Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa: Rondo Daszyńskiego – gdzie tory odstawcze, a gdzie rozjazd?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-04-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Warszawa: Rondo Daszyńskiego – gdzie tory odstawcze, a gdzie rozjazd?
fot. WURozebrane torowisko tramwajowe na ul. Kasprzaka w związku z budową II linii metra
ZTM przedstawił niedawno projekt zmian w komunikacji po otwarciu II linii metra. Wbrew zapowiedziom nie uwzględnia on torów odstawczych dla tramwajów na rondzie Daszyńskiego. Tramwaje Warszawskie analizują teraz różne rozwiązania dla zawracania pojazdów – wszystko wskazuje na to, że dodatkowe tory powstaną w innym miejscu.

Zgodnie z przedstawionym przez ZTM projektem zmian w komunikacji pasażerów z Jelonek i os. Górczewska do II linii metra dowiozą dwie linie tramwajowe – 10 kursująca przez Kasprzaka i Prostą oraz 11 jadąca przez Kercelak i Towarową (tym samym będą przy stacji metra Rondo Daszyńskiego obsługiwać inne przystanki, co będzie stanowiło dla pasażerów sporą niedogodność). Nowa linia dowozowa nie będzie jednak, jak zapowiadano, korzystać z wcześniej planowanych torów odstawczych przy rondzie Daszyńskiego – tramwaje pojadą dalej, na Ochotę, do pętli na placu Narutowicza.

Czy koncepcja zawracania wozów bezpośrednio przy stacji metra upadła? – To w dalszym ciągu aktualne, ale na razie musimy rozmawiać tak, jakby tych odcinków nie było. Zaproponowaliśmy, żeby w okresie przejściowym tramwaje jeździły do najbliższego krańca – wyjaśnia Wiesław Witek, dyrektor ZTM.

Prawdopodobnie jednak tory odstawcze przy rondzie Daszyńskiego nie powstaną. – Była propozycja, aby wykonać nakładkowy rozjazd na torowisku tuż za rondem Daszyńskiego. Trwają w tej chwili w Tramwajach Warszawskich negocjacje dotyczące możliwości eksploatacji takiego rozwiązania, gdzie na czynnym torze będzie jeździła dziesiątka, a także będą musiały od czasu do czasu odbyć się klasyczne manewry z wykorzystaniem tramwaju dwukierunkowego – mówi Wiesław Witek.

Michał Powałka, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich precyzuje, że nie chodzi o klasyczny rozjazd nakładkowy, jak na Tarchominie, tylko o stały element infrastruktury. – Chcemy tam zastosować rozwiązanie, które umożliwia zawracanie pojazdów. Do tego nie potrzeba torów odstawczych. Analizujemy różne możliwości. Jednym z tych rozwiązań jest przejście międzytorowe – mówi Michał Powałka, dodając, że spółka będzie starała się wykonać rozjazdy „jak najszybciej”. Nie deklaruje jednak, czy uda się to zrobić na otwarcie centralnego odcinka II linii metra.

Tory odstawcze zostaną wybudowane za to w innym miejscu – przy pl. Zawiszy na ul. Towarowej (tj. nieco dalej względem pierwotnej lokalizacji, w odległości jednego przystanku). – Tak uzgodniliśmy z miejskimi instytucjami. To lepsze rozwiązanie, więcej pasażerów będzie mogło korzystać z tramwajów – mówi Michał Powałka i wskazuje na linie korzystające z ciągu Grójecka – Al. Jerozolimskie. Tory odstawcze miałyby powstać w przyszłym roku – w związku z planowanym remontem wiaduktu na ul. Towarowej nad kolejową linią średnicową. Dzięki nim na czas prac nie trzeba będzie wyłączać całego ciągu tramwajowego.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5