Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Ruszyła zbiórka na polskiego hyperloopa

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2017-03-24 14:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Ruszyła zbiórka na polskiego hyperloopa
fot. HyperPoland
HyperPoland uruchomiło zbiórkę na platformie crowdfundingowej „OdpalProjekt”. Jej celem jest zebranie minimum 150 tys. zł na budowę hyperloopowej kapsuły, która będzie podstawą dalszych badań nad rozwojem tej technologii. HyperPoland już raz zebrało w ten sposób fundusze na udział w hyperloopowym konkursie przed dwoma laty.

„Samoloty, samochody, pociągi i okręty to środki transportu, którym daleko do ideału. Ich użytkowanie wiąże się z korkami, zanieczyszczeniem powietrza, długim czasem podróży i wysokimi kosztami eksploatacji. Rozwiązanie tych problemów możliwe jest poprzez rewolucję transportową: wprowadzenie nowego środka transportu – hyperloop.” – piszą członkowie zespołu.

HyperPoland to grupa studentów i byłych studentów z Politechniki Warszawskiej i Wrocławskiej, którzy postawili sobie za cel stworzenie polskiego hyperloopa. Mają już w tym spore doświadczenie. Dwa lata temu prezentowali swoją koncepcję podczas Hyperloop Design Weekend w Teksasie, zorganizowanym przez SpaceX, firmę multimilionera Elona Muska, który kilka lat temu rzucił pomysł budowy hyperloopa. W zeszłym roku HyperPoland trafiło do finału konkursu Build Earth Live w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, w którym pokazało swój pomysł na dworzec hyperloopowy.

Teraz ma powstać kapsuła, której projekt już jest. „Nasza kapsuła przypomina swoją sylwetką kształt współczesnych pociągów dużych prędkości. Napędzana jest silnikami elektrycznymi i będzie poruszać się zarówno na kołach, jak i unosić za pomocą lewitacji magnetycznej zależnie od aktualnej prędkości. Prędkość projektowa, dla której liczone są wszystkie podzespoły, to ok. 430 km/h.” – czytamy w opisie.

– Dzięki zastosowaniu materiałów znanych z przemysłu lotniczego, jak stopy aluminium, magnezu czy też kompozyty węglowe, konstrukcja będzie bardzo lekka przy jednoczesnym zachowaniu odpowiedniej wytrzymałości – tłumaczy Paweł Radziszewski koordynujący zespół studencki.

Z powodów bezpieczeństwa zostanie wyposażona w dwa niezależne od siebie systemy hamowania. Dodatkowo system elektroniczny będzie czuwał nad pojazdem w trakcie jazdy i w razie potrzeby automatycznie uruchamiał awaryjne procedury bezpieczeństwa.

HyperPoland można wesprzeć pod tym adresem.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Liroy domaga się hyperloopa od Morawieckiego

Mobilność

Liroy domaga się hyperloopa od Morawieckiego

Jakub Dybalski 01 lutego 2017

Hyperloopowy dworzec powinien być jak doklejanka [rozmowa]

Mobilność

Hyperloopowy dworzec powinien być jak doklejanka [rozmowa]

Jakub Dybalski 28 stycznia 2017

Hyperloop, czyli samolot i łódź podwodna w jednym

Mobilność

Hyperloop, czyli samolot i łódź podwodna w jednym

Leonard Dolecki 27 stycznia 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5