Leśną a Grodziskiem Mazowieckim.   

Ciekawy wątek dotyczy nowego przystanku Warszawa Wschodu Słońca. – Budowa nowego przystanku pomiędzy Warszawą Raków a Warszawą Aleje Jerozolimskie byłaby dobrą alternatywą dla mieszkańców rejonu ul. Wschodu Słońca i ul. Popularnej dojazdu do centrum Warszawy bez obciążania innych środków transportu i układu drogowego, ograniczając tym samym emisję spalin do środowiska. Zgodnie z ustaleniami spółka WKD pochyli się nad analizami budowy przystanku względem obowiązujących przepisów i bezpieczeństwa oraz poczyni kroki ku zleceniu wykonania studium wykonalności oraz niezbędnych analiz ruchowych – odpowiedział Tretter. Obszar, który miałby być obsługiwany przez przystanek, podlega teraz intensywnej zabudowie mieszkaniowej – WKD istotnie więc stanowiłaby atrakcyjny środek transportu w podróżach do centrum.

Inicjatywa przystanku wyszła ze strony miasta. – Pomysł pojawił się na spotkaniu prezydenta z mieszkańcami dzielnicy Włochy. Przystanek miałby się znajdować w połowie drogi tam, gdzie już teraz bardzo dużo rowerzystów i pieszych przechodzi przez tory. Na odcinku miejskim powinny być łatwe punkty dostępu do kolei, przystanki mogą być gęściej, a WKD jest przecież idealna do takich lżejszych przewozów – wyjaśnia Marek Chmurski, pełnomocnik miasta ds. kolei. Podstawowy pomysł zakłada wykorzystanie środków unijnych, ale miasto nie wyklucza też wsparcia realizacji inwestycji.
 
Realizacja to póki co odległa droga. – Na razie jesteśmy po rozmowach z urzędami, przymierzamy się do zlecenia prac studialnych. Żadnych konkretnych terminów na obecnym etapie nie jesteśmy jeszcze w stanie przekazać. Temat będzie łączony z koncepcją przebudowy układu w obrębie przystanku Raków – informuje Krzysztof Kulesza, rzecznik prasowy WKD. Kolejne spotkanie zaplanowano po majówce.

O co chodzi zaś ze stacją Warszawa Śródmieście WKD? Jak się okazuje, pierwotnie nie miała być ona przebudowywana w ramach linii średnicowej, gdyż stacja znajduje się poza terenem w gestii PKP SA. Tymczasem w złym stanie jest ściana oporowa i nawis nad peronem. – Rozmawialiśmy o zwiększeniu dostępności i budowie windy. Jeśli natomiast teraz pojawia się koncepcja przebudowy płyty nad torami pod kątem przyszłej zabudowy, to musimy rozmawiać ze wszystkimi stronami i na nowo zaprojektować tę przestrzeń w ramach projektu linii średnicowej – wyjaśnia Chmurski. 
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

WKD ogranicza przewóz rowerów

Komunikacja

WKD ogranicza przewóz rowerów

Witold Urbanowicz 23 lutego 2024

WKD bierze się za Reguły. Potem kolejne przystanki

Przestrzeń

WKD bierze się za Reguły. Potem kolejne przystanki

Witold Urbanowicz 06 lutego 2024

Koniec strajku na WKD

Prawo & Finanse

Koniec strajku na WKD

Witold Urbanowicz 24 stycznia 2024

Bez porozumienia w WKD. Strajk już pewny

Prawo & Finanse

Bez porozumienia w WKD. Strajk już pewny

Witold Urbanowicz 17 stycznia 2024

Zobacz również:

WKD ogranicza przewóz rowerów

Komunikacja

WKD ogranicza przewóz rowerów

Witold Urbanowicz 23 lutego 2024

WKD bierze się za Reguły. Potem kolejne przystanki

Przestrzeń

WKD bierze się za Reguły. Potem kolejne przystanki

Witold Urbanowicz 06 lutego 2024

Koniec strajku na WKD

Prawo & Finanse

Koniec strajku na WKD

Witold Urbanowicz 24 stycznia 2024

Bez porozumienia w WKD. Strajk już pewny

Prawo & Finanse

Bez porozumienia w WKD. Strajk już pewny

Witold Urbanowicz 17 stycznia 2024

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5