Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Siemens wyprodukuje pociągi nowej generacji dla londyńskiego metra

Dalej Wstecz
Autor:

Tomasz Kościelny

Data publikacji:
2018-06-18 12:29
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Global Rail News/Siemens/TfL/tk

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Siemens wyprodukuje pociągi nowej generacji dla londyńskiego metra
Mat. prasowe
Londyński zarządca transportu wyłonił producenta, który zbuduje 94 składy do obsługi podziemnej kolei. Firma Siemens zrealizuje to zamówienie za kwotę 1,5 mld funtów.

Nowe pociągi będą przeznaczone do obsługi linii Piccadilly i zostaną zbudowane w nowym zakładzie producenta w Goole w hrabstwie East Yorkshire. Projekt wnętrza i malowania nowych pociągów został zaprezentowany jeszcze w 2014 roku. Opracowali go specjaliści z Transport for London oraz specjalizująca się w projektowaniu taboru firma PriestmanGoode. Wiadomo, że w nowych składach metra będzie klimatyzacja. Pociągi będą miały również szersze drzwi, które znacznie usprawnią wymianę pasażerów. Składy będą bezprzedziałowe.

To pierwszy kontrakt w ramach gigantycznego programu wymiany pociągów metra głębokiego. W ostatnich latach wymieniony został tabor na liniach płytkich i naziemnych, dzięki czemu pociągi nawet pięćdziesięcioletnie zostały zastąpione nowoczesnymi, jednoprzestrzennymi. Kolejne 100 pociągów będzie obsługiwać linię Central. 40 składów zostanie skierowanych na linię Bakerloo, a 10 pozostałych będzie wozić pasażerów linii Waterloo & City.

Nowy tabor, który dostarczy Siemens, zastąpi pociągi obsługujące linię Piccadilly od 1973 roku. Pierwsze składy zostaną dostarczone za 5 lat. O kontrakt, poza Siemensem, walczyły m. in.: Alstom, Bombardier, CAF oraz Hitachi.

Zakupy taborowe to nie jedyna duża inwestycja w londyńskim metrze. Transport for London zapowiada modernizację systemów sterowania linii metra głębokiego. Od roku 2027, w godzinach szczytu, w ciągu godziny będzie mogło zostać uruchomionych nawet 27 pociągów. W tej chwili są to 24 kursy.

Tylko w przypadku linii Piccadilly, nowy tabor, a także nowoczesne systemy sterowania, zwiększą możliwości metra jeśli chodzi o liczbę przewożonych pasażerów aż o 60% (o 21 tys. pasażerów więcej na godzinę). Na linii Waterloo & City liczba przewożonych pasażerów zwiększy się w ciągu godziny o ok. 7 tys. osób. Na liniach Bakerloo oraz Central może przybyć nawet o jedną czwartą podróżnych (od 9 do 12 tys. więcej przewiezionych pasażerów w ciągu godziny).

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Siemens Alstom powalczy z Chińczykami

Prawo & Finanse

Siemens Alstom powalczy z Chińczykami

Łukasz Malinowski 17 maja 2018

Nowa prezeska Siemensa w Polsce

Mobilność

Nowa prezeska Siemensa w Polsce

jd/inf. pras. 03 kwietnia 2018

Szyna dla każdego, czyli tramwaj dwusystemowy w Nordhausen

Komunikacja

Szyna dla każdego, czyli tramwaj dwusystemowy w Nordhausen

Adam Piotr Zając 01 kwietnia 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS