Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Poznań: Przystanek PST na Moście Teatralnym do przebudowy

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
31-10-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Poznań: Przystanek PST na Moście Teatralnym do przebudowy
fot. UM Poznań
W założeniach pierwotnych miał służyć tylko do czasu otwarcia przystanków PST Rondo Kaponiera, na poziomie minus 2. Okazało się jednak, że spełnia on ważną funkcję na węźle przesiadkowym na Moście Teatralnym. Rok temu miasto zdecydowało, że przystanek zostanie na zawsze. Poznańskie Inwestycje Miejskie ogłosiły właśnie przetarg na jego przebudowę.

Przedłużenie trasy Poznańskiego Szybkiego Tramwaju do Dworca Zachodniego i dalej do ulicy Głogowskiej udało zakończyć się znacznie szybciej niż przebudowę Ronda Kaponiera, bo już w 2013 roku. Kaponiera w pełni czynna jest od ubiegłego roku, wraz z przystanek PST w na poziomie minus 2. Jednak podczas trwania inwestycji na rondzie, aby ułatwić przesiadanie się pasażerów na czas zamknięcia dla tramwajów części, a okresami całej Kaponiery powstał na nowym odcinku PST przystanek poniżej Mostu Teatralnego. W założeniu miał być tylko tymczasowy, dlatego jego konstrukcja jest niskiej jakości. Perony są z bloków betonowych, barierki niemal każda inna, tymczasowe są instalacje elektryczny, a co ważne jeden z peronów jest posadowiony na drodze serwisowej nowej trasy tramwajowej ograniczając przejezdność drogi.

Według pierwotnych planów docelowo nie miało w tym miejscu być trwałego przystanku. W zamyśle projektantów chodziło oto, aby część ludzi z mocno obciążonej trasy PST jechała prosto na przystanek Pestki pod Rondem Kaponiera, tak by rozładować tłok pasażerów i tramwajów na Moście Teatralnym. Oprócz tego zasadniczego powodu, większy strumień pasażerów miał też zapewnić większą liczbę klientów dla komercyjnych lokali na dwóch podziemnych poziomach ronda.

Dziś już wiadomo, że ten plan nie zostanie zrealizowany, a przystanek zostanie na zawsze, decyzja zapadła w ubiegłym roku. – Pomysł przewiezienia wszystkich pasażerów na Kaponierę i tam stworzenia węzła przesiadkowego, który będzie sam na siebie zarabiał trzeba odłożyć do lamusa. Wysokie koszty funkcjonowania pokazują, że to musi być zadanie własne miasta. Nie można ich przerzucać na koncesjonariusza i od tego pomysłu odstąpiliśmy – wyjaśniał przed rokiem decyzję Maciej Wudarski, zastępca prezydenta. – Patrząc z punktu widzenie pasażerów i udogodnienia im podróży, nie widzimy powodu dla którego pasażer, który chce wysiąść na Moście Teatralnym musiał by jechać na Kaponierę, tam wysiąść i wrócić z powrotem tramwajem bądź pieszo – dodał wtedy Wudarski w rozmowie portalem Biuletyn.poznan.pl.

Teraz Poznańskie Inwestycje Miejskie ogłosiły przetarg na budowę przystanku już w wersji trwałej. Co się zmieni po przebudowie? Według projektu przystanek ma mieć dwa perony po 45 metrów każdy, zapewniające obustronną komunikację. Peron w stronę̨ os. Jana III Sobieskiego wyposażony będzie w dwie wiaty przystankowe, a w kierunku do Dworca Zachodniego – w jedną. Na przystankach staną też tablice dynamicznej informacji pasażerskiej oraz oznakowanie Systemu Informacji Miejskiej. Przejścia dla pieszych sterowane będą̨ sygnalizacją świetlną̨. Dla osób słabowidzących i niewidomych przewidziano elementy naprowadzające i ostrzegawcze i informacje w języku Braille'a. Dojście na poziom przystanków od strony ul. Roosevelta będzie podobnie jak teraz przy pomocy schodów i chodników, pojawi się natomiast winda. Teren przystanków będzie oświetlony i monitorowany systemem monitoringu miejskiego.

– Wykonawca na przeprowadzenie niezbędnych prac będzie miał maksymalnie 165 dni od momentu podpisania umowy. Ostateczne odbiory mają nastąpić maksymalnie 7 miesięcy po podpisaniu umowy – informuje w komunikacie Urząd Miasta Poznania.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Poznań rozstrzyga przetarg na nowe tramwaje

Przestrzeń

Poznań rozstrzyga przetarg na nowe tramwaje

Witold Urbanowicz / Jakub Rösler 30 czerwca 2023

Poznań. Prawoskręt z Towarowej na Święty Marcin prawie gotowy

Komunikacja

Poznań. Tramwaje wrócą na Św. Marcin do połowy roku?

Komunikacja

Poznań. Trasa Kórnicka już bez części sieci trakcyjnej i szyn

Komunikacja

Poznań. Trasa Kórnicka już bez części sieci trakcyjnej i szyn

Redakcja/inf. pras. 24 października 2022

Zobacz również:

Poznań rozstrzyga przetarg na nowe tramwaje

Przestrzeń

Poznań rozstrzyga przetarg na nowe tramwaje

Witold Urbanowicz / Jakub Rösler 30 czerwca 2023

Poznań. Prawoskręt z Towarowej na Święty Marcin prawie gotowy

Komunikacja

Poznań. Tramwaje wrócą na Św. Marcin do połowy roku?

Komunikacja

Poznań. Trasa Kórnicka już bez części sieci trakcyjnej i szyn

Komunikacja

Poznań. Trasa Kórnicka już bez części sieci trakcyjnej i szyn

Redakcja/inf. pras. 24 października 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5