HyperPoland uruchomiło zbiórkę na platformie crowdfundingowej „OdpalProjekt”. Jej celem jest zebranie minimum 150 tys. zł na budowę hyperloopowej kapsuły, która będzie podstawą dalszych badań nad rozwojem tej technologii. HyperPoland już raz zebrało w ten sposób fundusze na udział w hyperloopowym konkursie przed dwoma laty.
„Samoloty, samochody, pociągi i okręty to środki transportu, którym daleko do ideału. Ich użytkowanie wiąże się z korkami, zanieczyszczeniem powietrza, długim czasem podróży i wysokimi kosztami eksploatacji. Rozwiązanie tych problemów możliwe jest poprzez rewolucję transportową: wprowadzenie nowego środka transportu – hyperloop.” – piszą członkowie zespołu.
HyperPoland to grupa studentów i byłych studentów z Politechniki Warszawskiej i Wrocławskiej, którzy postawili sobie za cel stworzenie polskiego hyperloopa. Mają już w tym spore doświadczenie. Dwa lata temu prezentowali swoją koncepcję podczas Hyperloop Design Weekend w Teksasie, zorganizowanym przez SpaceX, firmę multimilionera Elona Muska, który kilka lat temu rzucił pomysł budowy hyperloopa. W zeszłym roku HyperPoland trafiło do finału konkursu Build Earth Live w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, w którym pokazało swój pomysł na dworzec hyperloopowy.
Teraz ma powstać kapsuła, której projekt już jest. „Nasza kapsuła przypomina swoją sylwetką kształt współczesnych pociągów dużych prędkości. Napędzana jest silnikami elektrycznymi i będzie poruszać się zarówno na kołach, jak i unosić za pomocą lewitacji magnetycznej zależnie od aktualnej prędkości. Prędkość projektowa, dla której liczone są wszystkie podzespoły, to ok. 430 km/h.” – czytamy w opisie.
– Dzięki zastosowaniu materiałów znanych z przemysłu lotniczego, jak stopy aluminium, magnezu czy też kompozyty węglowe, konstrukcja będzie bardzo lekka przy jednoczesnym zachowaniu odpowiedniej wytrzymałości – tłumaczy Paweł Radziszewski koordynujący zespół studencki.
Z powodów bezpieczeństwa zostanie wyposażona w dwa niezależne od siebie systemy hamowania. Dodatkowo system elektroniczny będzie czuwał nad pojazdem w trakcie jazdy i w razie potrzeby automatycznie uruchamiał awaryjne procedury bezpieczeństwa.
HyperPoland można wesprzeć
pod tym adresem.