Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Norymberga: Nowy tabor metra od Siemensa już na linii

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
27-08-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Norymberga: Nowy tabor metra od Siemensa już na linii
fot. Siemens
Operator metra w Norymberdze wymienia tabor obsługujący najważniejszą ze swoich linii. Pierwsze trzy składy G1 produkcji Siemensa, wyposażone w wiele innowacyjnych rozwiązań, rozpoczęły właśnie służbę. Przez najbliższe 4 lata do bawarskiego miasta ma dotrzeć ich jeszcze 31.

Zakończył się długi, trwający ponad rok etap testów. Pierwsze trzy nowe pojazdy zaczęły już kursowanie z pasażerami w normalnym ruchu liniowym. Skierowano je na linię U1 – najstarszą, najdłuższą i najbardziej popularną z istniejących w mieście. Składy G1 produkcji Siemensa zastąpią 42 najstarsze w taborze przewoźnika dwuczłonowe jednostki DT1 z roku 1972 (pierwszy tabor norymberskiego metra, uruchomionego w tym właśnie roku). Atutem pociągów G1 w porównaniu z poprzednikami ma być – między innymi – lepsza dostępność dla osób o ograniczonej mobilności.

Operator kolei podziemnej VAG zamówił u Siemensa nowy tabor w listopadzie 2015 r. Początkowo kontrakt obejmował 21 jednostek, obecnie – po dwukrotnym rozszerzeniu – producent ma dostarczyć ich 34. Ostatnie z nich mają zostać wprowadzone do eksploatacji dopiero za 4 lata.

Czteroczłonowe zespoły trakcyjne mają długość 75,4 m i łącznie 604 miejsc dla pasażerów (w tym 128 siedzących). Ich projektowanie odbywało się – jak podkreśla producent – w ścisłej współpracy z przewoźnikiem, który kładł nacisk przede wszystkim na komfort podróży oraz usprawnienie wymiany pasażerów na stacjach. Temu celowi mają służyć – między innymi – drzwi o szerokości 1,4 m, wysuwane stopnie likwidujące szczelinę między pojazdem a krawędzią peronu oraz jednoprzestrzenność składu. Jednostki wyposażono w instalację bezprzewodowego Internetu.

Kabina maszynisty została zaprojektowana w sposób umożliwiający prowadzenie pociągu zarówno na siedząco, jak i na stojąco. W przyszłości nie jest wykluczona przeróbka sterowania wagonów na autonomiczne. Prędkość maksymalna wynosi 80 km/h. W połowie każdego ze składów zamontowano sprzęg automatyczny, pozwalający na ich szybkie rozłączenie dla celów serwisowych na dwuwagonowe „półpociągi”.

Metro w Norymberdze jest najmłodszym w Niemczech systemem kolei podziemnej. Jego sieć składa się z trzech linii (U1-U3), liczy 35 km długości oraz 46 stacji, w tym kilku w sąsiednim Fürth. W mieście tym znajduje się również końcowa stacja linii U1. Jako ciekawostkę można przywołać fakt, że właśnie między Fürth a Norymbergą powstała w roku 1835 pierwsza w Niemczech linia kolejowa.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5