Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Wiedeń: Siemens produkuje metro dla Norymbergi i Monachium [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
01-05-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Siemens/ Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

Wiedeńskie zakłady Simensa pracują pełną parą. Obecnie trwa w nich produkcja kilku rodzajów pojazdów wśród których znajdują się m.in. wagony metra dla Monachium, Norymbergi, Rijadu, Bangkoku czy pojazdy systemu VAL dla Rennes.

Chociaż historia zakładów w Wiedniu sięga 1831 roku to obecność Siemensa w tym miejscu to początek lat 90. zeszłego stulecia, kiedy to koncern nabył część udziałów od ówczesnego właściciela. Obecnie fabryka zajmuje powierzchnię ponad 140 tys. m2 i jest jednym z największych na świecie zakładów produkujących tabor szynowy – rocznie jego mury opuszcza ok. 450 pojazdów. W ostatnich latach powstawały tu m.in. tramwaje Avenio dla Dohy, Ulm czy Monachium; metro dla Oslo i Warszawy; systemy VAL na rynek koreański czy wagony Viaggio dla OBB, CD, Railjet. W Wiedniu powstają także pudła członów środkowych Desiro HC RRX.

Metro dla Norymbergi

Pod koniec ubiegłego roku Norymberga rozszerzyła zamówienie na dostawy nowych pociągów metra. W sumie Siemens Mobility dostarczy o sześć składów więcej – tym samym łączna liczba składów opiewa na 27 sztuk.

Spółka VAG Verkehrs-Aktiengesellschaft, publiczny przewoźnik w Norymberdze, złożył zamówienie na dodatkowe sześć pociągów metra typu G1 od Siemens Mobility. Jest to rozszerzenie kontraktu podpisanego w grudniu 2015 roku na 21 pojazdów. Po uwzględnieniu opcji Siemens Mobility dostarczy 27 nowych pociągów metra dla Norymbergi.

Nowe pociągi typy G1 będą miały po cztery wagony i z początkiem 2021 r. zastąpią dwanaście dwuwagonowych składów DT2. Nowe pociągi powstaną w zakładach Siemensa w Wiedniu, Wiele z podzespołów, na przykład falowniki trakcyjne, silniki, przetwornice pomocnicze oraz systemy sterujące zostaną wyprodukowane w Norymberdze.

Pociągi dla Monachium

Nieco dłuższa i bardziej skomplikowana jest historia kontraktu Siemensa na nowe wagony metra dla Monachium, które pierwotnie zamówiło 21 pociągów czyli 126 wagonów z dwiema opcjami na dodatkowe 46 składów. Pojazdy zostały zaprezentowane po raz pierwszy podczas Innotransu w Berlinie w roku 2014. Realizacja zamówienia miała się zamknąć w roku 2015, a nowe pociągi miały zastąpić najstarsza liczące wówczas ok. 40 lat składy. Producent miał jednak problemy z pozyskaniem niezbędnych certyfikatów i terminową realizacją zamówienia. Jeszcze w roku 2016 monachijskie Inspiro miało jedynie warunkowe dopuszczenie do użytkowania i po raz pierwszy zostało udostępnione pasażerom.

Podobnie jak warszawskie Inspiro, pociągi dla Monachium mają oferować długie okresy międzyprzeglądowe, co umożliwi zwiększenie stopnia wykorzystania taboru. W odróżnieniu od starszych składów nowe pociągi zyskały jednoprzestrzenne wnętrze, a sześciowagonowy skład, o długości ok. 115 m, pomieścić może 940 pasażerów (przy napełnieniu czterech pasażerów na metr kwadratowy), w tym 220 na miejscach siedzących. W każdym wagonie przewidziano sześć par drzwi.

Obecnie produkcja i odbiory kolejnych pojazdów przebiegają bez problemów.

Bangkok i Rijad

Wiedeńskie zakłady produkują także składy dla metra w Bangkoku i Rijadzie. Pociągi, które będą używane na linii niebieskiej w stolicy Tajlandii to zmodyfikowana wersja już kursujących tam pojazdów. Każdy z nich jest w stanie pomieścić i przetransportować ponad 800 pasażerów. Pociągi osiągają maksymalną prędkość 80 km/godz. W ramach tego kontraktu Siemens dostarczy 35 trójczłonowych pociągów metra, system sygnalizacji, system zasilania trakcji oraz pełne wyposażenie warsztatowe oraz zajezdni.

W fabryce ciągle produkowane są także składy dla Rijadu zamówione jeszcze w roku 2013 w ramach kontraktu zawartego z konsorcjum BACS, które odpowiadało za budowę niebieskiej i czerwonej linii metra. W jego ramach Siemens miał wyprodukować 74 pociągi. Niestety w przypadku tego i tajskiego kontraktu nie pozwolono nam na pokazanie zdjęć z hali produkcyjnych.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5