Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Targówek szykuje się na metro. W weekend rusza budowa

Dalej Wstecz
Data publikacji:
26-04-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Mieszkańcy Targówka muszą liczyć się z ogromnymi utrudnieniami od najbliższego weekendu. Startuje bowiem budowa wschodniego-północnego przedłużenia II linii metra. Budowa trzech zaplanowanych stacji będzie realizowana jednocześnie, odkrywkowo. Choć metro ma ruszyć w II połowie 2019 r., wykonawca zapowiada udostępnienie niektórych zamkniętych ulic po roku bądź dwóch.

W długi weekend majowy firma Astaldi rozpocznie budowę wschodnio-północnego 3-kilometrowego przedłużenia II linii metra do stacji Trocka. – Zaczynamy budowę kolejnego odcinka II linii metra w kierunku Targówka. Zaczynamy w sensie dosłownym – w sobotę. W istotny sposób wpłynie to na sposób poruszania się mieszkańców – zapowiada Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent stolicy. Jak dodaje, wszystkie niezbędne działki zostały przejęte.

Już teraz zaczęły się pojawiać płoty. –Tam, gdzie mogliśmy, zrealizowaliśmy zaplecza placów budowy. Część niedrogowa jest już przygotowana do prac, powstały biura budowy. W tej chwili pracujemy nad dostarczeniem energii elektrycznej dla tych placów budowy – mówi Mateusz Witczyński, rzecznik prasowy wykonawcy.

W najbliższy weekend Astaldi zajmie część drogową. – Około trzech miesięcy potrwa okres, kiedy prace nie będą jeszcze stricte związane z budową samych konstrukcji stacji. Będą to przebudowy wszelkich instalacji kolidujących z tym, co musimy budować. Następnie przejdziemy do realizacji wykopów wstępnych, przygotowania murków prowadzących, czyli struktur, które pomagają w budowie ścian szczelinowych. Po ich wykonaniu stacje zostaną w większości przykryte stropami i zaczną się prace pod ziemią. Po mniej więcej roku ze stacji C18 powinna ruszyć pierwsza tarcza TMB, która drążyć będzie tunel w stronę Dworca Wileńskiego – mówi Witczyński.
 
Mieszkańcy Targówka muszą liczyć się z ogromnymi utrudnieniami w czasie zasadniczych prac. – Wszystkie stacje i elementy infrastruktury będą realizowane jednocześnie. Zgodnie z założeniami stacje i komory rozjazdowe będą realizowane metodą odkrywkową – mówi Jerzy Lejk, prezes Metra. Wykonawca będzie musiał zająć jezdnie kluczowe dla dzielnicy. – Stacje Trocka i Targówek spowodują przerwanie ciągów komunikacyjnych (Trocka, Pratulińska, Ossowskiego). Budowa stacji zajmie ok. 500 m. Piesi w kolejnych etapach będą musieli niestety obchodzić plac budowy na około – mówi Janusz Galas, stołeczny inżynier ruchu.

Sześć linii dziennych (156, 160, 162, 199, 212, 517) i trzy nocne (N02, N12 i N62) zmienią trasę. Linia ekspresowa E-3 zostanie przekształcona w całodzienną linię 262, a linia 356 przestanie kursować. – Ulica Handlowa staje się podstawowym ciągiem komunikacyjnym – wyjaśnia Wiesław Witek, dyrektor ZTM. Wyznaczony zostanie tutaj buspas w kierunku Gorzykowskiej za ulicą Lusińską.

Jest jednak szansa, że część utrudnień skończy się wcześniej. – Pierwsze zwolnienia ulic będziemy chcieli dokonać w ciągu roku, na ul. Ossowskiego. Po dwóch latach będziemy starali się oddać mieszkańcom Trocką – zapowiada Witczyński.



Stosunkowo najmniejsze utrudnienia czekają mieszkańców Pragi. – Budowa stacji Szwedzka nie powoduje żadnych utrudnień, ale przebudowa kanalizacji będzie wiązała się ze zmianą organizacji ruchu na trzy miesiące. Będziemy musieli wprowadzić ruch jednokierunkowy – mówi Galas. W drugą stronę, w kierunku al. "Solidarności" ruch będzie się odbywał ulicami Strzelecką, Środkową i Stalową.

Na budowanym odcinku o długości ok. 3,12 km znajdą się trzy stacje. Pierwsza, C16 Szwedzka, zaplanowana jest pod Strzelecką, po wschodniej stronie ul. Stalowej pomiędzy budynkiem Strzelecka 46 a zajezdnią autobusową Stalowa. Następna stacja, C17 Targówek, zostanie wybudowana pod skrzyżowaniem Pratulińskiej i Ossowskiego. Po północnej stronie Ossowskiego przewidziano komorę z rozjazdami. Ostatnia stacja tego etapu, C18 Trocka, została zaplanowana pod skrzyżowaniem Pratulińskiej i Trockiej. Za stacją przewidziano tory odstawcze.

Umowę na budowę tego odcinka o wartości 1,067 mld zł podpisano z wykonawcą, firmą Astaldi, 11 marca. Zgodnie z kontraktem Astaldi będzie miało 38 miesięcy na zrealizowanie prac. Zgodnie z zapowiedziami Metra rozpoczęcie kursowania pociągów na tym odcinku odbędzie się w II połowie 2019 r. Nie zawarto jeszcze kontraktu z wykonawcą odcinka zachodniego, na Wolę. Tutaj trwa ponowna ocena oddziaływania na środowisko.


Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5