Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa: Koniec pisków na pętli Piaski. Głośne Jazzy wycofane [film]

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2021-02-25 15:14
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa Tramwaje Warszawskie

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa: Koniec pisków na pętli Piaski. Głośne Jazzy wycofane [film]
Fot. ukosne.um.warszawa.pl
Tramwaje Warszawskie otrzymywały skargi na głośne piski tramwajów na pętli Piaski. Winowajcami okazały się tramwaje Jazz Duo. W ramach rozwiązania zamieniono końcówkami dwie linie tramwajowe i tym samym wycofano dwukierunkowe Jazzy z pętli Piaski, gdzie znajdują się dość ciasne łuki.

Zespół pracowników i pracowniczek Tramwajów Warszawskich, którzy zajmują się rozwiązywaniem problemów związanych z hałasem otrzymywał skargi na piski tramwajów na pętli Piaski. Przeprowadzono kilka serii badań akustycznych. Winowajcami okazały się dwukierunkowe tramwaje Pesa Jazz używane na linii 11, które – wjeżdżając na pętlę od strony alei Reymonta – zgrzytały po szynach. – Pomiary hałasu wprawdzie nie wykazały przekroczenia norm, ale doszliśmy do wniosku, że mieszkańcy Piasków potrzebują rozwiązania tego problemu. Rozważaliśmy różne rozwiązania, również techniczne, ale ostatecznie źródło hałasu udało nam się wyeliminować w niekonwencjonalny sposób. Organizator transportu publicznego w Warszawie – Zarząd Transportu Miejskiego przyjął naszą propozycję zamiany tras dwóch linii 11 i 26 – informuje Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich.



Zmiana nastąpiła 22 lutego. Na linii 26, która została skierowana na pętlę Piaski, nie trzeba używać tramwajów dwukierunkowych, jeżdżą na niej inne, mniej uciążliwe wagony. Linia 11 została skierowana na pętlę Koło, gdzie dotychczas kończyła bieg linia 26.

Zespół ds. walki z hałasem, który działa w Tramwajach Warszawskich, to specjaliści z różnych branż, którzy systematycznie analizują zgłoszenia dotyczące hałasu. W ocenie hałasu pomaga też akredytowane laboratorium, które rocznie wykonuje dla spółki kilkadziesiąt pomiarów. Wiele z tych badań jest prowadzonych na podstawie wniosków mieszkańców. – W ramach prac zespołu szukamy rozwiązań, które mogą obniżać oddziaływanie tramwajów na otoczenie w konkretnych lokalizacjach– są to rekomendacje techniczne, jak np. szlifowanie szyn albo instalacja absorberów hałasu na kołach wagonów – dodaje Dutkiewicz.


Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Łódź: Zbyt duży hałas przy ul. Zgierskiej

Komunikacja

Łódź: Zbyt duży hałas przy ul. Zgierskiej

Kasper Fiszer 15 lipca 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5