Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Warszawa: Przetarg na pociągi metra w zawieszeniu. Jest biegły ws. oferty Skody

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
13-09-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Warszawa: Przetarg na pociągi metra w zawieszeniu. Jest biegły ws. oferty Skody
fot. Skoda TransportationZmodernizowany przez Skodę rosyjski pociąg serii 81 dla Pragi
Nierozstrzygnięta pozostaje kwestia warszawskiego przetargu na dostawy do 45 nowych pociągów metra. Krajowa Izba Odwoławcza powołała właśnie biegłego, który oceni zwycięską ofertę Skody pod kątem zużycia energii i utrzymania pojazdu. Rozprawa zostanie wznowiona najwcześniej za miesiąc.

W czerwcu Metro Warszawskie – po wcześniejszych długich przepychankach producentów ws. odtajnienia ofert – wskazało Skodę jako zwycięzcę przetargu na dostawy do 45 nowych jednoprzestrzennych elektrycznych zespołów trakcyjnych złożonych z sześciu wagonów. W zamówieniu podstawowym przewidziano dostawy 37 pociągów, natomiast opcja – dalszych ośmiu pojazdów.

Od wyniku odwołali się niemal wszyscy producenci pojazdów. Alstom oraz konsorcjum Siemens i Newag w swoich pismach podważają okresy międzyprzeglądowe w dwóch najlepiej ocenionych ofertach, złożonych przez Skodę oraz Stadlera. Jak podkreślają, są one nierealne i niespotykane, a ich wysokość została ustawiona na takim poziomie, by zdobyć wyłącznie jak największą liczbę punktów. Siemens i Newag mają też poważne zastrzeżenia odnośnie do zużycia energii względem zadeklarowanej masy pojazdów w ofertach Skody, Stadlera, jak i Alstomu. Szczegółowo zarzuty opisaliśmy tutaj. Również Stadler domaga się wykluczenia Skody, wskazując na niezgodny ze specyfikacją zamówienia cykl przeglądowo-naprawczy, który uniemożliwia właściwą, bezpieczną i bezawaryjną eksploatację. Stadler ma również zastrzeżenia do poprawienia cen za zestaw części zamiennych czy oprogramowania w ofercie Skody. Odwołać się postanowiła również Skoda, która domaga się wyrzucenia innych uczestników postępowania, podkreślając, że zaoferowali oni… niemożliwe do spełnienia parametry zużycia energii i okresów międzyprzeglądowych (choć sama ich w tych wartościach przebiła). Więcej o tych zastrzeżeniach piszemy tutaj.

W lipcu KIO orzekło, że należy powołać biegłego w zakresie zużycia energii i utrzymania pojazdu. W sierpniu trwały konsultacje ze stronami m.in. w kwestii zakresu prac, tez i pytań dla biegłego. Teraz już jednak formalnie został powołany biegły, który będzie miał 45 dni na sporządzenie opinii od momentu dostarczenia pisemnego powiadomienia. – Z uwagi na czas niezbędny do sporządzenia opinii, rozprawa będzie wznowiona nie wcześniej niż w połowie października – informuje Magdalena Grabarczyk, rzecznik prasowy KIO.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5