Partnerzy serwisu:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Warszawa strefą spokojnego ruchu. Będą jednolite standardy

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2022-04-28 13:22
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa UM Warszawa

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa strefą spokojnego ruchu. Będą jednolite standardy
Fot. ukosne.um.warszawa.pl
Przyjazne i bezpieczne ulice, jednolite standardy i wyznaczenie obszarów na których zostaną wprowadzone strefy: Tempo 30 i zamieszkania. Warszawa ogłosiła właśnie przetarg na opracowanie wytycznych i kierunków rozwoju ruchu uspokojonego. Oferty można składać do 10 maja.

– Chcemy w systemowy sposób uspokoić ruch i poprawić bezpieczeństwo na osiedlach, uliczkach i ulicach, bezpośrednio w sąsiedztwie miejsc zamieszkania warszawianek i warszawiaków. To jeden z priorytetów prezydenta Rafała Trzaskowskiego, a opracowanie pozwoli nam na uporządkowanie już istniejących rozwiązań, wprowadzenie jednolitych standardów i określenie kierunków działań – mówi Michał Olszewski, zastępca prezydenta m.st. Warszawy.

Obecnie w stolicy funkcjonuje wiele elementów uspokojenia ruchu – od pojedynczych progów, przez wyniesione skrzyżowania do stref zamieszkania i Tempo 30, obejmujących całe kwartały ulic. Nowe strefy Tempo 30 zostały wdrożone w ostatnim czasie w kilku dzielnicach, a także w ramach rozszerzenia SPPN. Biuro Zarządzania Ruchem Drogowym pracuje nad kolejnymi projektami, a także inwentaryzuje wszystkie istniejące w stolicy strefy oraz odcinki ulic z ograniczeniami prędkości poniżej 50 km/h.

Zadaniem wykonawcy będzie m.in. opracowanie mapy docelowego wdrożenia stref ruchu uspokojonego na terenie Warszawy na istniejących i projektowanych ulicach. Zwycięzca przetargu – zgodnie z wytycznymi - przygotuje też przykładowe projekty stref w dwóch dzielnicach stolicy.

– Standardy i wytyczne przekażemy zarządcom dróg oraz inwestorom, by mogły być jak najszybciej wprowadzone na istniejących ulicach oraz uwzględnione w projektach nowych dróg. Chcą tego mieszkańcy, którzy obecnie składają liczne wnioski o zamontowanie progów zwalniających lub wprowadzenie ograniczeń prędkości – dodaje wiceprezydent.

Strefy będą wdrażane na mniejszych ulicach – drogach gminnych, lokalnych i dojazdowych.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5