Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Szczecin: Bardzo duże zainteresowanie budową tramwaju na Szafera

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2019-06-10 12:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Szczecin: Bardzo duże zainteresowanie budową tramwaju na Szafera
wiz. UM Szczecin
Szczecin otworzył oferty w przetargu na rozbudowę ulicy Szafera na odcinku od al. Wojska Polskiego do ul. Modrej. Pośrodku przewidziano pas autobusowo-tramwajowy. Powstanie też nowa pętla autobusowo-tramwajowa. O zamówienie ubiega się aż dziewięciu chętnych.

Przedmiotem przetargu jest przebudowa ulicy Szafera. Cały projekt obejmuje odcinek od al. Wojska Polskiego do ul. Sosabowskiego, a odcinek objęty przetargiem zakłada realizację prac od al. Wojska Polskiego do skrzyżowania z Romera i Modrą.

Ul. Szafera będzie miała dwie jezdnie. Po środku przewidziano pas tramwajowo-autobusowy. Po zachodniej stronie ul. Jarzyńskiego zaplanowano pętlę tramwajowo-autobusową – z czterema torami i wyjazdem w obie strony. Pas autobusowo-tramwajowy w tym etapie realizacyjnym będzie się kończyć za rondem z ul. Modrą. W kolejnym etapie zaplanowano połączenie z torowiskiem w Żołnierskiej. Docelowo przewidziano też torowisko w ul. Sosabowskiego. Co warte podkreślenia, fragment torowiska po zachodniej stronie al. Wojska Polskiego – z pełnymi rozjazdami – jest wykonywany w ramach budowy trasy tramwajowej na ul. Arkońskiej.

W piątek (7 czerwca) minął termin składania ofert. W sumie wystartowało aż dziewięć firm. Najtańszą propozycję złożyła Eurovia Polska, która zaproponowała 125,2 mln zł brutto. Na kolejnych miejscach, z podobnymi cenami, plasują się Strabag (131,2 mln zł brutto), konsorcjum Roverpol o Rover Infraestructuras (132,5 mln zł brutto) oraz Budimex (132,8 mln zł brutto). Konsorcjum Aldesa i Coalvi jest gotowe wykonać prace za 138,6 mln zł brutto, Balzola zaproponowała 139,9 mln zł brutto, a Firma Budowlano-Drogowa MTM – 140,6 mln zł brutto. ZUE jest gotowe zrealizować zamówienie za 156,1 mln zł brutto, a Intercor – za 221,4 mln zł brutto.

Wszystkie oferty przekraczają budżet zaplanowany na kwotę 115,2 mln zł brutto, choć różnica do najtańszych ofert nie jest szokująca. Na realizację przeznaczono 18 miesięcy.


Nowa pętla, mat. UM Szczecin


Zakończenie trasy w tym etapie realizacyjnym po stronie ul. Modrej, mat. UM Szczecin


Zakończenie torowiska po stronie al. Wojska Polskiego, mat. UM Szczecin

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Szczecin ogłasza przetarg na tramwaj na Szafera

Przestrzeń

Szczecin ogłasza przetarg na tramwaj na Szafera

Witold Urbanowicz 19 lutego 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5