Super PKS jest projektem, który światło dzienne ujrzał w kwietniu. Na razie jedynym przewoźnikiem, który się w to zaangażował, jest PKS Elbląg. Już na początku maja uruchomi on kolejne – poza dotychczasowym jednym – połączenia. Brand Super PKS należy do e-Podróżnika, który tworząc zaplecze technologiczne i marketingowe, chce łączyć niezależne przedsiębiorstwa w jedną siatkę połączeń. Trwają rozmowy z kolejnymi zainteresowanymi.
Super PKS to projekt, za który odpowiada firma Teroplan, właściciel internetowej platformy e-Podróżnik. Rozwiązanie jest proste, a sprowadza się do współpracy. E-Podróżnik zapewnia zaplecze marketingowe oraz obsługę sprzedaży biletów przy zastosowaniu algorytmicznych taryf dynamicznych i taryf skomunikowanych. To znaczy, że na cenę będą mogły mieć wpływ setki czynników – od zapełnienia autokaru, przez prognozę pogody, sezon letni lub zimowy po długość trasy. W dodatku e-Podróżnik chce spiąć wielu prywatnych przewoźników w jeden brand, co umożliwi sprzedaż biletów na kursy łączone. W zamyśle twórców ma być taniej. Stanowić ma to przede wszystkim konkurencję dla innych graczy na rynku. – Obecnie to jest wielka nowość – chwali się Andrzej Soroczyński, prezes Teroplanu.
– Wzięcie udziału w projekcie Super PKS to szansa dla polskiego przewoźnika na skuteczne konkurowanie o pasażerów w ramach jednej silnej marki. Główna idea to łączenie sił, przy tym – co ważne – przewoźnik formalnie i organizacyjnie działa jako niezależny podmiot – wyjaśnia Klaudia Zawada z e-Podróżnika. W myśl twórców siatka połączeń ma obejmować całą Polskę.
Marka Super PKS wystartowała w kwietniu, a pierwszym przedsiębiorstwem, które zdecydowało się na współpracę z Teroplanem
jest PKS Elbląg. Obecnie na trasy wyjeżdżają dwa autokary Super PKS obsługujące codziennie jedno połączenie z Gdyni do Warszawy i jedno z Gdańska do Warszawy oraz kursy powrotne. Na trasie autobusy zatrzymują się w Nowym Dworze Gdańskim, Elblągu, Pasłęku, Ostródzie, Mławie i Płońsku. – To odpowiedź polskich przewoźników na rosnące wymagania pasażerów, którzy oczekują wygodnych, nowocześnie wyposażonych autobusów, także na krótszych trasach – mówi Zawada.
Jak informują twórcy marki, świeży produkt udaje się już rozwijać. Na początku maja 2016 firma PKS Elbląg w ramach marki SuperPKS uruchomi dwie kolejne linie: Elbląg – Poznań przez Malbork, Kwidzyn, Grudziądz, Bydgoszcz, Żnin, Gniezno oraz Gdańsk – Suwałki przez Elbląg, Ornetę, Bartoszyce, Kętrzyn, Giżycko, Olecko. Na tym jednak ambicje twórców się nie kończą. – Aktualnie firma Teroplan rozpoczyna współpracę z kilkoma polskimi przewoźnikami, której celem będzie uruchomienie kolejnych linii pod wspólną marką Super PKS – mówi Zawada. – Niestety, nie mogę na dzień dzisiejszy udzielić informacji jakie to są przedsiębiorstwa – zastrzega.
– Zauważyliśmy w naszym programie, że technologia technologią, marketing marketingiem, ale pod spodem musi być dobry produkt. W głównej mierze transportowy produkt to jakość, a z nią łączy się tabor – wyjaśnia Andrzej Soroczyński, prezes Teroplanu. – Z tego względu postanowiliśmy stworzyć program marketingowy, wspomagany przez naszą firmę dla przedsiębiorstw. Będziemy do niego dobierać tylko dobry tabor, a jeżeli przedsiębiorstwo takiego nie ma, to wspólnie ze Scanią stworzyliśmy program, który ma pomóc przedsiębiorstwom w sprytny i najmniej bezbolesny dla nich sposób sfinansować zakup nowego, aby móc uczestniczyć w programie Super PKS – informuje.
Rozpoznawalnym elementem marki Super PKS mają być autokary jednolicie oklejone w odważny żółty design. Do końca 2017 roku wyłącznym dostawcą pojazdów ma być Scania z modelem Touring HD.