Przebudowa torowiska na ul. Hetmańskiej od wiaduktu nad ul. Dolna Wilda do ronda Starołęka to największy tegoroczny remont torowo-sieciowy w Poznaniu. Startuje 21 kwietnia. Po jego zakończeniu skróci się czas przejazdu, zmniejszy się hałas i poprawi bezpieczeństwo.
Na ten rok w Poznaniu zaplanowano kilka dużych remontów dotyczących infrastruktury torowo-sieciowej. Od początku marca trwa i postępuje zgodnie z planem remont na Winogradach, gdzie na a ul. Murawa prowadzona jest przebudowa sieci trakcyjnej w tym: wymiana słupów i drutu jezdnego, a jednocześnie – na pętli Połabska – przeprowadzana jest naprawa układu torowego: wymiana podkładów, rozjazdów i szyn, podbicie toru. Ta inwestycja ma zakończyć się do końca kwietnia, trwa też przebudowa przejazdów tramwajowych w ciągu ul. Zamenhofa, a już 21 kwietnia ruszy największy tegoroczny remont, przebudowa torowiska na ul. Hetmańskiej. Prace na ul. Hetmańskiej rozpoczną się dzień po zakończeniu przebudowy przejazdów na ul. Zamenhofa, a zakończą 30 czerwca.
- To najpoważniejsza przebudowa w tegorocznym kalendarzu robót poznańskiego MPK. Planujemy remonty i nie musimy działać interwencyjnie. Dzięki temu, że remonty nie nakładają się na siebie, są mniej uciążliwe dla mieszkańców - mówi Maciej Wudarski, zastępca prezydenta Poznania.
Podczas generalnego remontu od wiaduktu nad ul. Dolna Wilda do ronda Starołęka zostanie gruntownie przebudowany układu torowy i sieć trakcyjna. Remont obejmie również naprawę nawierzchni przystanków tramwajowych "Hetmańska Wiadukt" usytuowanych nad Drogą Dębińską. Wymienione będzie całe podłoże, podkłady i szyny. Nowe torowisko pozwoli jechać tramwajom nawet o 100% szybciej, z prędkością do 50-60 km/h. - Odnowiona sieć zdecydowanie poprawi zasilanie w tamtym rejonie, zmniejszy awarie, a tym samym przestoje tramwajów - wyjaśnia Wojciech Tulibacki, prezes zarządu MPK Poznań.
Podczas prac etapami zamykany będzie jeden pas ruchu w każdym kierunku od strony torów. Dla pasażerów komunikacji miejskiej zmienią się jedynie trasy trzech linii tramwajowych. W zamian uruchomiona zostanie zastępcza komunikacja autobusowa.
Jak przypominają obecne władze miasta Poznań do roku 2014 nie prowadził tak szeroko zakrojonych prac remontowych sieci tramwajowych, od tego czasu się to zmieniło i rocznie generalne remonty przeznaczane jest ponad 20 mln zł. W rezultacie tych działań przebudowano m. in. trasę w ul. Królowej Jadwigi, na Winiarach czy ul. Dąbrowskiego, które nie były poddawane generalnemu remontowi od kilkudziesięciu lat. Dzięki temu znacznie zmniejszyły się interwencyjne naprawy. Na dwadzieścia pięć dawnych wezwań teraz przypada jedno. Zwiększyło się też bezpieczeństwo, a prędkość przejazdów w niektórych miejscach już bardzo mocno wzrosła.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.