Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Piaseczno zawęziło Puławską. Przestrzeń odzyskana

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Madrjas

Data publikacji:
2021-08-30 16:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Piaseczno zawęziło Puławską. Przestrzeń odzyskana
Ulica Puławska po przebudowie fot. UM Piaseczno
Piaseczno zawęziło Puławską. Przestrzeń odzyskana
Piaseczno zawęziło Puławską. Przestrzeń odzyskana
Piaseczno zawęziło Puławską. Przestrzeń odzyskana
Zakończyła się przebudowa ul. Puławskiej w Piasecznie. Ograniczono liczbę pasów dla samochodów, w zamian pojawiła się infrastruktura rowerowa, pas zieleni i parkowanie równoległe. Od 1 września) wrócą tu autobusy miejskie. 

Jak informuje Urząd Miasta i Gminy, decyzja o sposobie zagospodarowania głównej ulicy handlowej miasta nie była łatwa. Samorząd szukał rozwiązania, które zaspokoi potrzeby rowerzystów, pieszych, kierowców oraz przedsiębiorców prowadzących działalność przy ulicach Puławskiej i Kościuszki. Gmina Piaseczno przygotowała dwa warianty zagospodarowania i poddała je konsultacjom z radnymi oraz mieszkańcami. Ostateczny projekt jest pewnym kompromisem.

Przy okazji przebudowy drogi w zakresie jezdni, chodników, ścieżek rowerowych i parkingów, samorząd zadbał również o stworzenie funkcjonalnej przestrzeni publicznej, która ma ułatwić mieszkańcom dotarcie do zlokalizowanych przy głównej ulicy sklepów i lokali usługowych oraz zachęcić do spacerów. W zmodernizowanej przestrzeni pojawi się więcej zieleni oraz elementy małej architektury.

Wakacyjna przebudowa

Kończąca się właśnie przebudowa rozpoczęła się w czerwcu 2021 r. Miastu zależało na tym, by większość prac była prowadzona w okresie wakacyjnym. Zadanie zostało podzielone na dwa etapy. W pierwszym powstał pas rowerowy na odcinku od ul. Kusocińskiego do skrzyżowania z ulicami Szkolną i Młynarską. W drugim etapie wykonawca przebudował całą wschodnią stronę ulicy. Powstał szeroki chodnik z wydzieloną drogą rowerową w przeciwnym kierunku. Są one oddzielone od jezdni pasem zieleni. Przy ul. Puławskiej pojawiły się też nowe drzewa i ławki.

Projekt jest elementem budowy nowej infrastruktury rowerowej dla mieszkańców, która powstaje przy wynoszącym 6 mln złotych dofinansowaniu w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych. Koszt to ok. 3 mln zł. Od dnia 1 września 2021 roku autobusy transportu zbiorowego powrócą na przebudowaną ulicę.

Eksperci chwalą zmiany

Portal miasta opublikował rozmowę z ekspertem - Janem Jakielem, członkiem Głównej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej, Miejskiej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej w Warszawie i SISKOM (pracującym jako naczelnik Wydziału Strategii i Rozwoju Zarządu Dróg Miejskich w Warszawie). - Wprowadzane obecnie w Piasecznie zmiany rozwiązań układu drogowego oceniam pozytywnie. Przewiduję szereg korzyści, które stopniowo będą obserwowane w przestrzeni. Najważniejsze z nich to poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego, poprawa dostępności dla pieszych i rowerzystów oraz podniesienie jakości przestrzeni publicznej. W przekształconym obszarze nastąpi zwiększenie aktywności mieszkańców i użytkowników, zainteresowanych przebywaniem w bezpiecznej, dostępnej i estetycznej przestrzeni. W efekcie zyskają usługodawcy i przedsiębiorcy, którzy dzięki zwiększonemu zainteresowaniu mieszkańców i użytkowników będą mogli rozwinąć swoją działalność - powiedział Jakiel.

- Nie sposób arbitralnie stwierdzić, że zwężenie Puławskiej do jednego pasa będzie przyczyną pogorszenia warunków ruchu. Z całą pewnością można powiedzieć, że zwężenie Puławskiej do jednego pasa spowoduje redukcję prędkości. Przede wszystkim poprawi to bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów. W drugiej kolejności spowoduje redukcję emisji hałasu i spalin. Dzięki temu główne ulice śródmieścia będą miały ograniczoną funkcję tranzytową, a samo śródmieście stanie się miejscem spokoju, zieleni, wydarzeń kulturalnych i wysokiej jakości życia - dodał ekspert.

Jak przypomniał, powstanie wschodniej obwodnicy Piaseczna stworzyło szansę na poprawę bezpieczeństwa, jednak nie została ona w pełni wykorzystana. Nie ograniczono ruchu tranzytowego przez śródmieście, czy to poprzez przebudowę ciągu Puławska-Kościuszki, celem uspokojenia ruchu, czy też poprzez zamknięcie dla ruchu indywidualnego wlotu Puławskiej na południe od Okulickiego. - Wprowadzane na Puławskiej zmiany, są nadrabianiem dziesięcioleci straconego czasu i odzyskiwaniem szans, a przede wszystkim niezbędną i niecierpiącą zwłoki poprawą bezpieczeństwa i zmniejszaniem ryzyka zdarzeń drogowych - zauważył Jakiel. Całą interesującą rozmowę można przeczytać na stronie urzędu miasta.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5