Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Pierwsza Gamma dla Poznania na ukończeniu

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2018-06-26 10:44
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Pierwsza Gamma dla Poznania na ukończeniu
wiz. MPK Poznań
Minął już ponad rok od podpisania umowy między MPK Poznań a Modertransem na dostawy 50 nowych, w pełni niskopodłogowych tramwajów z rodziny Gamma. – Pierwszy tramwaj jest na ukończeniu – mówi Wojciech Tulibacki, prezes MPK Poznań. Przewoźnik spodziewa się dostawy pierwszego nowego pojazdu na jesieni.

W lutym zeszłego roku MPK Poznań podpisało umowę ze swoją spółką córką Modertransem na dostawy 30 jednokierunkowych i 20 dwukierunkowych tramwajów z nowej rodziny Gamma. – Pierwszy tramwaj jest na ukończeniu. Pojazd ten będzie przygotowywany do procesu homologacji – mówi Wojciech Tulibacki, prezes MPK Poznań. Gammy, które trafią do Poznania, będą miały 32 metry długości. Tramwaj jednokierunkowy pomieści 240 podróżnych, z czego 60 na miejscach siedzących. Pojazd dwukierunkowy będzie mógł przewieźć 230 podróżnych, w tym 50 na miejscach siedzących. W tramwaju znajdą się skrętne wózki.

W sumie producent ma 30 miesięcy na zrealizowanie całego kontraktu. – Pierwszy tramwaj powinien pojawić się w okolicach października/ listopada według harmonogramu dostawy. Ten liczony jest jednak od dostawy ostatniego pojazdu – zaznacza Tulibacki.

MPK testuje już od zeszłego roku prototypową Gammę. – Nie mieliśmy z nim większych problemów poza systemem elektronicznym kasowników i informacji pasażerskiej. Trzeba jednak pamiętać, że pojazd jako prototyp był budowany do eksploatacji w całej Polsce – u nas dochodzi do tego specyfika systemu ITS i karty PEKA. Teraz chodzi to jednak już bez większych problemów – mówi prezes MPK.

Jeżdżąca po Poznaniu prototypowa Gamma różni się jednak specyfikacją od zamówionych jednostek. – To inny tramwaj, począwszy chociażby od kwestii wizualnych. Prototyp jest pojazdem podciętym, by mógł funkcjonować w każdym mieście. U nas pojazd będzie miał proste burty – podkreśla Wojciech Tulibacki.

Zakup Gamm nie wyczerpuje potrzeb taborowych MPK. – Mamy do wymiany 31 jednostek. Przygotowujemy całą inżynierię finansową – mówi Wojciech Tulibacki. Jak dodaje, zakupy będą możliwe w okolicach roku 2020.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Poznań. Tramwaj w barwach pociągu

Komunikacja

Poznań. Tramwaj w barwach pociągu

Jakub Dybalski 01 czerwca 2018

Poznań wybiera wykonawcę remontu trasy tramwaju na GTR

Przestrzeń

Poznań wybiera wykonawcę remontu trasy tramwaju na GTR

Witold Urbanowicz 28 maja 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5