Szczecin postanowił dołożyć środki i wybrać wykonawcę w przetargu na rozbudowę ulicy Szafera na odcinku od al. Wojska Polskiego do ul. Modrej wraz z wytyczeniem pośrodku pasa autobusowo-tramwajowego. O zamówienie ubiegało się aż dziewięciu wykonawców.
Przedmiotem przetargu jest przebudowa ulicy Szafera. Cały projekt obejmuje odcinek od al. Wojska Polskiego do ul. Sosabowskiego, a odcinek objęty przetargiem zakłada realizację prac od al. Wojska Polskiego do skrzyżowania z Romera i Modrą.
Ul. Szafera będzie miała dwie jezdnie. Po środku przewidziano pas tramwajowo-autobusowy. Po zachodniej stronie ul. Jarzyńskiego zaplanowano pętlę tramwajowo-autobusową – z czterema torami i wyjazdem w obie strony. Pas autobusowo-tramwajowy w tym etapie realizacyjnym będzie się kończyć za rondem z ul. Modrą. W kolejnym etapie zaplanowano połączenie z torowiskiem w Żołnierskiej. Docelowo przewidziano też torowisko w ul. Sosabowskiego. Co warte podkreślenia, fragment torowiska po zachodniej stronie al. Wojska Polskiego – z pełnymi rozjazdami – jest wykonywany w ramach budowy trasy tramwajowej na ul. Arkońskiej.
W I połowie czerwca minął termin składania ofert. W sumie
wystartowało aż dziewięć firm z ofertami na kwoty 125,2 mln zł brutto do 221,4 mln zł brutto. Wszystkie przewyższały budżet zaplanowany na kwotę 115,2 mln zł brutto.
Ostatecznie Szczecin postanowił zwiększyć budżet i rozstrzygnąć dziś (2 sierpnia) przetarg. O wyborze decydowały cena (60%), okres rękojmi i gwarancji (20%) oraz wysokość kary umownej za każdy dzień opóźnienia (20%). De facto jednak wybór sprowadzał się wyłącznie do ceny, gdyż niemal wszyscy startujący zaoferowali maksymalną gwarancję (72 miesiące) i wysokość kar (10 tys. zł brutto za dzień).
Przetarg wygrała firma Eurovia Polska, która zaproponowała 125,2 mln zł brutto. Jednocześnie zamawiający odrzucił ofertę firmy Balzola. Startujący w przetargu mają jeszcze możliwość składania odwołań. Na realizację przeznaczono 18 miesięcy.
Nowa pętla, mat. UM Szczecin