Tramwaje Warszawskie otrzymywały skargi na głośne piski tramwajów na pętli Piaski. Winowajcami okazały się tramwaje Jazz Duo. W ramach rozwiązania zamieniono końcówkami dwie linie tramwajowe i tym samym wycofano dwukierunkowe Jazzy z pętli Piaski, gdzie znajdują się dość ciasne łuki.
Zespół pracowników i pracowniczek Tramwajów Warszawskich, którzy zajmują się rozwiązywaniem problemów związanych z hałasem otrzymywał skargi na piski tramwajów na pętli Piaski. Przeprowadzono kilka serii badań akustycznych. Winowajcami okazały się dwukierunkowe tramwaje Pesa Jazz używane na linii 11, które – wjeżdżając na pętlę od strony alei Reymonta – zgrzytały po szynach. – Pomiary hałasu wprawdzie nie wykazały przekroczenia norm, ale doszliśmy do wniosku, że mieszkańcy Piasków potrzebują rozwiązania tego problemu. Rozważaliśmy różne rozwiązania, również techniczne, ale ostatecznie źródło hałasu udało nam się wyeliminować w niekonwencjonalny sposób. Organizator transportu publicznego w Warszawie – Zarząd Transportu Miejskiego przyjął naszą propozycję zamiany tras dwóch linii 11 i 26 – informuje Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich.
Zmiana nastąpiła 22 lutego. Na linii 26, która została skierowana na pętlę Piaski, nie trzeba używać tramwajów dwukierunkowych, jeżdżą na niej inne, mniej uciążliwe wagony. Linia 11 została skierowana na pętlę Koło, gdzie dotychczas kończyła bieg linia 26.
Zespół ds. walki z hałasem, który działa w Tramwajach Warszawskich, to specjaliści z różnych branż, którzy systematycznie analizują zgłoszenia dotyczące hałasu. W ocenie hałasu pomaga też akredytowane laboratorium, które rocznie wykonuje dla spółki kilkadziesiąt pomiarów. Wiele z tych badań jest prowadzonych na podstawie wniosków mieszkańców. – W ramach prac zespołu szukamy rozwiązań, które mogą obniżać oddziaływanie tramwajów na otoczenie w konkretnych lokalizacjach– są to rekomendacje techniczne, jak np. szlifowanie szyn albo instalacja absorberów hałasu na kołach wagonów – dodaje Dutkiewicz.
Między innymi te zagadnienia będą poruszane również w debatach Kongresu Inteligentnych Miast (dawnego Kongres Transportu Publicznego) 7 maja 2025 r. w Warszawie. W agendzie Kongresu znajdą się między innymi obrona cywilna, planowanie przestrzenne, ochrona infrastruktury krytycznej, transport szynowy czy partycypacja społeczna i komunikacja z mieszkańcami, w tym dobie zagrożeń, katastrof naturalnych czy ataków hybrydowych.
Po więcej informacji, szczegółową agendę, listę uczestników i formularz bezpłatnej rejestracji zapraszamy na stronę wydarzenia.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.