Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Poznań: Tramwaj jedzie na Falistą. Jest umowa na rozbudowę ul. Unii Lubelskiej

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
11-07-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa UM Poznań

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Poznań: Tramwaj jedzie na Falistą. Jest umowa na rozbudowę ul. Unii Lubelskiej
mat. UM Poznań
Poznań podpisał umowę z wykonawcą rozbudowy ul. Unii Lubelskiej z nową trasą tramwajową. Za półtora roku poznańskie tramwaje i autobusy będą dojeżdżały do nowej pętli w rejonie ulicy Falistej.

Nowe torowisko połączy rondo Żegrze z pętlą tramwajowo-autobusową przy Falistej, wyposażonej w budynek ekspedycji, przystanki tramwajowe i autobusowe oraz parking dla rowerów, doprowadzi od ronda Żegrze nowe torowisko w ul. Unii Lubelskiej. – To kolejna inwestycja w transporcie publicznym. Wpisuje się ona w modernizację całego układu sieci torowej na Górnym Tarasie Rataj. Dla mieszkańców osiedla Falista oraz rejonu Minikowa i Marlewa jest to dodatkowa korzyść w postaci szybszego dostępu do transportu publicznego. Jeżeli chcemy poprawiać jakość powietrza i zmniejszać ruch samochodowy, to musimy zaoferować odpowiednią alternatywę – mówi Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania.

Wykonawcy kończącej się przebudowy trasy tramwajowej na Górnym Tarasie Rataj przygotowali już na rondzie Żegrze rozjazd, przez który tramwaje będą mogły pojechać w stronę nowej pętli. Dzięki temu nie będzie już konieczne zamykanie ronda dla ruchu kołowego i tramwajowego w trakcie prac na ul. Unii Lubelskiej.

– W porównaniu do całej sieci tramwajowej jest to stosunkowo niewielka inwestycja, ale bardzo istotna ponieważ dotrzemy komunikacją do osiedla, które było jej dotąd pozbawione. Otwieramy też możliwość korzystania z transportu nie tylko dla sporej części południowego Poznania, ale także dla terenu na jakim działania inwestycyjne dopiero się rozpoczną. Doświadczenie pokazuje jak ważne jest, żeby infrastrukturą komunikacji publicznej, wyprzedzać inwestycje mieszkaniowe – zaznacza Jan Gosiewski, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego. – Obecnie prowadzone są analizy, jakie autobusy i tramwaje będą dojeżdżać do pętli przy ul. Unii Lubelskiej. Na pewno będzie to linia nr 5 i 174. Dzięki przebudowie wiaduktu na ul. Gołężyckiej będzie możliwe poprowadzenie linii autobusowych obsługujących Minikowo, żeby także te tereny były dobrze skomunikowane – dodaje.


W ramach inwestycji na odcinku ul. Unii Lubelskiej od ronda Żegrze do nowej pętli przebudowane zostaną istniejące oraz wybudowane nowe chodniki i drogi rowerowe, a także podziemna infrastruktura: kanalizacja deszczowa, wodociągowa, gazowa, cieplna, elektryczna i telekomunikacyjna. Powstanie system monitoringu wizyjnego, zmodernizowana zostanie sieć elektroenergetyczna wysokiego napięcia.

Ciekawostką tego projektu jest pojawienie się po raz pierwszy w Poznaniu pętla tramwajowa o odwróconym ruchu. Dzięki temu łatwiejsze będzie przesiadanie się – drzwi w drzwi. Tramwaj będzie dojeżdżał do przystanku końcowego na pętli, który jednocześnie będzie początkiem linii autobusowych. Z kolei z autobusów przyjeżdżających będzie można się bezpośrednio, w ramach jednej platformy, przesiąść do tramwaju wyjeżdżającego z pętli. Będzie to znaczne udogodnienie dla osób przesiadających się na pętli.

W rejonie ulic Falistej i Obodrzyckiej na ul. Unii Lubelskiej zbudowana lub przebudowana zostanie infrastruktura podziemna, chodniki, drogi rowerowe i miejsca postojowe. Powstaną nowe przystanki autobusowe i system monitoringu wizyjnego.

Wykonawcami będą dwie firmy, które razem zgłosiły się do przetargu – Tor-Mel i Terlan. Jako jedyne zmieściły się w zakładanym przez Poznańskie Inwestycje Miejskie budżecie 50 mln zł, oferując wykonanie prac za kilkaset tysięcy mniej. Obie spółki pochodzą z regionu i od wielu lat działają na poznańskim rynku. Tor-Mel wykonał m.in. przedłużenie trasy tramwajowej od ul. Podgórnej, przez most Rocha, do skrzyżowania ulic Jana Pawła II i Kórnickiej oraz przebudował ul. Winogrady na odcinku od ul. Armii Poznań do ul. Szelągowskiej. Terlan jest częścią grupy Aquanet i specjalizuje się w pracach kanalizacyjnych i wodociągowych. Realizacja prac ma zająć półtora roku.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Poznań rozstrzyga przetarg na nowe tramwaje

Przestrzeń

Poznań rozstrzyga przetarg na nowe tramwaje

Witold Urbanowicz / Jakub Rösler 30 czerwca 2023

Poznań. Prawoskręt z Towarowej na Święty Marcin prawie gotowy

Komunikacja

Poznań. Tramwaje wrócą na Św. Marcin do połowy roku?

Komunikacja

Poznań. Trasa Kórnicka już bez części sieci trakcyjnej i szyn

Komunikacja

Poznań. Trasa Kórnicka już bez części sieci trakcyjnej i szyn

Redakcja/inf. pras. 24 października 2022

Zobacz również:

Poznań rozstrzyga przetarg na nowe tramwaje

Przestrzeń

Poznań rozstrzyga przetarg na nowe tramwaje

Witold Urbanowicz / Jakub Rösler 30 czerwca 2023

Poznań. Prawoskręt z Towarowej na Święty Marcin prawie gotowy

Komunikacja

Poznań. Tramwaje wrócą na Św. Marcin do połowy roku?

Komunikacja

Poznań. Trasa Kórnicka już bez części sieci trakcyjnej i szyn

Komunikacja

Poznań. Trasa Kórnicka już bez części sieci trakcyjnej i szyn

Redakcja/inf. pras. 24 października 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5