Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa Śródmieście. Na razie lifting, potem wielka przebudowa?

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2016-04-11 10:21
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Warszawa Śródmieście. Na razie lifting, potem wielka przebudowa?
fot. WU
Kolejarze mają problem z dworcem Warszawa Śródmieście, a w zasadzie jego przepustowością. – To obiekt, który przyjmuje najwięcej pasażerów w całym kraju. Rozpatrywane są różne alternatywy, by pociągi przejeżdżały jak najszybciej – mówi Grzegorz Tomaszewski, pełnomocnik zarządu PKP SA ds. nieruchomości. Nie jest wykluczona przebudowa dworca, ze zmianą układu torów.

Po odświeżeniu Dworca Centralnego pojawiają się pytania o sąsiedni Dworzec Śródmieście, obsługujący ruch podmiejski. – W najbliższym czasie będziemy starali poddać dworzec niewielkiemu liftingowi – mówi Grzegorz Tomaszewski, pełnomocnik zarządu PKP SA ds. nieruchomości.

Większe zmiany mogą nastąpić po 2018 r., gdy planowana jest przebudowa linii średnicowej. – Liderem projektu przebudowy jest PKP PLK. To też bardziej kompleksowa współpraca z miastem – zaznacza Tomaszewski.

W ramach prac miałoby pojawić się skomunikowanie z metrem. – Wszyscy są zgodni, że trzeba to zrobić, ale będzie to skomplikowana i kosztochłonna inwestycja. W porozumieniu z miastem i PKP PLK chcemy ubiegać się o dofinansowanie unijne na tę przebudowę – mówi Tomaszewski.

Największym wyzwaniem jest jednak poprawa przepustowości dworca. – Trzeba pamiętać, że to obiekt, który przyjmuje najwięcej pasażerów w całym kraju – mówi Grzegorz Tomaszewski. Duży przepływ, jeżeli chodzi o liczbę pasażerów, wiąże się z opóźnieniami w odjazdach pociągów.

Jednym z pomysłów, o którym głośno mówił poprzedni zarząd PKP SA, był powrót do pierwotnej organizacji ruchu, czyli rozdzielenia potoków podróżnych na wsiadających i wysiadających. Umożliwia to układ torów, bowiem przy każdym znajdują się dwie krawędzie peronowe. Jak nieoficjalnie dowiedział się Rynek Kolejowy, w PKP PLK pojawiają się jednak inne koncepcje, jak chociażby np. całkowita przebudowa tego przystanku na czterotorową stację z dwoma peronami wyspowymi. – Rozpatrywane są w PKP PLK różne alternatywy, żeby dworzec Śródmieście był najbardziej optymalny pod kątem przejazdu pociągów – przyznaje Grzegorz Tomaszewski.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Przebudowa średnicy. Cztery tory na Śródmieściu i nowy most?

Komunikacja

Przebudowa średnicy. Cztery tory na Śródmieściu i nowy most?

Jakub Madrjas 04 kwietnia 2016

Warszawa: Jaka częstotliwość po modernizacji linii średnicowej

Przestrzeń

Warszawa: Jaka częstotliwość po modernizacji linii średnicowej

Witold Urbanowicz 18 marca 2015

ZTM Warszawa o przebudowie WWK: nie kosztem lokalnych pociągów

Komunikacja

ZTM Warszawa o przebudowie WWK: nie kosztem lokalnych pociągów

Witold Urbanowicz 08 grudnia 2014

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5