Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

PKP SA sprzedało jedno z wejść na Centralny. Będzie zamknięte przez rok

Dalej Wstecz
Data publikacji:
20-10-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
PKP SA sprzedało jedno z wejść na Centralny. Będzie zamknięte przez rok
wiz. HB Reavis
Na dawnej działce przy dworcu PKP SA powstaje 310-metrowy wieżowiec, który – jeśli liczyć iglicę – ma być najwyższym obiektem w krajach Unii Europejskiej. Jak się okazało, PKP SA wraz z działką sprzedało jedno z wyjść z Dworca Centralnego. To pozostanie zamknięte przez rok. 

W 2011 r. HB Reavis kupił od PKP SA działkę u zbiegu Chmielnej i al. Jana Pawła. Łączna wartość transakcji wyniosła 171 mln zł. Pierwotnie plany zakładały możliwość realizacji 130-metrowego wieżowca, ale ostatecznie okazało się, że będzie mógł powstać większy obiekt. Inwestor w styczniu tego roku zaprezentował projekt budynku o nazwie Varso, który będzie liczył sobie wraz z iglicą 310 metrów (dla porównania – wysokość Pałacu Kultury i Nauki wynosi 237 m). Tym samym ma stać się on najwyższym budynkiem w całej Unii Europejskiej.

Prace przy realizacji obiektów już ruszyły. Pierwszy, 80-metrowy wieżowiec zostanie wzniesiony w 2018 r., a realizacja całości zakończy się w 2020 r. Całość pochłonie ok. pół miliarda euro.

Jak się okazuje, budowa wieżowców wiąże się z utrudnieniami dla pasażerów korzystających z dworca, jak i komunikacji miejskiej. Jedno z wejść na teren dworca, znajdujące się po zachodniej stronie al. Jana Pawła II w kierunku ronda ONZ, zostało kilka miesięcy temu zamknięte. We wrześniu natomiast ZTM wprowadził zmiany przystankowe na liniach 109 i 174, by ułatwić pasażerom korzystanie z dworca. Niestety, zarządca dworca ma niewiele do przekazania. – Wszelkie pytania w tym zakresie należy kierować do inwestora – przekazuje Aleksandra Grzelak z biura prasowego PKP SA. Dopytywana, potwierdza, że teren, na którym znajduje się wejście, został sprzedany.

Inwestor biurowców przekonuje, że wyłączenie wejścia jest niezbędne. – Zastosowana technologia budowy oraz konieczność zapewnienia bezpieczeństwa pieszym wymagają zamknięcia zejścia od czerwca 2017 na co najmniej rok. Zostanie ono otwarte niezwłocznie po otrzymaniu niezbędnych pozwoleń na użytkowanie – informuje biuro prasowe HB Reavis. Obecnie pasażerowie muszą nadkładać drogi – najbliższe czynne wejście na dworzec oraz w kierunku przystanków tramwajowych znajduje się przy skrzyżowaniu Alej Jerozolimskich i al. Jana Pawła II.

Przejście podziemne ma być połączone z Varso. – Jako inwestor i generalny wykonawca Varso dołożymy starań, aby przebudowa tego miejsca nastąpiła jak najsprawniej, a nowe, ogólnodostępne zejście było dużo wygodniejsze dla ludzi w każdym wieku – w przyszłości będzie tu można korzystać również z windy oraz schodów ruchomych.

Na terenie dworca wciąż znajdują się schematy i znaki kierujące do zamkniętego dworca. PKP SA odpierają jednak zarzuty. – Na oznakowaniu zarządzanym przez PKP SA informacja o wyjściu z budynku dworca Warszawa Centralna na ul. Chmielną jest zaklejona. Pozostałe oznaczenia leżą w gestii inwestora odpowiedzialnego z budowę wieżowca Varso – mówi Aleksandra Grzelak z biura prasowego PKP SA.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP zamknęły skrytki bagażowe na trzech dworcach z powodu wojny

Przestrzeń

Wywiało handel z dworca Warszawa Centralna

Przestrzeń

Wywiało handel z dworca Warszawa Centralna

Witold Urbanowicz 02 lipca 2021

Warszawa Centralna mogła mieć nawet 16 peronów

Przestrzeń

Warszawa Centralna mogła mieć nawet 16 peronów

Włodzimierz Winek 24 grudnia 2019

Zobacz również:

PKP zamknęły skrytki bagażowe na trzech dworcach z powodu wojny

Przestrzeń

Wywiało handel z dworca Warszawa Centralna

Przestrzeń

Wywiało handel z dworca Warszawa Centralna

Witold Urbanowicz 02 lipca 2021

Warszawa Centralna mogła mieć nawet 16 peronów

Przestrzeń

Warszawa Centralna mogła mieć nawet 16 peronów

Włodzimierz Winek 24 grudnia 2019

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5