Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Tarnobrzeg. Czterej przewoźnicy walczą o obsługę komunikacji

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2018-11-08 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Tarnobrzeg. Czterej przewoźnicy walczą o obsługę komunikacji
fot. MPK Tarnobrzeg/FB
W Tarnobrzegu otwarto oferty na obsługę komunikacji miejskiej przez najbliższe cztery lata. Jedna oferta jest tańsza od pozostałych o 2–3 mln zł i jako jedyna mieści się w budżecie. Nie zaskakuje, że to oferta dotychczasowego przewoźnika.

O przetargu pisaliśmy we wrześniu. Znacząco odbiega od przyjętych dziś standardów, gdzie często od przewoźników wymaga się podstawienia całkowicie nowego taboru. W Tarnobrzegu większość z 16 autobusów to będą pojazdy kilkunastoletnie, w wieku, w którym w innych miastach byłyby już wycofane z użytkowania.

Tarnobrzeg miał do wydania na cztery lata obsługi linii 7 254 901,95 zł brutto. W tej sumie zmieścił się tylko dotychczasowy przewoźnik Polkar występujący w konsorcjum z MPK Tarnobrzeg, który za usługę zaoferował cenę 6 858 818,74 zł brutto.

Pozostali oferenci zaproponowali cenę za usługę aż o 2–3 mln zł wyższą. Markpol zażądał za przewozy 8 631 846,71 zł brutto, PKS Tarnobrzeg wycenił swoje usługi na 9 238 408,92 zł brutto, a Arriva Bus aż na 9 914 959,06 zł brutto. To zdecydowanie promuje Polkar, który zdecydował się zaoferować cenę o ok. 30 proc. niższą niż pozostali.

A to cena zdecyduje o wyborze oferty. Co prawda jej wagę określono na 60 proc., ale pozostałe punkty można było w połowie otrzymać za liczbę pojazdów z klimatyzacją (wszyscy zaproponowali 7 – większość autobusów w Tarnobrzegu nie będzie więc klimatyzowana), a w połowie za niższy wiek najstarszych pojazdów (wszyscy zadeklarowali że siedem z dziewięciu autobusów, które mogą być najstarsze, będą młodsze niż z 2003 r.). Oznacza to, że wszyscy oferenci zaproponowali, że spośród 16 autobusów 7 nie będzie starszych niż 12–letnie, kolejne siedem nie będzie starszych niż 15–letnie, a dwa nie będą starsze niż 17–letnie.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Andrychów szuka przewoźnika. Autobusy ma własne

Komunikacja

Andrychów szuka przewoźnika. Autobusy ma własne

Jakub Dybalski 06 listopada 2018

Tarnobrzeg szuka przewoźnika i ma bardzo niskie wymagania

Komunikacja

Tarnobrzeg szuka przewoźnika i ma bardzo niskie wymagania

Jakub Dybalski 11 września 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS