Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Podziemny przystanek tramwajowy w ciągu Trasy Łagiewnickiej. Kraków prezentuje wizualizacje

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcaj

Data publikacji:
07-12-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa UM Kraków

Podziel się ze znajomymi:

Wzdłuż Trasy Łagiewnickiej powstaje torowisko tramwajowe, które umożliwi uruchomienie linii tramwajowych między Kurdwanowem a ul. Zakopiańską. Częściowo będzie ono poprowadzone w tunelu, w którym znajdzie się trzeci w Krakowie podziemny przystanek tramwajowy. Miasto prezentuje wygląd przystanku, zlokalizowanego między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II.

Prace konstrukcyjne są już zakończone, a wykonawca skupia się na wyposażaniu obiektu w niezbędne systemy bezpieczeństwa i obsługi tunelu. W podziemnym przystanku położono już tory tramwajowe. Rozpoczęły się natomiast prace związane z układaniem krawężników peronowych. W ramach prac wykończeniowych wprowadzane są ściany ze spieków niepalnych, które mają zabezpieczać pomieszczenie przed rozpraszaniem się ognia.

Z podziemnego przystanku będzie można wyjść lub wyjechać 14-osobowymi windami na teren w sąsiedztwie mostu Miłosierdzia, skąd jest znacznie bliżej do sanktuariów Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II niż z dotychczasowego przystanku tramwajowego przy ulicy Zakopiańskiej.

Budowana w ramach Trasy Łagiewnickiej nowa linia tramwajowa ma mieć długość ok. 1,7 km (podwójnego toru). Na odcinku ok. 700 metrów tramwaje będą przejeżdżać w tunelu między sanktuariami. Na trasie przejazdu tramwaju zaplanowano pięć przystanków: przy ul. Beskidzkiej (w rejonie pętli tramwajowej w Kurdwanowie), przy ul. Witosa, w rejonie ul. Do Sanktuarium Bożego Miłosierdzia, przy kładce łączącej sanktuaria Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II (to wspomniany podziemny przystanek) i przy ul. Zakopiańskiej.

Budowa linii tramwajowej wzdłuż Trasy Łagiewnickiej jest współfinansowana ze środków unijnych. Wartość projektu to 177,9 mln zł. Budowa tego połączenia tramwajowego przyczyni się do zwiększenia dostępności komunikacyjnej miasta i skomunikowanie obszaru funkcjonalnego dzielnic południowych (Dzielnicy VIII, IX i XI) z centrum miasta, obszarami zabudowy mieszkaniowej, ośrodkami edukacji, miejscami zabytkowymi i kultu religijnego.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5