Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Poznań uspokaja ruch na Łazarzu

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2018-07-19 09:29
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Poznań uspokaja ruch na Łazarzu
fot. MOs810, lic. CC 3.0
Rozstrzygnięto przetarg na opracowanie projektu organizacji ruchu oraz parkowania na obszarze osiedla św. Łazarz. To kolejny, po Wildzie, poznański obszar, gdzie planowane jest wprowadzenie Strefy Płatnego Parkowania i uspokojenie ruchu.

Projekt organizacji ruchu na Łazarzu ma powstać do końca tego roku. Jego realizacja planowana jest natomiast na lata 2019–2021. Zmiany na ulicach Łazarza zaczną być widoczne pod koniec przyszłego roku.

Będzie on efektem konsultacji społecznych, które przeprowadzono zimą. Zmiany w organizacji ruchu na Łazarzu związane z wdrożeniem SPP rozpoczną się od realizacji wariantu W1, który w konsultacjach społecznych zyskał duże poparcie mieszkańców przy zaledwie kilku głosach przeciwnych jego wprowadzeniu. Wariant ten został również zarekomendowany przez Radę Osiedla Św. Łazarz. Zakłada zmiany wyłącznie na obszarze tzw. Dolnego Łazarza.

Celem jest uspokojenie ruchu na Łazarzu poprzez ograniczenie lub wyeliminowanie przejazdów tranzytowych oraz zmiana kierunków ruchu i relacji na skrzyżowaniach w taki sposób, aby możliwe stało się wprowadzenie SPP. To ostatnie działanie wiąże się z postulatami mieszkańców o uporządkowanie parkowania, w tym rozwiązanie problemu pozostawiania pojazdów w miejscach do tego nieprzeznaczonych. Z kolei wprowadzenie ruchu jednokierunkowego na wybranych ulicach pozwala wyznaczyć nowe miejsca parkingowe. Dzięki temu osiąga się jednocześnie efekt uspokojenia ruchu, czyniąc przejazdy tranzytowe przez dzielnicę nieopłacalnymi czasowo.

Obecnie Strefa Płatnego Parkowania w Poznaniu obejmuje Stare Miasto, Jeżyce oraz fragment Łazarza w sąsiedztwie Międzynarodowych Targów Poznańskich. Korzyścią płynącą z funkcjonowania SPP jest zwiększenie rotacji parkujących aut. Samochody rzadziej są parkowane na długi czas, co ułatwia znalezienie wolnego miejsca postojowego. Obszary nieobjęte SPP są często traktowane jako parking buforowy – wprowadzenie strefy zmniejsza skalę tego zjawiska. Wprowadzenie SPP oznacza konieczność dostosowania parkowania do obowiązujących przepisów. Dzięki temu piesi zyskują więcej miejsca na chodnikach, poprawia się widoczność na skrzyżowaniach, likwidowane są "dzikie" parkingi. SPP jest korzystną ofertą dla mieszkańców strefy. Miesięczny koszt parkowania w strefie dla jej mieszkańca to tylko 10 zł.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Łódź: Od lipca rewitalizacja Tuwima

Przestrzeń

Łódź: Od lipca rewitalizacja Tuwima

Roman Czubiński 25 maja 2018

Łódź: Wkrótce otwarcie kolejnych ulic-ogrodów

Przestrzeń

Łódź: Wkrótce otwarcie kolejnych ulic-ogrodów

Roman Czubiński 23 maja 2018

Łódź: Rewitalizacja – początek inwestycji drogowych

Przestrzeń

Łódź: Rewitalizacja – początek inwestycji drogowych

Roman Czubiński 24 kwietnia 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5