Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Opływowe metro dla Monachium

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2014-09-26 13:40
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Opływowe metro dla Monachium
fot. WU
Siemens zaprezentował na targach Innotrans pociąg metra serii C2 dla Monachium, które zamówiło 21 pociągów. Skład czerpie rozwiązania z wdrażanej przez producenta generacji Inspiro. Niebieski pociąg wyróżnia się przestronnością wnętrza.

Targową nowością Siemensa jest też pociąg metra C2 dla Monachium. Tamtejsze metro zamówiło 21 pociągów, czyli 126 wagonów z dwiema opcjami na dodatkowe 46 pociągów (276 wagonów). Ostateczny projekt składów opiera się na pociągach wcześniejszej generacji – tzw. serii C, zaprojektowanych przez Alexandra Neumeistera (ICE, Transrapid) i jeżdżących w Monachium od 2002 r. Jednak w pociągach zostały zastosowane nowe rozwiązania z Inspiro, poprawiające efektywność względem dotychczasowych składów.

Główne zmiany dotyczą zastosowania lżejszych aluminiowych komponentów, LED-owego oświetlenia zewnętrznego i wewnętrznego, wprowadzenia jednoprzestrzenności oraz zwiększenia maksymalnej prędkości z 80 do 90 km/h. Dzięki wspomnianym rozwiązaniom w nowych pociągach zapotrzebowanie na energię ma zostać obniżone, co jest szczególnie ważne w pro-ekologicznej polityce monachijskiego przedsiębiorstwa komunikacyjnego. Ponadto, podobnie jak warszawskie Inspiro, pociągi dla Monachium mają oferować długie okresy międzyprzeglądowe, co umożliwi zwiększenie stopnia wykorzystania taboru. Zmiany nie ominęły też przestrzeni pasażerskiej – oprócz oczywiście jednoprzestrzenności, układ wnętrza i siedzeń został zmodyfikowany dla zwiększenia pojemności składu. W monachijskim składzie zastosowano też w ograniczonym zakresie LED-owe podświetlenie drzwi (Warszawa z tego, ze względów funkcjonalnych, zrezygnowała).


fot. WU

Jednoprzestrzenny sześciowagonowy skład, o długości ok. 115 m, pomieścić może 940 pasażerów (przy napełnieniu czterech pasażerów na metr kwadratowy), w tym 220 na miejscach siedzących. W każdym wagonie przewidziano sześć par drzwi.

Nowe pociągi mają zostać dostarczone do Monachium między 2013 a 2015 r. Zastąpią one najstarsze, 40-letnie składy oraz posłużą do zwiększenia częstotliwości kursowania. Opcje zwiększenia zamówienia będą mogły zostać wykorzystane odpowiednio do 2016 i 2020 r.


fot. WU

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Desiro City za dwa lata pojadą przez Londyn

Komunikacja

Desiro City za dwa lata pojadą przez Londyn

Jakub Dybalski 24 września 2014

Metro: Siedem Inspiro z dopuszczeniem, w tym jeden nowy

Komunikacja

Metro: Siedem Inspiro z dopuszczeniem, w tym jeden nowy

Witold Urbanowicz 01 kwietnia 2014

Monachium podwoi nakłady na transport publiczny

Prawo & Finanse

Monachium podwoi nakłady na transport publiczny

Jakub Dybalski 29 stycznia 2014

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5