Warszawska Kolej Dojazdowa otworzyła oferty w przetargu na inżyniera kontraktu dla budowy drugiego toru między Podkową Leśną a Grodziskiem Mazowieckim. O zamówienie ubiega się aż siedem podmiotów. Przetarg na wykonawcę robót budowlanych miałby ruszyć w tym roku.
Inwestycja zakłada przebudowę ok. 7,5-kilometrowego odcinka linii nr 47 od Podkowy Leśnej Głównej do Grodziska Mazowieckiego Radońskiej. Znajdują się tam dwie stacje oraz sześć przystanków. Zakres prac zakłada przebudowę istniejącego toru oraz budowę drugiego toru. Zmienić się ma układ przystanku Podkowa Leśna Zachodnia – dzięki rozjazdowi po stronie zachodniej pociągi na linii do i z Milanówka oraz do i z Grodziska będą zatrzymywać się w odpowiednim kierunku przy tych samych peronach. Szlak Podkowa Leśna Główna – Grodzisk Mazowiecki Radońska zostanie wyposażony w nową samoczynną, dwukierunkową komputerową blokadę liniową opartą na licznikach osi. Linia ma być przystosowana do prędkości 80 km/h. Efektem inwestycji ma być zwiększenie przepustowości linii.
Obowiązkiem wykonawcy będzie wsparcie zamawiającego w zakresie analizy dokumentacji projektowej. Następnie zwycięzca postępowania będzie pełnił funkcję inżyniera kontraktu na etapie realizacji (etap II) prac oraz – w ramach opcji – w okresie gwarancji (etap III). Do obowiązków wykonawcy będzie należało zarządzanie rzeczowo-finansowe.
Dzisiaj (19 maja) minął termin składania ofert. Najtańszą ofertę złożyła francuska firma Safege, która jest gotowa świadczyć usługę za 3,930 mln zł brutto. Konsorcjum Multiconsult Polska i Ekocentrum – Wrocławski Ośrodek Usług Ekologicznych proponuje 4,423 mln zł brutto. Konsocjum BBF z Poznania, Idom Inżynieria, Architektura i Doradztwo i Idom Consulting, Engineering, Architecture – 4,768 mln zł brutto, Biuro Realizacji Inwestycji Koltech Inwestor zaproponowało 4,905 mln zł brutto, TPF – 5,874 mln zł brutto, konsorcjum ECM Group Polska i Transprojekt Gdański – 7,006 mln zł brutto, natomiast MGGP z Tarnowa – 9,497 mln zł brutto.
Budżet WKD określiła na 5,471 mln zł brutto, w tym 4,522 mln zł brutto na zadanie podstawowe. O wyborze zdecydują cena za usługę inżyniera kontraktu na etapie realizacji inwestycji (50%), na etapie gwarancji (10%), a także doświadczenie personelu (40%). W sumie okres realizacji umowy określono na 92 miesiące.
W lipcu zeszłego roku WKD
podpisała umowę z firmą Transprojekt Gdański na wykonanie dokumentacji projektowej dla tego zadania. Jej wartość to 3,4 mln zł. Projekt wraz z uzgodnieniami i kompletnym wnioskiem o pozwolenie na budowę powinien zostać przygotowany do lipca 2020 r. W tym roku spółka chce ogłosić przetarg na prace budowlane – tak, aby inwestycja zakończyła się na przełomie I i II kwartału 2023 r.