Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Warszawa: Korodują podwozia starych Tramicusów, ale nie zagraża to bezpieczeństwu

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
11-01-2017
Ostatnia modyfikacja:
22-11-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Warszawa: Korodują podwozia starych Tramicusów, ale nie zagraża to bezpieczeństwu
fot. MJ
We wszystkich piętnastu tramwajach Tramicus 120N, czyli pierwszych pojazdach, jakie Pesa dostarczyła do stolicy, uwidocznił się problem korozji podwozia. Tramwaje Warszawskie zapewniają, że nie stanowi to przeszkody w zapewnianiu właściwej obsługi zaplanowanych kursów. – Skala zjawiska nie wpływa na bezpieczeństwo pasażerów. Usuwanie wady jest realizowane zgodnie z harmonogramem napraw głównych – informuje Michał Powałka, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich.

O problemach z Tramicusami jako pierwsza napisała Gazeta Stołeczna. Według niej podwozia tych pojazdów „zaczęła zżerać rdza”. Tramwaje Warszawskie potwierdzają, że takie zjawisko występuje. – Korozja podwozia dotyczy wszystkich tramwajów typu 120N, czyli 15 szt. i jest usuwana w fabryce producenta. Czynności te są wykonywane w ramach trwającej naprawy głównej tramwajów, przez co okres wyłączenia z ruchu jest zminimalizowany – informuje Michał Powałka, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich. – Skala zjawiska nie wpływa na bezpieczeństwo pasażerów – dodaje rzecznik.

Stołeczny przewoźnik zapewnia zarazem, że naprawy nie wpływa na wykonywane kursy. – Usuwanie wady jest realizowane zgodnie z harmonogramem napraw głównych i do końca br. planowane jest zakończenie prac we wszystkich będących na stanie Spółki tramwajach typu 120N – mówi Powałka.

Producent tramwajów przekonuje, że w istocie problem jest mniejszy, niż może wynikać z informacji o korodujących podwoziach. – Rzeczywiście: przewoźnik zgłosił do Pesy występowanie śladów korozji w pobliżu otworów okiennych tramwajów 120N (zatem nie Swingów, ani Jazzów, ale pojazdów dostarczanych w latach 2007-2008). Trudno zatem potwierdzić, że „podwozie zaczęła zżerać rdza”. To, co zgłaszały nam Tramwaje Warszawskie, nie zagraża bezpieczeństwu pasażerów, składy mogą być nadal bezpiecznie eksploatowane, ale Pesa w żadnym razie nie lekceważy pojawienia się korozji – zapewnia Michał Żurowski, rzecznik Pesy.

Na czym polegają naprawy? – Jeśli chodzi o czynności, które musimy wykonać i już wykonujemy, naprawa wymaga usunięcia ognisk rdzy i ponownego zabezpieczenia antykorozyjnego. Stosujemy do tego nową, bardziej efektywną od dotychczasowej, technologię – mówi Żurowski. Jak zapewnia Pesa, nie ma ryzyka uziemienia czy odstawienia Tramicusów. – Tego typu naprawy są wykonywane w ramach przeglądów głównych, które trwają już od roku 2015, co już pozwoliło na usunięcie rdzy i zabezpieczenie antykorozyjne w części z 15 tramwajów typu 120N, a także potwierdziło skuteczność nowej technologii – przekazuje Michał Żurowski.

Od pojawiania się korozji nie są wolne też Swingi. – W przypadku tramwajów typu 120Na występujące ogniska korozji są usuwane na bieżąco przez producenta bez wyłączenia tramwajów z ruchu. Problem nie dotyczy tramwajów rodziny Jazz – mówi Michał Powałka z Tramwajów Warszawskich. Producent podkreśla niewielką skalę problemu. – W tak dużej flocie (pięć typów pojazdów, w sumie ponad 280 składów), jaką stanowią warszawskie tramwaje dostarczone przez Pesę, zdarzają się różne usterki pojedynczych, będących w ciągłym ruchu, pojazdów. Usuwanie tych usterek wiąże się z odstawianiem pojazdów na czas ich naprawy, ale oczywiście nie eliminuje ich z eksploatacji. Po zakończeniu pracy serwisantów wracają do ruchu – mówi Żurowski. Jednocześnie przewoźnik informuje, że żadne tramwaje Pesy nie są uziemione czy odstawione w związku z wystąpieniem wad czy problemów technicznych.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa: Jest decyzja ws. torów tramwajowych i bruku na pl. Trzech Krzyży

Przestrzeń

Warszawa: Jest decyzja ws. torów tramwajowych i bruku na pl. Trzech Krzyży

Witold Urbanowicz 06 października 2022

Warszawskie inwestycje tramwajowe. Annopol wychodzi ponad poziom zero

Przestrzeń

Więcej zielonych torów w Warszawie

Komunikacja

Więcej zielonych torów w Warszawie

Redakcja/inf. pras. 20 września 2022

Zobacz również:

Warszawa: Jest decyzja ws. torów tramwajowych i bruku na pl. Trzech Krzyży

Przestrzeń

Warszawa: Jest decyzja ws. torów tramwajowych i bruku na pl. Trzech Krzyży

Witold Urbanowicz 06 października 2022

Warszawskie inwestycje tramwajowe. Annopol wychodzi ponad poziom zero

Przestrzeń

Więcej zielonych torów w Warszawie

Komunikacja

Więcej zielonych torów w Warszawie

Redakcja/inf. pras. 20 września 2022

Najnowsze wiadomości:

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5