Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Tarnobrzeg szuka przewoźnika i ma bardzo niskie wymagania

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Data publikacji:
11-09-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Tarnobrzeg szuka przewoźnika i ma bardzo niskie wymagania
fot. MPK Tarnobrzeg
W Tarnobrzegu rozpisano przetarg na obsługę tamtejszych linii autobusowych przez najbliższe cztery lata. Choć to dziś niezwykłe, miasto dopuszcza, że wszystkie pojazdy, które będą wozić pasażerów mogą mieć po kilkanaście lat, a norma spalin, którą zresztą musi spełniać mniej niż połowa autobusów, to… Euro 4.

W 50-tysięcznym Tarnobrzegu komunikację w większości obsługuje firma Polkar, a jedną z linii – MKS Tarnobrzeg, czyli przewoźnik powstały z przekształceń miejskiej firmy transportowej. To właśnie Polkarowi kończy się dotychczasowa umowa na przewozy i trzeba wybrać nowego operatora komunikacji.

Tarnobrzeg szuka przewoźnika, który będzie dysponował minimum 16 autobusami. Chodzi o dwa 12-metrowe autobusy mieszczące minimum 80 pasażerów i posiadające co najmniej dwoje drzwi, siedem autobusów o długości 10,5 metra, na 70 pasażerów, ale te mają być trzydrzwiowe, pięć autobusów też 10,5–metrowych, na 50 pasażerów i dwudrzwiowych, a także dwa krótkie autobusy o długości 8,5 metra, mieszczące 28 pasażerów i tez posiadające dwoje drzwi.

Co ciekawe, co najmniej siedem z tych autobusów nie może być starszych niż z 2006 r. Pozostałe dziewięć nie może być starszych niż z 2001 r. To oznacza, że w Tarnobrzegu dopuszczają do przewozów autobusy nawet 17-letnie, które w ostatnim roku umowy, będą miały 21 lat. W dodatku miasto postawiło pozorny wymóg ekologiczny, ale ogranicza się on do tego, że co najmniej siedem autobusów musi spełniać normę Euro 4. „Pozorny”, bo tę normę wprowadzono na przełomie 2005 i 2006 r., więc autobusy nie starsze niż z 2006 r. nie mogą spełniać niższej normy. Jedyna szansa na nieco lepsze warunki dla pasażerów to umieszczenie wieku pojazdów wśród kryteriów wyboru oferty.

Wymaganie pojazdów spełniających zaledwie normę Euro 4 jest dziś rzadko spotykane, bo o ile dla samochodów osobowych jeżdżących po polskich drogach oznacza to auto relatywnie nowe, to w przypadku autobusów rzadko które miasto kupuje nowe pojazdy lub zleca usługi takimi, które nie spełniają najwyższej normy Euro 6. Ta zresztą, w dobie coraz chętniej kupowanych autobusów nisko- i zeroemisyjnych, sama zaczyna uchodzić za anachroniczną.

Rzecz jasna po ulicach polskich miast wciąż jeździ sporo autobusów nawet dymiących bardziej (w warszawskich MZA pojazdy z normą Euro 4 i niższą to ponad 40 proc. taboru), ale się tym nie chwalą i stare autobusy zastępują nowymi.

W Tarnobrzegu to i tak postęp w porównaniu z wymogami sprzed trzech lat. Wtedy autobusy nie mogły być starsze niż z 2001 r. i musiały spełniać normę Euro 3. Można się więc spodziewać, że wybrany wtedy Polkar spełni warunki obecnego przetargu.

Poza wyżej opisanymi wymogami autobusy mają być niskopodłogowe, elektroniczne wyświetlacze i rampy lub podnośniki dla wózków inwalidzkich.

Oferenci muszą się wykazać przynajmniej jedną usługą przewozową realizowaną w ciągu ostatnich trzech lat o wartości minimum 1 mln zł. Tarnobrzeg szacuje wielkość całego zadania na 2 160 121,8 wozokilometrów.

Na oferty czekają w Tarnobrzegu do 18 października. O zwycięstwie jednej z nich zdecyduje cena (60 proc.), wiek autobusów (20 proc.) i liczba pojazdów z klimatyzacją (20 proc.).
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

ZTM Warszawa szuka operatorów z używanymi autobusami

Komunikacja

ZTM Warszawa szuka operatorów z używanymi autobusami

Witold Urbanowicz 14 kwietnia 2023

Kraków zapowiada przetarg na przewozy autobusowe

Komunikacja

Kraków zapowiada przetarg na przewozy autobusowe

Witold Urbanowicz 16 lutego 2022

Bydgoszcz szuka przewoźnika do obsługi 11 linii do końca 2031 r.

Komunikacja

Wrocław wybrał przewoźnika do obsługi komunikacji aglomeracyjnej

Przestrzeń

Elbląg: Zamieszanie w przetargu na przewoźników

Prawo & Finanse

Elbląg: Zamieszanie w przetargu na przewoźników

Witold Urbanowicz 03 listopada 2020

Bytów będzie miał komunikację miejską [oferty]

Prawo & Finanse

Bytów będzie miał komunikację miejską [oferty]

Jakub Madrjas, Michał Szymajda 25 listopada 2020

Zobacz również:

ZTM Warszawa szuka operatorów z używanymi autobusami

Komunikacja

ZTM Warszawa szuka operatorów z używanymi autobusami

Witold Urbanowicz 14 kwietnia 2023

Kraków zapowiada przetarg na przewozy autobusowe

Komunikacja

Kraków zapowiada przetarg na przewozy autobusowe

Witold Urbanowicz 16 lutego 2022

Bydgoszcz szuka przewoźnika do obsługi 11 linii do końca 2031 r.

Komunikacja

Wrocław wybrał przewoźnika do obsługi komunikacji aglomeracyjnej

Przestrzeń

Elbląg: Zamieszanie w przetargu na przewoźników

Prawo & Finanse

Elbląg: Zamieszanie w przetargu na przewoźników

Witold Urbanowicz 03 listopada 2020

Bytów będzie miał komunikację miejską [oferty]

Prawo & Finanse

Bytów będzie miał komunikację miejską [oferty]

Jakub Madrjas, Michał Szymajda 25 listopada 2020

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5