Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Poznań zwiększa środki na remont torów tramwajowych w 2018 r.

Dalej Wstecz
Data publikacji:
18-01-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Poznań zwiększa środki na remont torów tramwajowych w 2018 r.
fot. MPK Poznańul. Hetmańska
25 milionów złotych Poznań przeznaczy w tym roku na odnowę infrastruktury torowo-sieciowej. To ponad 8 razy więcej niż w 2014 roku i milion więcej niż rok temu. W planach jest m.in. modernizacja sieci trakcyjnej na ulicach 28 Czerwca 1956 r., Murawa oraz Hetmańskiej, gdzie wymienione zostanie również torowisko. Pierwsze prace rozpoczną się już w marcu. Najdłuższy remont potrwa niewiele ponad dwa miesiące.

– To konsekwentne, stałe podnoszenie jakości infrastruktury torowo-sieciowej. Poprawia się bezpieczeństwo, komfort jazdy pasażerów, ale także prędkość przejazdów. Efektem jest także skrócenie rozkładowych czasów przejazdów, co jest niezwykle ważne dla funkcjonowania komunikacji. Jeżeli tramwaje i autobusy mają być alternatywą dla samochodów, to muszą one jeździć szybko, sprawnie, a przede wszystkim bezpiecznie – mówi Maciej Wudarski, zastępca prezydenta Poznania. – Na tegoroczne remonty infrastruktury torowo-sieciowej wydamy w tym roku 25 mln złotych. Dodatkowo około 1,5 mln zł przeznaczymy również na infrastrukturę autobusową – dodaje Wudarski.

W kolejnych latach, zgodnie z Wieloletnim Planem Finansowym, na remonty i modernizacje zarówno infrastruktury torowo-sieciowej, jak i autobusowej, zarezerwowano po 26,5 mln zł w latach 2019 i 2020 oraz po 21,5 mln zł w latach 2021 i 2022.

Prace w 11 lokalizacjach

– Remonty torowisk kojarzą się nam z utrudnieniami w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. A przecież remontujemy po to, żeby było lepiej, szybciej, ale przede wszystkim bezpieczniej. W tym roku plany mamy równie ambitne co w latach poprzednich, bo miasto przeznacza więcej pieniędzy na odnowę infrastruktury torowo-sieciowej. Roboty zaplanowane w 11 lokalizacjach zaczniemy już w marcu, a zakończymy w połowie września – wyjaśnia Wojciech Tulibacki, prezes zarządu MPK Poznań.

Wśród najistotniejszych prac modernizacyjnych zaplanowanych na 2018 rok znajdują się: modernizacje sieci trakcyjnej na ul. Murawa oraz na ul. 28 Czerwca 1956 r. (od węzła Traugutta do pętli Dębiec) oraz modernizacja torowiska i sieci trakcyjnej na ul. Hetmańskiej (od ronda Starołęka do wiaduktu nad ul. Dolna Wilda). Zaplanowano także wymiany zwrotnic (m.in. Traugutta od strony Dębca i ronda Starołęka, Głogowska-Hetmańska od strony Arciszewskiego) oraz remonty przejazdów na ul. Zamenhoffa i skrzyżowaniach ulic Grunwaldzkiej i Grochowskiej oraz Wołyńskiej i Wojska Polskiego.

– Tradycyjnie już, terminy remontów uzgadniane są z innymi jednostkami tak, aby jak najlepiej skoordynować prowadzone prace. Na przykład w tym roku prace na węźle Hetmańska-Głogowska będą toczyły się jednocześnie z wymianą wodociągu na ul. Reymonta, prowadzoną przez spółkę Aquanet – mówi Piotr Snuszka, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu. – Naszym celem jest, aby prace, i wprowadzane w związku z nimi zmiany w komunikacji zbiorowej, były jak najmniej dokuczliwe dla mieszkańców. Stąd koordynacja przedsięwzięć oraz organizacja komunikacji zastępczej – dodaje Snuszka.

Znane pierwsze utrudnienia


W czasie remontów przejazdów Bobrzańska i Wiatraczna na dwa weekendy w marcu zostanie wyłączony ruch tramwajowy na Górnym Tarasie Rataj (otwarta będzie Trasa Kórnicka). Tramwaje zostaną skierowane na Franowo i Kórnicką, natomiast na odcinku rondo Starołęka-Kurlandzka uruchomiona zostanie linia "za tramwaj".

Podczas zamknięcia torowiska na ul. Murawa tramwaje na co dzień dojeżdżające do pętli Połabska pojadą na Wilczak. Natomiast w czasie zamknięcia dla ruchu tramwajowego fragmentu ul. Hetmańskiej autobus "za tramwaj" będzie kursował od ronda Starołęka do ul. Pamiątkowej.

W 2018 roku kompleksowej modernizacji poddana zostanie również podstacja trakcyjna Kazimierza Wielkiego – realizacja tej inwestycji nie spowoduje jednak zakłóceń w funkcjonowaniu komunikacji tramwajowej, podobnie jak realizacja wymiany kabli trakcyjnych lub linii kablowych w różnych częściach miasta. Przeprowadzane będą również wymiany smarownic torowych, dzięki którym tramwaje jeżdżą ciszej, wolniej zużywając szyny oraz obręcze kół.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Poznań. Miesięczny remont na ważnym węźle

Komunikacja

Poznań. Miesięczny remont na ważnym węźle

ZTM Poznań 25 kwietnia 2025

Poznań. Ściana oporowa przy Okrąglaku pomoże torowisku

Komunikacja

Poznań planuje kolejną zajezdnię tramwajową

Przestrzeń

Poznań planuje kolejną zajezdnię tramwajową

Jakub Rösler 07 kwietnia 2025

Poznań wyda w tym roku ponad 25 mln złotych na remonty torów

Komunikacja

Poznań z szansą na kolejną krótką linię tramwajową

Komunikacja

Zobacz również:

Poznań. Miesięczny remont na ważnym węźle

Komunikacja

Poznań. Miesięczny remont na ważnym węźle

ZTM Poznań 25 kwietnia 2025

Poznań. Ściana oporowa przy Okrąglaku pomoże torowisku

Komunikacja

Poznań planuje kolejną zajezdnię tramwajową

Przestrzeń

Poznań planuje kolejną zajezdnię tramwajową

Jakub Rösler 07 kwietnia 2025

Poznań wyda w tym roku ponad 25 mln złotych na remonty torów

Komunikacja

Poznań z szansą na kolejną krótką linię tramwajową

Komunikacja

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij