Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

PKP SA sprzedało jedno z wejść na Centralny. Będzie zamknięte przez rok

Dalej Wstecz
Data publikacji:
20-10-2017
Ostatnia modyfikacja:
30-11-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
PKP SA sprzedało jedno z wejść na Centralny. Będzie zamknięte przez rok
wiz. HB Reavis
Na dawnej działce przy dworcu PKP SA powstaje 310-metrowy wieżowiec, który – jeśli liczyć iglicę – ma być najwyższym obiektem w krajach Unii Europejskiej. Jak się okazało, PKP SA wraz z działką sprzedało jedno z wyjść z Dworca Centralnego. To pozostanie zamknięte przez rok. 

W 2011 r. HB Reavis kupił od PKP SA działkę u zbiegu Chmielnej i al. Jana Pawła. Łączna wartość transakcji wyniosła 171 mln zł. Pierwotnie plany zakładały możliwość realizacji 130-metrowego wieżowca, ale ostatecznie okazało się, że będzie mógł powstać większy obiekt. Inwestor w styczniu tego roku zaprezentował projekt budynku o nazwie Varso, który będzie liczył sobie wraz z iglicą 310 metrów (dla porównania – wysokość Pałacu Kultury i Nauki wynosi 237 m). Tym samym ma stać się on najwyższym budynkiem w całej Unii Europejskiej.

Prace przy realizacji obiektów już ruszyły. Pierwszy, 80-metrowy wieżowiec zostanie wzniesiony w 2018 r., a realizacja całości zakończy się w 2020 r. Całość pochłonie ok. pół miliarda euro.

Jak się okazuje, budowa wieżowców wiąże się z utrudnieniami dla pasażerów korzystających z dworca, jak i komunikacji miejskiej. Jedno z wejść na teren dworca, znajdujące się po zachodniej stronie al. Jana Pawła II w kierunku ronda ONZ, zostało kilka miesięcy temu zamknięte. We wrześniu natomiast ZTM wprowadził zmiany przystankowe na liniach 109 i 174, by ułatwić pasażerom korzystanie z dworca. Niestety, zarządca dworca ma niewiele do przekazania. – Wszelkie pytania w tym zakresie należy kierować do inwestora – przekazuje Aleksandra Grzelak z biura prasowego PKP SA. Dopytywana, potwierdza, że teren, na którym znajduje się wejście, został sprzedany.

Inwestor biurowców przekonuje, że wyłączenie wejścia jest niezbędne. – Zastosowana technologia budowy oraz konieczność zapewnienia bezpieczeństwa pieszym wymagają zamknięcia zejścia od czerwca 2017 na co najmniej rok. Zostanie ono otwarte niezwłocznie po otrzymaniu niezbędnych pozwoleń na użytkowanie – informuje biuro prasowe HB Reavis. Obecnie pasażerowie muszą nadkładać drogi – najbliższe czynne wejście na dworzec oraz w kierunku przystanków tramwajowych znajduje się przy skrzyżowaniu Alej Jerozolimskich i al. Jana Pawła II.

Przejście podziemne ma być połączone z Varso. – Jako inwestor i generalny wykonawca Varso dołożymy starań, aby przebudowa tego miejsca nastąpiła jak najsprawniej, a nowe, ogólnodostępne zejście było dużo wygodniejsze dla ludzi w każdym wieku – w przyszłości będzie tu można korzystać również z windy oraz schodów ruchomych.

Na terenie dworca wciąż znajdują się schematy i znaki kierujące do zamkniętego dworca. PKP SA odpierają jednak zarzuty. – Na oznakowaniu zarządzanym przez PKP SA informacja o wyjściu z budynku dworca Warszawa Centralna na ul. Chmielną jest zaklejona. Pozostałe oznaczenia leżą w gestii inwestora odpowiedzialnego z budowę wieżowca Varso – mówi Aleksandra Grzelak z biura prasowego PKP SA.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP zamknęły skrytki bagażowe na trzech dworcach z powodu wojny

Przestrzeń

Wywiało handel z dworca Warszawa Centralna

Przestrzeń

Wywiało handel z dworca Warszawa Centralna

Witold Urbanowicz 02 lipca 2021

Warszawa Centralna mogła mieć nawet 16 peronów

Przestrzeń

Warszawa Centralna mogła mieć nawet 16 peronów

Włodzimierz Winek 24 grudnia 2019

Zobacz również:

PKP zamknęły skrytki bagażowe na trzech dworcach z powodu wojny

Przestrzeń

Wywiało handel z dworca Warszawa Centralna

Przestrzeń

Wywiało handel z dworca Warszawa Centralna

Witold Urbanowicz 02 lipca 2021

Warszawa Centralna mogła mieć nawet 16 peronów

Przestrzeń

Warszawa Centralna mogła mieć nawet 16 peronów

Włodzimierz Winek 24 grudnia 2019

Najnowsze wiadomości:

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5