Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Poznań zwiększa środki na remont torów tramwajowych w 2018 r.

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2018-01-18 16:32
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Poznań zwiększa środki na remont torów tramwajowych w 2018 r.
ul. Hetmańskafot. MPK Poznań
25 milionów złotych Poznań przeznaczy w tym roku na odnowę infrastruktury torowo-sieciowej. To ponad 8 razy więcej niż w 2014 roku i milion więcej niż rok temu. W planach jest m.in. modernizacja sieci trakcyjnej na ulicach 28 Czerwca 1956 r., Murawa oraz Hetmańskiej, gdzie wymienione zostanie również torowisko. Pierwsze prace rozpoczną się już w marcu. Najdłuższy remont potrwa niewiele ponad dwa miesiące.

– To konsekwentne, stałe podnoszenie jakości infrastruktury torowo-sieciowej. Poprawia się bezpieczeństwo, komfort jazdy pasażerów, ale także prędkość przejazdów. Efektem jest także skrócenie rozkładowych czasów przejazdów, co jest niezwykle ważne dla funkcjonowania komunikacji. Jeżeli tramwaje i autobusy mają być alternatywą dla samochodów, to muszą one jeździć szybko, sprawnie, a przede wszystkim bezpiecznie – mówi Maciej Wudarski, zastępca prezydenta Poznania. – Na tegoroczne remonty infrastruktury torowo-sieciowej wydamy w tym roku 25 mln złotych. Dodatkowo około 1,5 mln zł przeznaczymy również na infrastrukturę autobusową – dodaje Wudarski.

W kolejnych latach, zgodnie z Wieloletnim Planem Finansowym, na remonty i modernizacje zarówno infrastruktury torowo-sieciowej, jak i autobusowej, zarezerwowano po 26,5 mln zł w latach 2019 i 2020 oraz po 21,5 mln zł w latach 2021 i 2022.

Prace w 11 lokalizacjach

– Remonty torowisk kojarzą się nam z utrudnieniami w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. A przecież remontujemy po to, żeby było lepiej, szybciej, ale przede wszystkim bezpieczniej. W tym roku plany mamy równie ambitne co w latach poprzednich, bo miasto przeznacza więcej pieniędzy na odnowę infrastruktury torowo-sieciowej. Roboty zaplanowane w 11 lokalizacjach zaczniemy już w marcu, a zakończymy w połowie września – wyjaśnia Wojciech Tulibacki, prezes zarządu MPK Poznań.

Wśród najistotniejszych prac modernizacyjnych zaplanowanych na 2018 rok znajdują się: modernizacje sieci trakcyjnej na ul. Murawa oraz na ul. 28 Czerwca 1956 r. (od węzła Traugutta do pętli Dębiec) oraz modernizacja torowiska i sieci trakcyjnej na ul. Hetmańskiej (od ronda Starołęka do wiaduktu nad ul. Dolna Wilda). Zaplanowano także wymiany zwrotnic (m.in. Traugutta od strony Dębca i ronda Starołęka, Głogowska-Hetmańska od strony Arciszewskiego) oraz remonty przejazdów na ul. Zamenhoffa i skrzyżowaniach ulic Grunwaldzkiej i Grochowskiej oraz Wołyńskiej i Wojska Polskiego.

– Tradycyjnie już, terminy remontów uzgadniane są z innymi jednostkami tak, aby jak najlepiej skoordynować prowadzone prace. Na przykład w tym roku prace na węźle Hetmańska-Głogowska będą toczyły się jednocześnie z wymianą wodociągu na ul. Reymonta, prowadzoną przez spółkę Aquanet – mówi Piotr Snuszka, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu. – Naszym celem jest, aby prace, i wprowadzane w związku z nimi zmiany w komunikacji zbiorowej, były jak najmniej dokuczliwe dla mieszkańców. Stąd koordynacja przedsięwzięć oraz organizacja komunikacji zastępczej – dodaje Snuszka.

Znane pierwsze utrudnienia


W czasie remontów przejazdów Bobrzańska i Wiatraczna na dwa weekendy w marcu zostanie wyłączony ruch tramwajowy na Górnym Tarasie Rataj (otwarta będzie Trasa Kórnicka). Tramwaje zostaną skierowane na Franowo i Kórnicką, natomiast na odcinku rondo Starołęka-Kurlandzka uruchomiona zostanie linia "za tramwaj".

Podczas zamknięcia torowiska na ul. Murawa tramwaje na co dzień dojeżdżające do pętli Połabska pojadą na Wilczak. Natomiast w czasie zamknięcia dla ruchu tramwajowego fragmentu ul. Hetmańskiej autobus "za tramwaj" będzie kursował od ronda Starołęka do ul. Pamiątkowej.

W 2018 roku kompleksowej modernizacji poddana zostanie również podstacja trakcyjna Kazimierza Wielkiego – realizacja tej inwestycji nie spowoduje jednak zakłóceń w funkcjonowaniu komunikacji tramwajowej, podobnie jak realizacja wymiany kabli trakcyjnych lub linii kablowych w różnych częściach miasta. Przeprowadzane będą również wymiany smarownic torowych, dzięki którym tramwaje jeżdżą ciszej, wolniej zużywając szyny oraz obręcze kół.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Poznań: Tramwaj wypadł z szyn i uderzył w budynek

Komunikacja

Poznań: Tramwaj wypadł z szyn i uderzył w budynek

Jan Gładysiak 04 stycznia 2018

Poznań. Jest dotacja dla tramwaju na Naramowice

Prawo & Finanse

Poznań. Jest dotacja dla tramwaju na Naramowice

jd/inf. pras. 28 grudnia 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5