Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa: Otworzą zamknięte przejście na dworcu Śródmieście?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
25-06-2014
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Warszawa: Otworzą zamknięte przejście na dworcu Śródmieście?
fot. Ilona Karwińskanieczynne przejście na dworcu Śródmieście
Teraz wielu pasażerów korzystających z warszawskiego dworca Śródmieście – aby przedostać się z peronu na peron – przechodzi przez stojące na stacji pociągi. Pośrodku dworca znajduje się zamknięte kilkanaście lat temu przejście podziemne. Czy zostanie przywrócone podczas planowanej kompleksowej modernizacji dworca?

Dworzec Śródmieście ma nietypowy układ: znajdują się tutaj dwa tory i trzy perony (łącznie z czterema krawędziami). W zamyśle skrajne perony miały służyć pasażerom wsiadającym – tam znajdują się m.in. kasy biletowe, wyświetlacze. Środkowy peron był natomiast przeznaczony dla pasażerów wysiadających.

Podział na perony dla wsiadających i wysiadających od dawna nie funkcjonuje – wśród pasażerów korzystających z dworca najpopularniejszy pozostaje peron środkowy. To z niego najszybciej można dostać się do metra (wschodnia strona), jak i przejść podziemnych Dworca Centralnego, pozwalających na przedostanie się na przystanki komunikacji miejskiej (zachodnia strona). Wyjścia z peronów skrajnych są zlokalizowane po środku, natomiast przejście łączące wszystkie perony znajduje się tylko po jednej, zachodniej stronie. Taki układ nie jest zbyt funkcjonalny dla pasażerów – wielu z nich, w celu przedostania się z peronu na peron, czeka aż na stacji zatrzyma się pociąg i następnie przechodzi przez jego wnętrze na drugą stronę.


fot. Ilona Karwińska

Na dworcu, pośrodku peronów, znajduje się zamknięte przejście podziemne. Mogłoby ono ułatwić podróżnym korzystanie z dworca. Niewykluczone, że pasażerowie będą mogli z niego ponownie korzystać. – Przejście zostało zamknięte kilkanaście lat temu. Rozważamy jego ponowne otwarcie przy okazji kompleksowego remontu dworca. Należy jednak zwrócić uwagę, że przejście łączyło jedynie peron 1 i 3. O tym, czy będzie możliwe wybudowanie wyjścia z tunelu również na peron nr 2, zadecydują ekspertyzy techniczne prowadzone podczas modernizacji obiektu – informuje Katarzyna Grzduk z biura prasowego PKP SA.


fot. Ilona Karwińska

Na razie nie wiadomo, kiedy zostanie przeprowadzona modernizacja obiektu. – Obecnie prowadzimy analizy, które pozwolą określić zakres modernizacji dworca Warszawa Śródmieście. Jest jeszcze za wcześnie, aby na tym etapie określić termin przebudowy obiektu – informuje Aleksandra Dąbek z biura prasowego PKP SA. Co się zmieni? – Wstępne koncepcje remontu dworca zakładają przeniesienie funkcji komercyjnych z peronu drugiego na pierwszy i trzeci, co pozwoli na odciążenie peronu środkowego – mówi Katarzyna Grzduk. Poprawi się też informacja i bezpieczeństwo. – Na dworcu pojawi się nowy system informacji dla podróżnych. W 2015 roku planujemy również montaż nowego monitoringu – dodaje Aleksandra Dąbek.

Wciąż nierozwiązana pozostaje kwestia wygodnego połączenia dworca ze stacją metra. Teraz pasażerowie muszą wychodzić na powierzchnię. – Planujemy, że dworzec zostanie połączony ze stacją metra za pomocą podziemnych tuneli. Na razie jest jednak zbyt wcześnie aby podać szczegóły dotyczące realizacji tego przedsięwzięcia – mówi Katarzyna Grzduk. Na razie na przeszkodzie stoi wciąż przesuwająca się kwestia zabudowy okolic Pałacu Kultury i Nauki.


fot. Ilona Karwińska
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Dworzec Warszawa Śródmieście w rejestrze zabytków

Przestrzeń

Dworzec Warszawa Śródmieście w rejestrze zabytków

Jakub Lewicki 01 stycznia 2021

Warszawa Śródmieście. Na razie lifting, potem wielka przebudowa?

Przestrzeń

Co nad linią średnicową? Na dniach porozumienie Warszawy i PKP SA

Przestrzeń

Pawilony Warszawy Śródmieście lśnią po remoncie

Przestrzeń

Pawilony Warszawy Śródmieście lśnią po remoncie

Witold Urbanowicz 04 lutego 2015

Zobacz również:

Dworzec Warszawa Śródmieście w rejestrze zabytków

Przestrzeń

Dworzec Warszawa Śródmieście w rejestrze zabytków

Jakub Lewicki 01 stycznia 2021

Warszawa Śródmieście. Na razie lifting, potem wielka przebudowa?

Przestrzeń

Co nad linią średnicową? Na dniach porozumienie Warszawy i PKP SA

Przestrzeń

Pawilony Warszawy Śródmieście lśnią po remoncie

Przestrzeń

Pawilony Warszawy Śródmieście lśnią po remoncie

Witold Urbanowicz 04 lutego 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5