Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

W Niemczech z car sharingu korzysta 1,7 mln użytkowników

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-12-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
W Niemczech z car sharingu korzysta 1,7 mln użytkowników
fot. AC Studi05, lic. CC BY-SA 3.0
Niemiecka organizacja zrzeszająca firmy car sharingowe opublikowała w tym roku dane, zgodnie z którymi w tym kraju jest już ponad 1,7 mln zarejestrowanych użytkowników różnych rodzajów car sharingu, a usługa funkcjonuje w 597 miastach i gminach. W porównaniu z poprzednim rokiem to wzrost o ponad 36 proc.

Z danych BCS (Bundesverband CarSharing) wynika, że dużo bardziej dynamicznie rozwijają się systemy car sharingowe w wersji free floating (czyli takie, w których auto można wypożyczyć i zostawić w dowolnym miejscu), niż te stacyjne (z przypisanymi miejscami – tak działa m.in. paryski Autolib). Te pierwsze mają już 1,26 mln zarejestrowanych użytkowników i w ciągu roku ich liczba powiększyła się o nieco ponad 50 proc. Stacyjne car sharingi mają 455 tys. zarejestrowanych użytkowników i wzrosły ledwo o 5,8 proc.

Eksperci z BCS wyjaśniają to istotnymi różnicami, między dwoma rodzajami car sharingu. Ten „wolnostojący” jest generalnie bardziej widoczny. W Niemczech car sharing stacyjny w przeważającej większości jest budowany na terenach prywatnych i zwykle ci, którzy z niego nie korzystają, go nie widzą. Ale to jednak w car sharingu stacyjnym widać potencjał do przekonywania kierowców, by zrezygnowali z własnych aut, bo to właśnie taka usługa daje większą gwarancję dostępności auta. Auta free floatingowe są używane prawie wyłącznie do krótkich podróży w granicach miasta. Stacyjne są również wypożyczane na wypady weekendowe.

Stacyjnych samochodów jest w Niemczech ok. 9,4 tys., tych które można wypożyczyć i oddać gdziekolwiek – ok. 7,8 tys., przy czym pół tysiąca z nich jest używanych w systemach mieszanych.

– Car sharing stacyjny lepiej pozwala zredukować odsetek posiadaczy własnych aut – tłumaczy Willi Loose z BCS. – Dlatego zależy nam, by ta forma usługi była bardziej widoczna dla mieszkańców miast – dodaje. Pod koniec marca niemiecki parlament przegłosował prawo umożliwiające lokowanie stacji car sharingowych na publicznych ulicach.

Obie formy usługi pozwalają jednak na korzystanie z auta olbrzymiej liczbie użytkowników. Średnio jeden samochód w car sharingu stacyjnym jest używany przez 48,4 użytkownika. Z kolei z jednego auta free floatingowego korzysta średnio 172,8 osoby.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Paryż już bez hulajnóg elektrycznych

Mobilność

Paryż już bez hulajnóg elektrycznych

Łukasz Malinowski 03 września 2023

BlaBlaCar rośnie. Platforma uzupełnia luki w transporcie publicznym

Mobilność

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Paryż już bez hulajnóg elektrycznych

Mobilność

Paryż już bez hulajnóg elektrycznych

Łukasz Malinowski 03 września 2023

BlaBlaCar rośnie. Platforma uzupełnia luki w transporcie publicznym

Mobilność

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5