Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa: Harmonogram inwestycji tramwajowych. Na dniach – Nowodwory i Kasprzaka

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2018-10-15 14:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
współpraca: Roman Czubiński

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa: Harmonogram inwestycji tramwajowych. Na dniach – Nowodwory i Kasprzaka
wiz. PKP PLK
Tramwaje Warszawskie chcą do 2023 r. zbudować pięć nowych tras tramwajowych. O zaawansowaniu przygotowań do ich realizacji mówi Wojciech Bartelski, prezes Tramwajów Warszawskich. W najbliższych dniach rozstrzygnięty ma zostać przetarg na projekt trasy wzdłuż Kasprzaka oraz ogłoszone postępowanie na budowę kolejnego odcinka trasy wzdłuż ul. Światowida na Nowodworach.

Stolica ma ambitny plan rozwoju sieci tramwajowej, zakładający budowę ok. 30 km nowych tras w perspektywie do 2023 r. Większość inwestycji jest w fazie przygotowania. Najbardziej zaawansowanym projektem jest przedłużenie trasy tramwajowej na Nowodworach wzdłuż ulicy Światowida w rejon Winnicy. – Dla trasy na Nowodworach ogłosimy przetarg na roboty budowlane prawdopodobnie w najbliższych dniach. Dokumentacja już spływa – deklarował podczas Kongresu Transportu Publicznego Wojciech Bartelski, prezes Tramwajów Warszawskich.

W tej chwili trwa też przetarg na wykonawcę dokumentacji projektowej dla trasy tramwajowej wzdłuż ul. Kasprzaka na odcinku od Skierniewickiej do Wolskiej wraz z przebudową i przełożeniem odcinka trasy tramwajowej w ciągu Wolskiej. – W najbliższych dniach ogłosimy wybór wykonawcy projektu trasy – zapowiadał Bartelski.

Co z Wilanowem i Zieloną Białołęką?

Sporą inwestycją będzie budowa trasy tramwajowej łączącej Wolę, Dw. Zachodni, Ochotę z Mokotowem i Wilanowem. W pierwszej kolejności mają powstać odcinki od Dw. Zachodniego do Grójeckiej oraz od al. Niepodległości do Wilanowa. – Dla linii do Wilanowa kończymy uzgodnienia z PKP PLK i gestorami gruntów koniecznych dla operowania tramwajem w tunelu pod Dworcem Zachodnim. Po zakończeniu uzgodnień będziemy mogli rozpocząć prace projektowe. Skończymy inwestycję zgodnie z harmonogramem do końca 2023 r. – wyjaśniał Wojciech Bartelski.

Spółka przygotowuje też tramwaj na Zieloną Białołękę. Trasa będzie prowadzić wzdłuż Matki Teresy z Kalkuty i św. Wincentego za Trasę Toruńską. Jej zadaniem będzie zapewnienie sprawnego dojazdu do stacji metra przy Kondratowicza. – Jesteśmy na etapie przygotowywania decyzji środowiskowej. Po jej uzyskaniu niezwłocznie wystąpimy o zapytanie przetargowe w sprawie projektu budowlanego – deklarował Bartelski.

Długie uzgodnienia dla Gocławia


Dużo emocji – zwłaszcza na skraju Saskiej Kępy – budzi trasa tramwajowa na Gocław. – Mieszkańcy bloków przy ul. Międzynarodowej protestują, bo boją się, że tramwaj będzie hałasował pod oknami. Porządkujemy jednak zaniedbane tereny. Na miejscu dwóch zlikwidowanych terenów zamkniętych powstanie przestrzeń publiczna z zielenią, drogą rowerową i chodnikiem oraz mostkami. Kilka pasów zieleni stworzy zieloną kurtynę, amortyzującą hałas. Myślę, że ludzie przekonają się do zmian – opisywał Bartelski. Prezes Tramwajów Warszawskich przekonuje też, że problem nieprzyjemnych dźwięków i pisków będzie minimalny. – Aby tramwaje nie piszczały podczas przejazdu przez łuki, jesteśmy w trakcie montowania smarownic. Niestety, w Polsce normy hamowania są dwa razy surowsze, niż w Niemczech, więc wykorzystywany tam smar nie spełnia u nas wymogów. Mamy z tym duży problem. Na szczęście na trasie do Gocławia tor będzie prawie prosty, więc ilość pisków będzie na tym odcinku minimalna – dodawał Bartelski.

Jednocześnie prezes spółki przyznaje, że uzgodnienia dla trasy na Gocław są skomplikowane. – Na jednym z odcinków decyzja ZRID musi być wydana jednocześnie dla inwestycji tramwajowej i drogowej, a ten odcinek jest poza naszą gestią. Mamy uzgodnione założenia dla parku linearnego i będziemy chcieli przystępować do prac projektowych – mówi Wojciech Bartelski. Sytuacji nie ułatwiają procedury. – Część trasy na Gocław będzie przebiegała poza pasem drogi. Musimy tam na siłę dobudowywać drogi, bo inaczej nie dostalibyśmy pozwolenia i ZRID poza pasem drogi. Tego nie przeskoczymy – zaznaczał Bartelski.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Warszawa: Oferty na tramwaje 1,5  miesiąca później – po wyborach

Komunikacja

Warszawa: Oferty na tramwaje 1,5 miesiąca później – po wyborach

Witold Urbanowicz 15 października 2018

Warszawa: Jagiellońska po remoncie. Niebawem wracają tramwaje

Przestrzeń

Warszawa: Jagiellońska po remoncie. Niebawem wracają tramwaje

Witold Urbanowicz 11 października 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS