Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Poznań: Początek prac przy budowie trasy tramwajowej na Naramowice. Wilczak do zamknięcia

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2018-12-07 11:53
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa UM Poznań

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Poznań: Początek prac przy budowie trasy tramwajowej na Naramowice. Wilczak do zamknięcia
fot. Maciej G.
Rozpoczynają się kolejne działania związane z powstaniem trasy tramwajowej na Naramowice. Przebudowana będzie pętla Wilczak, gdzie przygotowane zostanie wyprowadzenie torowiska w kierunku północnym. Najpóźniej wiosną 2022 roku nastąpi kompleksowe uruchomienie całego układu komunikacyjnego.

Jak informuje miasto, 13 grudnia nastąpi przekazanie terenu budowy wykonawcy. Następnego dnia wyłączona zostanie sieć trakcyjna, w związku z czym tramwaje linii nr 3 nie będą dojeżdżać do pętli Wilczak. We wtorek, 18 grudnia, teren przy pętli zostanie wygrodzony i rozpocznie się wycinka drzew, która potrwa do końca tego roku. W zamian przeprowadzone będą nasadzenia kompensacyjne.

Na pętli Wilczak w pierwszej kolejności przebudowana zostanie istniejąca infrastruktura torowa i sieć trakcyjna. Prace związane są z wyprowadzeniem torowiska z pętli w kierunku Naramowic. W styczniu rozpocznie się rozbiórka przystanku, szyn i podkładów. Przebieg prac uzależniony będzie od warunków atmosferycznych.

Linia nr 3, która dojeżdża do pętli Wilczak, zostanie przekierowana na pętlę Połabską. Pętla Wilczak dla ruchu tramwajowego zostanie otwarta od września przyszłego roku.

Nowa trasa w trzy lata

Inwestycja realizowana w formule "projektuj – buduj" będzie kosztować niemal 380 mln zł, z czego ponad 155 mln zł stanowi dofinansowanie unijne. Inwestycję prowadzić będzie konsorcjum, w którego skład wchodzą firma Gülermak oraz Mosty Łódź.

Efektem realizacji unijnych projektów będzie torowisko o długości 3,3 km i niemal 7,5 km dróg (łącznie z drogami dojazdowymi i skrzyżowaniami). Na trasie tramwaju zlokalizowanych będzie 8 przystanków. Od pętli Wilczak do ul. Lechickiej tramwaj pojedzie po zachodniej stronie ul. Naramowickiej. Na skrzyżowaniu ulic Naramowickiej i Lechickiej wybudowane zostanie bezkolizyjne skrzyżowanie i wiadukty – drogowy oraz tramwajowy. Dalej, w kierunku ul. Błażeja, trasa tramwajowa poprowadzona będzie wzdłuż zachodniej strony nowo projektowanej ul. Nowa Naramowicka.

Powstanie nowy układ drogowy, a istniejący – w związku z włączeniem tramwaju – zostanie przebudowany. Takie zmiany pojawią się m.in. na skrzyżowaniu ulic Słowiańskiej, Naramowickiej i Wilczak. Ulica Naramowicka – od ul. Słowiańskiej do ul. Serbskiej – zyska nową nawierzchnię, zaś na odcinku od ul. Serbskiej do węzła Naramowicka zostanie kompleksowo przebudowana. Zmodernizowane zostaną skrzyżowania ulicy Naramowickiej z Serbską, a także z ulicami Czarna Rola, Włodarską i Ziarnistą.

W miejscu jednopoziomowego skrzyżowania ulic Naramowickiej z Lechicką powstanie dwupoziomowy węzeł drogowy. Od tego miejsca do ul. Błażeja, na zachód od obecnej Naramowickiej, przebiegać będzie ul. Nowa Naramowicka. Na tym odcinku wybudowane zostaną również skrzyżowania z ulicami: Sarmacką i Karpia, Łużycką, Błażeja, a także odcinek ul. Nowa Stoińskiego – od ul. Jasna Rola do Naramowickiej. Przebudowa czeka również skrzyżowania ulicy Lechickiej z ul. Murawa oraz Naramowickiej z ul. Dworską.

Całość uzupełni nowe zagospodarowanie terenu związanego z infrastrukturą pasażerską i pieszo-rowerową, a także zielenią i małą architekturą.

Koniec prac w 2022 r.

Kompletna dokumentacja budowlana, wraz z prawomocnymi decyzjami realizacyjnymi, ma być gotowa w pierwszym kwartale 2020 roku. Roboty budowlane mają zakończyć się do końca 2021 roku, a po fazie odbiorów – najpóźniej wiosną 2022 roku – nastąpi kompleksowe uruchomienie całego układu komunikacyjnego.

Sama inwestycja została podzielona na pięć podstawowych odcinków, w ramach, których wyodrębniono część obejmującą budowę trasy tramwajowej oraz część zawierającą przebudowę lub budowę układu drogowego wraz z zagospodarowaniem terenu oraz jego odpowiednim uzbrojeniem i przebudową kolizji.
Zamawiający pozostawił wykonawcy dużą swobodę w podejmowaniu decyzji o tym, które odcinki będą realizowane równolegle, które samodzielnie i w jakiej kolejności.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Poznań. Jest umowa na tramwaj na Naramowice

Prawo & Finanse

Poznań. Jest umowa na tramwaj na Naramowice

jd/inf. pras. 15 listopada 2018

Poznań: Na dniach umowa na Naramowice. Jaśkowiak: Tramwaj to nie TGV

Komunikacja

Poznań: Na dniach umowa na Naramowice. Jaśkowiak: Tramwaj to nie TGV

Witold Urbanowicz 15 października 2018

Poznań dorzuca środki i wybiera wykonawcę tramwaju do Naramowic

Przestrzeń

Poznań dorzuca środki i wybiera wykonawcę tramwaju do Naramowic

Witold Urbanowicz 03 września 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5