Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Norymberga: Nowy tabor metra od Siemensa już na linii

Dalej Wstecz
Autor:

Roman Czubiński

Data publikacji:
2020-08-27 13:32
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Norymberga: Nowy tabor metra od Siemensa już na linii
fot. Siemens
Operator metra w Norymberdze wymienia tabor obsługujący najważniejszą ze swoich linii. Pierwsze trzy składy G1 produkcji Siemensa, wyposażone w wiele innowacyjnych rozwiązań, rozpoczęły właśnie służbę. Przez najbliższe 4 lata do bawarskiego miasta ma dotrzeć ich jeszcze 31.

Zakończył się długi, trwający ponad rok etap testów. Pierwsze trzy nowe pojazdy zaczęły już kursowanie z pasażerami w normalnym ruchu liniowym. Skierowano je na linię U1 – najstarszą, najdłuższą i najbardziej popularną z istniejących w mieście. Składy G1 produkcji Siemensa zastąpią 42 najstarsze w taborze przewoźnika dwuczłonowe jednostki DT1 z roku 1972 (pierwszy tabor norymberskiego metra, uruchomionego w tym właśnie roku). Atutem pociągów G1 w porównaniu z poprzednikami ma być – między innymi – lepsza dostępność dla osób o ograniczonej mobilności.

Operator kolei podziemnej VAG zamówił u Siemensa nowy tabor w listopadzie 2015 r. Początkowo kontrakt obejmował 21 jednostek, obecnie – po dwukrotnym rozszerzeniu – producent ma dostarczyć ich 34. Ostatnie z nich mają zostać wprowadzone do eksploatacji dopiero za 4 lata.

Czteroczłonowe zespoły trakcyjne mają długość 75,4 m i łącznie 604 miejsc dla pasażerów (w tym 128 siedzących). Ich projektowanie odbywało się – jak podkreśla producent – w ścisłej współpracy z przewoźnikiem, który kładł nacisk przede wszystkim na komfort podróży oraz usprawnienie wymiany pasażerów na stacjach. Temu celowi mają służyć – między innymi – drzwi o szerokości 1,4 m, wysuwane stopnie likwidujące szczelinę między pojazdem a krawędzią peronu oraz jednoprzestrzenność składu. Jednostki wyposażono w instalację bezprzewodowego Internetu.

Kabina maszynisty została zaprojektowana w sposób umożliwiający prowadzenie pociągu zarówno na siedząco, jak i na stojąco. W przyszłości nie jest wykluczona przeróbka sterowania wagonów na autonomiczne. Prędkość maksymalna wynosi 80 km/h. W połowie każdego ze składów zamontowano sprzęg automatyczny, pozwalający na ich szybkie rozłączenie dla celów serwisowych na dwuwagonowe „półpociągi”.

Metro w Norymberdze jest najmłodszym w Niemczech systemem kolei podziemnej. Jego sieć składa się z trzech linii (U1-U3), liczy 35 km długości oraz 46 stacji, w tym kilku w sąsiednim Fürth. W mieście tym znajduje się również końcowa stacja linii U1. Jako ciekawostkę można przywołać fakt, że właśnie między Fürth a Norymbergą powstała w roku 1835 pierwsza w Niemczech linia kolejowa.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Rozpoczyna się instalacja ITS na skrzyżowaniach w Tychach

Mobilność

Rozpoczyna się instalacja ITS na skrzyżowaniach w Tychach

Magdalena Romanowska 17 sierpnia 2020

Siemens współpracuje z Metrem Warszawskim. Wykona przegląd wózków w Inspiro

Prawo & Finanse

Siemens współpracuje z Metrem Warszawskim. Wykona przegląd wózków w Inspiro

Redakcja/inf. pras. 13 sierpnia 2020

Dezynfekatory już niedługo w każdym pojeździe MPK Poznań

Komunikacja

Dezynfekatory już niedługo w każdym pojeździe MPK Poznań

Redakcja/inf. pras. 02 czerwca 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5