Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Szczecin wybrał wykonawcę trasy tramwajowej na Szafera

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2019-08-02 12:34
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Szczecin wybrał wykonawcę trasy tramwajowej na Szafera
mat. UM Szczecin
Szczecin postanowił dołożyć środki i wybrać wykonawcę w przetargu na rozbudowę ulicy Szafera na odcinku od al. Wojska Polskiego do ul. Modrej wraz z wytyczeniem pośrodku pasa autobusowo-tramwajowego. O zamówienie ubiegało się aż dziewięciu wykonawców.

Przedmiotem przetargu jest przebudowa ulicy Szafera. Cały projekt obejmuje odcinek od al. Wojska Polskiego do ul. Sosabowskiego, a odcinek objęty przetargiem zakłada realizację prac od al. Wojska Polskiego do skrzyżowania z Romera i Modrą.

Ul. Szafera będzie miała dwie jezdnie. Po środku przewidziano pas tramwajowo-autobusowy. Po zachodniej stronie ul. Jarzyńskiego zaplanowano pętlę tramwajowo-autobusową – z czterema torami i wyjazdem w obie strony. Pas autobusowo-tramwajowy w tym etapie realizacyjnym będzie się kończyć za rondem z ul. Modrą. W kolejnym etapie zaplanowano połączenie z torowiskiem w Żołnierskiej. Docelowo przewidziano też torowisko w ul. Sosabowskiego. Co warte podkreślenia, fragment torowiska po zachodniej stronie al. Wojska Polskiego – z pełnymi rozjazdami – jest wykonywany w ramach budowy trasy tramwajowej na ul. Arkońskiej.

W I połowie czerwca minął termin składania ofert. W sumie wystartowało aż dziewięć firm z ofertami na kwoty 125,2 mln zł brutto do 221,4 mln zł brutto. Wszystkie przewyższały budżet zaplanowany na kwotę 115,2 mln zł brutto.

Ostatecznie Szczecin postanowił zwiększyć budżet i rozstrzygnąć dziś (2 sierpnia) przetarg. O wyborze decydowały cena (60%), okres rękojmi i gwarancji (20%) oraz wysokość kary umownej za każdy dzień opóźnienia (20%). De facto jednak wybór sprowadzał się wyłącznie do ceny, gdyż niemal wszyscy startujący zaoferowali maksymalną gwarancję (72 miesiące) i wysokość kar (10 tys. zł brutto za dzień).

Przetarg wygrała firma Eurovia Polska, która zaproponowała 125,2 mln zł brutto. Jednocześnie zamawiający odrzucił ofertę firmy Balzola. Startujący w przetargu mają jeszcze możliwość składania odwołań. Na realizację przeznaczono 18 miesięcy.


Nowa pętla, mat. UM Szczecin

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5