Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

W Warszawie na byłej działce PKP powstanie najwyższy wieżowiec w Unii

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-01-11 12:01
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

W Warszawie na byłej działce PKP powstanie najwyższy wieżowiec w Unii
Wizualizacja wieżowca Varso. Działka z parkingami nie jest objęta inwestycjąmat. prasowe
HB Reavis, który nabył kilka lat temu działkę od PKP SA u zbiegu Chmielnej i al. Jana Pawła II, zaprezentował właśnie makietę i projekt 310-metrowego wieżowca Varso, jaki ma w tym miejscu powstać. Będzie to najwyższy budynek w Polsce, jak i krajach Unii Europejskiej.

W 2011 r. HB Reavis kupił od PKP SA działkę u zbiegu Chmielnej i al. Jana Pawła. Łączna wartość transakcji wyniosła 171 mln zł. Pierwotnie plany zakładały możliwość realizacji 130-metrowego wieżowca, ale ostatecznie okazało się, że będzie mógł powstać większy obiekt.

Właściciel działki zaprezentował właśnie projekt 310-metrowego wieżowca o nazwie Varso, przygotowany przez biuro Foster&Partners. Dla porównania wysokość Pałacu Kultury i Nauki z iglicą wynosi 237 m. Będzie to nie tylko najwyższy budynek w Polsce, ale i krajach Unii Europejskiej – o niecały metr wyprzedzi londyński The Shard. Na kontynencie wyższe będą tylko trzy budynki w Moskwie.

O wysokości dworca przesądza iglica, sama bryła budynku będzie miała ok. 230 metrów wysokości. Tam też przewidziano taras widokowy. Dla porównania w Pałacu Kultury zlokalizowany jest on na 30. Piętrze na wysokości 114 metrów.

Obok wieżowca powstaną dwie mniejsze wieże – 80- i 90-metrowe bryły, które projektuje pracownia HRA Hermanowicz Rewski. W sumie wszystkie budynki, jak podaje Gazeta Stołeczna, mają oferować 140 tys. m kw. powierzchni biurowej. Pierwszy, 80-metrowy wieżowiec zostanie wzniesiony w 2018 r., a realizacja całości zakończy się w 2020 r. Całość pochłonie ok. pół miliarda euro.

Jak pisaliśmy w lipcu zeszłego roku, PKP SA pod nowym zarządem zawiesiły szereg projektów developerskich. Jeden z nich o nazwie Centralna Park miał obejmować działkę nad linią średnicową u zbiegu Al. Jerozolimskich i al. Jana Pawła II, czyli sąsiadującą z terenem, na którym powstanie Varso (na wizualizacji nowego wieżowca – tak, jak obecnie – przestrzeń ze sporym parkingiem). Również w tym miejscu przewidywano możliwość realizacji jednego z wyższych w stolicy wieżowców o wysokości 220 metrów. 

HB Reavis współpracował już z PKP SA przy innych projektach. W grudniu 2015 r. otwarto nowy budynek dworca Warszawa Zachodnia od strony Alej Jerozolimskich w ramach kompleksu West Station. Obiekt był jednak wielokrotnie krytykowany z uwagi na swoje niewielkie rozmiary. W październiku 2016 r. zakończyła się natomiast budowa pierwszego z dwóch biurowców w ramach wspomnianego kompleksu. Swoje siedziby przeniosły tam podmioty grupy PKP – SA, Intercity i Informatyka.

Więcej wizualizacji i informacji tutaj.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Września poprawi skomunikowanie dworców z centrum

Przestrzeń

Września poprawi skomunikowanie dworców z centrum

Witold Urbanowicz 10 stycznia 2017

Nowogard szykuje się do rewitalizacji głównego placu

Przestrzeń

Nowogard szykuje się do rewitalizacji głównego placu

Witold Urbanowicz 16 grudnia 2016

 

 

 

 

 

 

współpraca
Rynek Kolejowy Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS