Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Warszawa: Korodują podwozia starych Tramicusów, ale nie zagraża to bezpieczeństwu

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
11-01-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
fot. MJ
We wszystkich piętnastu tramwajach Tramicus 120N, czyli pierwszych pojazdach, jakie Pesa dostarczyła do stolicy, uwidocznił się problem korozji podwozia. Tramwaje Warszawskie zapewniają, że nie stanowi to przeszkody w zapewnianiu właściwej obsługi zaplanowanych kursów. – Skala zjawiska nie wpływa na bezpieczeństwo pasażerów. Usuwanie wady jest realizowane zgodnie z harmonogramem napraw głównych – informuje Michał Powałka, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich.

O problemach z Tramicusami jako pierwsza napisała Gazeta Stołeczna. Według niej podwozia tych pojazdów „zaczęła zżerać rdza”. Tramwaje Warszawskie potwierdzają, że takie zjawisko występuje. – Korozja podwozia dotyczy wszystkich tramwajów typu 120N, czyli 15 szt. i jest usuwana w fabryce producenta. Czynności te są wykonywane w ramach trwającej naprawy głównej tramwajów, przez co okres wyłączenia z ruchu jest zminimalizowany – informuje Michał Powałka, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich. – Skala zjawiska nie wpływa na bezpieczeństwo pasażerów – dodaje rzecznik.

Stołeczny przewoźnik zapewnia zarazem, że naprawy nie wpływa na wykonywane kursy. – Usuwanie wady jest realizowane zgodnie z harmonogramem napraw głównych i do końca br. planowane jest zakończenie prac we wszystkich będących na stanie Spółki tramwajach typu 120N – mówi Powałka.

Producent tramwajów przekonuje, że w istocie problem jest mniejszy, niż może wynikać z informacji o korodujących podwoziach. – Rzeczywiście: przewoźnik zgłosił do Pesy występowanie śladów korozji w pobliżu otworów okiennych tramwajów 120N (zatem nie Swingów, ani Jazzów, ale pojazdów dostarczanych w latach 2007-2008). Trudno zatem potwierdzić, że „podwozie zaczęła zżerać rdza”. To, co zgłaszały nam Tramwaje Warszawskie, nie zagraża bezpieczeństwu pasażerów, składy mogą być nadal bezpiecznie eksploatowane, ale Pesa w żadnym razie nie lekceważy pojawienia się korozji – zapewnia Michał Żurowski, rzecznik Pesy.

Na czym polegają naprawy? – Jeśli chodzi o czynności, które musimy wykonać i już wykonujemy, naprawa wymaga usunięcia ognisk rdzy i ponownego zabezpieczenia antykorozyjnego. Stosujemy do tego nową, bardziej efektywną od dotychczasowej, technologię – mówi Żurowski. Jak zapewnia Pesa, nie ma ryzyka uziemienia czy odstawienia Tramicusów. – Tego typu naprawy są wykonywane w ramach przeglądów głównych, które trwają już od roku 2015, co już pozwoliło na usunięcie rdzy i zabezpieczenie antykorozyjne w części z 15 tramwajów typu 120N, a także potwierdziło skuteczność nowej technologii – przekazuje Michał Żurowski.

Od pojawiania się korozji nie są wolne też Swingi. – W przypadku tramwajów typu 120Na występujące ogniska korozji są usuwane na bieżąco przez producenta bez wyłączenia tramwajów z ruchu. Problem nie dotyczy tramwajów rodziny Jazz – mówi Michał Powałka z Tramwajów Warszawskich. Producent podkreśla niewielką skalę problemu. – W tak dużej flocie (pięć typów pojazdów, w sumie ponad 280 składów), jaką stanowią warszawskie tramwaje dostarczone przez Pesę, zdarzają się różne usterki pojedynczych, będących w ciągłym ruchu, pojazdów. Usuwanie tych usterek wiąże się z odstawianiem pojazdów na czas ich naprawy, ale oczywiście nie eliminuje ich z eksploatacji. Po zakończeniu pracy serwisantów wracają do ruchu – mówi Żurowski. Jednocześnie przewoźnik informuje, że żadne tramwaje Pesy nie są uziemione czy odstawione w związku z wystąpieniem wad czy problemów technicznych.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5