Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Cztery tory na Dworcu Śródmieście. Korytarz do metra tylko do „patelni"?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
22-01-2019
Ostatnia modyfikacja:
28-11-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Cztery tory na Dworcu Śródmieście. Korytarz do metra tylko do „patelni"?
fot. RK
W tym tygodniu ma odbyć się spotkanie stołecznych urzędników z PKP PLK na temat budowy podziemnego połączenia dworca Śródmieście ze stacją metra Centrum. Efekt, według nieoficjalnych doniesień, może być jednak rozczarowujący. – Chcemy – jako gospodarz tego obszaru – zobaczyć, w jaki sposób kolejarze przewidują to połączenie i ewentualnie wspólnie wypracować rozwiązanie – mówi Michał Domaradzki, dyrektor Biura Polityki Mobilności i Transportu w Urzędzie Miasta.

PKP PLK przygotowują się do modernizacji linii średnicowej w Warszawie. Projekt, który miał być realizowany w tej perspektywie finansowej, na razie jednak przesuwa się w czasie. Na razie powstaje koncepcja przebudowy – wybór wariantu ma nastąpić „ po przeprowadzeniu analizy w ramach PKP PLK we współpracy z Ministerstwem Infrastruktury”, a także PKP SA i spółką deweloperską XCity.

Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK, w wypowiedzi dla Polskiej Agencji Prasowej potwierdził założenia dla przebudowy Warszawy Śródmieście, która ma stać się stacją. Zamiast obecnych trzech peronów z dwoma torami mają powstać dwa perony z czterema torami. To pozwoli na obsłużenie większej liczby pociągów.

Jak pisaliśmy, elementem przebudowy ma być też podziemny łącznik przesiadkowy między dworcem Śródmieście a stacją metra Centrum. – PKP Polskie Linie Kolejowe są na etapie rozmów z miastem. Rozważane są różne koncepcje w tym połączenie przejściem podziemnym Dworca Centralnego poprzez dworzec Śródmieście do stacji metra – informuje Karol Jakubowski z biura prasowego PKP SA.

Informację potwierdza miasto. – Kolejarze zaprosili nas na spotkanie w tym tygodniu, na którym przedstawią koncepcję remontu trasy średnicowej. Zaprezentują też koncepcję remontu łącznika między dworcem Śródmieście a „patelnią” – mówi Michał Domaradzki, dyrektor Biura Polityki Mobilności i Transportu w Urzędzie Miasta.

Jak nieoficjalnie się dowiedzieliśmy, kolejarze pracują nad wariantem oszczędnościowym – z tunelem o długości ok. 160 m, doprowadzonym właśnie do patelni, czyli placu przed stacją metra Centrum, a nie do samej stacji. To nie rozwiązuje problemów związanych z przesiadkami – pasażerowie nadal będą musieli wyjść na powierzchnię, choć być może będą mieli mniej schodów do pokonania i nadal będą musieli korzystać z najbardziej obciążonego wejścia do stacji metra. Przedstawiciele PKP PLK w żaden sposób jednak do tej kwestii nie odnoszą się. – Docelowy wariant zostanie wybrany po uzgodnieniu z miastem – odpowiada Jakubowski.

Ratusz od dawna analizował możliwość doprowadzenia łącznika do zachodniej ściany antresoli stacji Centrum i dobudowy schodów na perony metra. – To rzecz, która jest warszawiakom potrzebna, ale kolej przewidziała to w ramach swojej inwestycji. Jako gospodarz tego obszaru chcemy wypracować optymalne rozwiązanie – dodaje Domaradzki. 

AKTUALIZACJA 25.01.2019 r.

W czwartek 24 stycznia odbyło się spotkanie PKP PLK i przedstawicieli miasta. Projektanci przedstawili dwa warianty powiązania Dworca Śródmieście bezpośrednio ze stacją metra Centrum. Jeden z nich zakłada korytarz już od Dw. Centralnego. Więcej TUTAJ.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Metro: Jest wariant dobudowy stacji na I linii bez większych utrudnień

Przestrzeń

Metro: Jest wariant dobudowy stacji na I linii bez większych utrudnień

Witold Urbanowicz 23 listopada 2022

Metro: Piąta Varsovia już w Warszawie

Komunikacja

Metro: Piąta Varsovia już w Warszawie

Redakcja/inf. pras. 21 listopada 2022

Zobacz również:

Dworzec Warszawa Śródmieście w rejestrze zabytków

Przestrzeń

Dworzec Warszawa Śródmieście w rejestrze zabytków

Jakub Lewicki 01 stycznia 2021

Warszawa Śródmieście. Na razie lifting, potem wielka przebudowa?

Przestrzeń

Pozostałe z wątku:

Metro: Jest wariant dobudowy stacji na I linii bez większych utrudnień

Przestrzeń

Metro: Jest wariant dobudowy stacji na I linii bez większych utrudnień

Witold Urbanowicz 23 listopada 2022

Metro: Piąta Varsovia już w Warszawie

Komunikacja

Metro: Piąta Varsovia już w Warszawie

Redakcja/inf. pras. 21 listopada 2022

Zobacz również:

Dworzec Warszawa Śródmieście w rejestrze zabytków

Przestrzeń

Dworzec Warszawa Śródmieście w rejestrze zabytków

Jakub Lewicki 01 stycznia 2021

Warszawa Śródmieście. Na razie lifting, potem wielka przebudowa?

Przestrzeń

Najnowsze wiadomości:

Kongresy
Konferencje
Seminaria
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5