Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Tramwaje Szczecińskie w końcu wykorzystują dwukierunkowość Bet

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
18-05-2023
Ostatnia modyfikacja:
18-05-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Modernizacja i przebudowa torowiska na szczecińskim Placu Zwycięstwa sprawiła, że tramwaje od strony Gumieniec muszą kończyć swój bieg przy Bramie Portowej. Dzięki temu Tramwaje Szczecińskie po raz pierwszy wykorzystują pełny potencjał swoich "składaków", a więc dwukierunkowych Moderusów Beta, które na końcowym odcinku trasy kursują wahadłowo po jednym torze.

W Szczecinie trwa inwestycja związana z rewitalizacją alei Wojska Polskiego. Jednym z elementów tego zadania jest również przebudowa torowiska oraz przystanków tramwajowych zlokalizowanych na Placu Zwycięstwa. Efektem będzie nowe torowisko w postaci wspólnego pasa tramwajowo-autobusowego.

Jeden z kolejnych etapów prac sprawił, że tramwaje jadące od Placu Kościuszki zmuszone są kończyć swój bieg na jednym z przystanków Brama Portowa (bliżej Posejdona) i nie mogą jechać dalej w kierunku prawobrzeża, czy też skręcać w Aleję Niepodległości. Sprawia to, że organizator komunikacji miejskiej w Szczecinie, a więc Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego, podjął decyzję o zmianach rozkładów jazdy niektórych linii tramwajowych oraz o zmianie charakteru jednej z linii.

Od kilku dni bowiem “Ósemka” na swoim końcowym odcinku (na Placu Zwycięstwa) ma charakter wahadłowy i kursuje po jednym torze. Sprawia to, że pasażerowie podróżujący z Gumieniec nadal mogą dojechać do ważnego węzła transportowego jakim jest Brama Portowa. Ponadto z racji charakteru trasy na wspomnianym placu, linia nr 8 musi być obsługiwana taborem dwukierunkowym, a więc Moderusami Beta. Tramwaje Szczecińskie posiadają cztery wozy tego typu i do tej pory przewoźnik nie musiał wykorzystywać tego, że pojazdy mogą kursować w obu kierunkach. Jest to więc niejako ich “chrzest bojowy”.

Jak donosi szczecińska Gazeta Wyborcza, do obsługi “ósemki” wykorzystywane są obecnie trzy wagony dwukierunkowe, natomiast czwarty pozostaje w rezerwie. Ta skromna flota tramwajów mogących kursować na trasach bez pętli wkrótce powiększy się o dwie kolejne Bety, które przewoźnik zakupił kilka tygodni temu.

Przykład ze Szczecina pokazuje, że posiadanie w swoim taborze tramwajów dwukierunkowych przydaje się w trakcie remontów i zamknięć pewnych odcinków danej sieci tramwajowej. Bez dwukierunkowego taboru miasto byłoby dziś zmuszone zamknąć ruch na sporym odcinku torowiska w ścisłym centrum miasta. Wspomniane realia powinny też skłonić Tramwaje Szczecińskie do zakupu kolejnych tramwajów dwukierunkowych, szczególnie w sytuacji, gdy przewoźnik od dawna nie przeprowadził sporych zakupów nowego taboru tramwajowego.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Szczecin. Pierwsze szyny na budowie nowej linii tramwajowej

Komunikacja

Szczecin. Pierwsze szyny na budowie nowej linii tramwajowej

Jakub Rösler 21 lipca 2023

Szczecin. Będzie "trójkątowanie" na Niebuszewie

Komunikacja

Szczecin. Będzie "trójkątowanie" na Niebuszewie

Redakcja/inf. pras. 19 kwietnia 2023

Szczecin podpisał umowę na tramwaje-składaki

Komunikacja

Szczecin podpisał umowę na tramwaje-składaki

Witold Urbanowicz 19 kwietnia 2023

Szczecin akceptuje ofertę na tramwaje-składaki

Przestrzeń

Szczecin akceptuje ofertę na tramwaje-składaki

Witold Urbanowicz 28 marca 2023

Szczecin. Podstacja Kolumba w remoncie

Przestrzeń

Szczecin. Podstacja Kolumba w remoncie

Redakcja/inf. pras. 27 marca 2023

Zobacz również:

Szczecin. Pierwsze szyny na budowie nowej linii tramwajowej

Komunikacja

Szczecin. Pierwsze szyny na budowie nowej linii tramwajowej

Jakub Rösler 21 lipca 2023

Szczecin. Będzie "trójkątowanie" na Niebuszewie

Komunikacja

Szczecin. Będzie "trójkątowanie" na Niebuszewie

Redakcja/inf. pras. 19 kwietnia 2023

Szczecin podpisał umowę na tramwaje-składaki

Komunikacja

Szczecin podpisał umowę na tramwaje-składaki

Witold Urbanowicz 19 kwietnia 2023

Szczecin akceptuje ofertę na tramwaje-składaki

Przestrzeń

Szczecin akceptuje ofertę na tramwaje-składaki

Witold Urbanowicz 28 marca 2023

Szczecin. Podstacja Kolumba w remoncie

Przestrzeń

Szczecin. Podstacja Kolumba w remoncie

Redakcja/inf. pras. 27 marca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5