Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Pawilony Warszawy Śródmieście lśnią po remoncie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
04-02-2015
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Pawilony Warszawy Śródmieście lśnią po remoncie
fot. WU
Odsłonięte pawilony wejściowe na podziemny dworzec Warszawa Śródmieście teraz lśnią po wyczyszczeniu. Kolejarze przekonują, że remont miał sens, mimo planów zagospodarowania i zabudowania terenu nad dworcem. – Ten remont był wymuszony zużyciem eksploatacyjnym elewacji. Musieliśmy to zrobić, żeby przez kilka lat nie stał jakiś tymczasowy płot – mówi Jarosław Bator, członek zarządu PKP SA.

Pod koniec zeszłego roku pawilony wejściowe dworca Warszawy Śródmieście przeszły remont. Płyty na elewacji zostały oczyszczone. – Ten remont, który się odbył, był wymuszony zużyciem eksploatacyjnym elewacji. Było zagrożenie, że płyty z elewacji zaczną odpadać – wyjaśnia Bator.

Efekt jest bardzo przyjemny dla oka. Elewacje odzyskały jasność i czystość, co jest szczególnie widoczne na tle Pałacu Kultury i Nauki. – Czyszczenie płyt nie było drogą inwestycją, to była zwykła praca remontowa – dodaje Bator.
Czy był jednak sens przeprowadzać taki remont w obliczu planów PKP SA, zakładających zagospodarowanie i zabudowanie terenu nad Dworcem Śródmieście? – Tak naprawdę inwestycja kubaturowa może powstać w tym miejscu najwcześniej za kilka lat – w momencie, gdy będzie średnica modernizowana. Musieliśmy to zrobić teraz, żeby przez kilka lat nie stał w centrum Warszawy jakiś tymczasowy płot i żeby wyglądało to w sposób właściwy – wyjaśnia Jarosław Bator.

Wielki remont linii średnicowych – podmiejskiej i dalekobieżnej – zaplanowany jest na lata 2018-2022. W kontekście Dworca Śródmieście kolejarze zastanawiają się nad usprawnieniem ruchu – czas potrzebny na wymianę pasażerską odbija się bowiem na przepustowości linii średnicowej. Jednym z pomysłów jest powrót do wcześniejszych rozwiązań w postaci rozdzielenia ruchu dla wsiadających i wysiadających na oddzielne perony. Oprócz tego PKP SA rozmawia z Metrem Warszawskim na temat połączenia dworca ze stacją metra Centrum. Rozważana jest budowa tunelu.


Przed remontem, fot. WU

 
Po remoncie, fot. WU
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Dworzec Warszawa Śródmieście w rejestrze zabytków

Przestrzeń

Dworzec Warszawa Śródmieście w rejestrze zabytków

Jakub Lewicki 01 stycznia 2021

Warszawa Śródmieście. Na razie lifting, potem wielka przebudowa?

Przestrzeń

Co nad linią średnicową? Na dniach porozumienie Warszawy i PKP SA

Przestrzeń

Warszawa: Otworzą zamknięte przejście na dworcu Śródmieście?

Przestrzeń

Zobacz również:

Dworzec Warszawa Śródmieście w rejestrze zabytków

Przestrzeń

Dworzec Warszawa Śródmieście w rejestrze zabytków

Jakub Lewicki 01 stycznia 2021

Warszawa Śródmieście. Na razie lifting, potem wielka przebudowa?

Przestrzeń

Co nad linią średnicową? Na dniach porozumienie Warszawy i PKP SA

Przestrzeń

Warszawa: Otworzą zamknięte przejście na dworcu Śródmieście?

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5