Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Budowa metra startuje na Targówku. A co z Wolą?

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2016-04-26 16:48
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Budowa metra startuje na Targówku. A co z Wolą?
stacja Wolskamat. prasowe
W weekend majowy na dobre startuje budowa wschodniego-północnego przedłużenia II linii metra do stacji Trocka. Nie wiadomo, kiedy ruszą prace na odcinku zachodnim, do stacji Księcia Janusza. Tutaj wojewoda nie wydał jeszcze żadnych pozwoleń na budowę i – jak wynika z naszych informacji – nie należy spodziewać się tego przed końcem czerwca. Do tego czasu będzie trwało postępowanie środowiskowe. – Nie zakładam z założenia żadnej złośliwości – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent miasta.

W pierwszej fazie II linia metra będzie rozbudowywana o tzw. odcinki 3+3, obejmujące po trzy stacje w kierunku wschodnim-północnym i zachodnim. 11 marca podpisano umowę z wykonawcą, firmą Astaldi, na budowę odcinka na Targówku, a już w ten weekend budowniczowie wprowadzą zmienioną organizację ruchu, zajmując ulice w rejonie stacji. Budowa trzech przystankówi będzie realizowana jednocześnie.

Gorzej sytuacja wygląda z odcinkiem zachodnim, na Woli. Wojewoda nie wydał nawet pozwoleń na budowę , niezbędnych dla podpisania umowy z wykonawcą, firmą Gulermak. – Metro Warszawskie, działając w imieniu inwestora, złożyło 29 stycznia 2016 r. stosowne wnioski o wydanie siedmiu pozwoleń na budowę i dokonanie oceny oddziaływania na środowisko. Złożyliśmy też nowy raport oddziaływania na środowisko, który był wymagany decyzją Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska. W tej chwili toczy się procedura wydawania decyzji o pozwolenie na budowę – mówi Jerzy Lejk, prezes Metra.

Jak wynika z naszych informacji, z uwagi na skomplikowanie materii, nie należy spodziewać się zakończenia etapu oceny oddziaływania na środowisko przed końcem czerwca, co warunkuje wydanie pozwoleń na budowę. – Jesteśmy w codziennym kontakcie z Regionalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska, żeby jak najszybciej zakończyć ten proces – mówi Lejk. Jak dodaje, zgodnie z wymaganiami, w takcie tego procesu związanego z postępowaniem środowiskowym przewidziano też udział społeczeństwa. – Jest potrzebny czas na dokonanie uzgodnień między poszczególnymi instytucjami. Czekamy na zakończenie tego procesu i wydania stosownych pozwoleń na budowę – mówi Jerzy Lejk.


Stacja Młynów, mat. prasowe


Władze miasta nie widzą powodów do niepokoju, nie zarzucają też złej woli służbom wojewody z Prawa i Sprawiedliwości. – Nie zakładam z założenia żadnej złośliwości. Myślę, że to jest trudna operacja. Mam nadzieję, że skoro są codzienne robocze kontakty, to decyzje zostaną wydane – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent miasta. Jak przypomina, decyzje ws. strony praskiej były przez aktualnego wojewodę wydane szybko. – Po wydaniu przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska postanowienia uzgadniającego warunki realizacji przedsięwzięcia, wojewoda będzie mógł wydać pozwolenia na budowę lub wezwać do ewentualnego uzupełnienia projektu budowlanego. Obowiązek przeprowadzenia ponownej oceny wynika z decyzji środowiskowej, a więc dokumentu wydanego przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska i uzyskanego dużo wcześniej. Nie ma żadnych opóźnień w postępowaniach toczących się w Mazowieckim Urzędzie Wojewódzkim i Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska – zwraca uwagę biuro prasowe wojewody.

Na 3,4-kilometrowym odcinku zachodnim znajdą się trzy stacje. Stacja C8 Płocka zlokalizowana będzie pod Płocką, po południowej stronie Wolskiej. Następny przystanek, C7 Młynów, zaplanowany jest pod Górczewską – między wiaduktem obwodowej linii kolejowej a ul. Syreny. Przewidziano tutaj węzeł przesiadkowy między koleją miejską a metrem. Ostatnia stacja, C6 Księcia Janusza, również znajdzie się pod Górczewską, po wschodniej stronie ulicy Księcia Janusza. Po zachodniej stronie przewidziano komorę torów odstawczych.


Stacja Księcia Janusza, mat. prasowe

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Targówek szykuje się na metro. W weekend rusza budowa

Przestrzeń

Targówek szykuje się na metro. W weekend rusza budowa

Witold Urbanowicz 26 kwietnia 2016

Warszawa rozważa zmianę nazwy PKP Koło

Przestrzeń

Warszawa rozważa zmianę nazwy PKP Koło

Martyn Janduła 25 kwietnia 2016

Niewygodna stacja metra na Bemowie? Są szanse na ratunek

Przestrzeń

Niewygodna stacja metra na Bemowie? Są szanse na ratunek

Jakub Madrjas 20 kwietnia 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5