Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Opole z przetargiem na elektrobusy

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
28-12-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Opole z przetargiem na elektrobusy
fot. MJAutobus MZK Opole
Opole czyni drugie podejście do elektrobusów. Miasto rozpisało przetarg na dostawy pięciu elektrobusów wraz z infrastrukturą do ładowania. W poprzednim postępowaniu oferta Solarisa, który wystartował jako jedyny, okazała się za droga.

Przedmiotem przetargu jest dostawa pięciu autobusów miejskich niskopodłogowych klasy maxi (12-metrowych), napędzanych silnikiem elektrycznym. Zamówienie obejmuje też dostawę i montaż infrastruktury ładowania, w ramach projektu „Elektromobilne Opole”.

Opole wymaga autobusów o długości 11,8-12,2 m, mogących pomieścić min. 80 pasażerów, w tym 28 na miejscach siedzących. Wymagane są trzy pary drzwi w układzie 2-2-2. Przestrzeń pasażerska zostanie wyposażona w klimatyzację, ogrzewanie cieczą wspomagane agregatem elektryczno-spalinowym, zasilanym olejem napędowym, ładowarkę USB do urządzeń mobilnych, urządzenie do dezynfekcji rąk.

Wymagane są silnik bądź silniki elektryczne o mocy min. 160 kW. Przewidziano ogranicznik prędkości do 70 km/h. Zamawiający wymaga baterii High Power typu LTO lub równoważne NMC o mocy min. 180 kW, pozwalających przejechać w ruchu miejskim minimum 52 km. Przewidziano ładowanie za pomocą wtyczki (plug-in) bądź pantografu odwróconego. Założono odzyskiwanie energii podczas hamowania.

Infrastruktura obejmuje budowę na terenie zajezdni MZK trzech stacji ładowania zajezdniowego o mocy min. 2x60 kW, z dwoma niezależnymi wyjściami do ładowania, zbudowanymi w sposób, który umożliwia ładowanie zwiększoną mocą 120 kW w przypadku podłączenia jednego autobusu. Wykonawca musi też zbudować na przystanku Politechnika – pętla przy Prószkowskiej jedną stację szybkiego ładowania z masztem wyposażonym w odwrócony pantograf (opuszczany „góra-dół” umożliwiający ładowanie z mocą 300 kW), z możliwością ładowania plug-in.

Termin składania ofert mija 26 stycznia. Startować mogą firmy, które w ostatnich trzech latach zrealizowały dostawy co najmniej pięciu nowych autobusów 12-metrowych maxi zgodnych z autobusem oferowanym w postępowaniu w zakresie typu podstawowych zespołów jezdnych i zespołów układu napędowego (napęd elektryczny zasilany z magazynu energii elektrycznej, ładowanie metodą „odwróconego” pantografu).

O wyborze decydują cena (60%), kryteria techniczne (35%), gwarancja (5%). Pod uwagę brane będzie 13 podkryteriów: materiał oraz sposób zabezpieczenia antykorozyjnego elementów konstrukcyjnych szkieletu nadwozia oraz elementów konstrukcyjnych podwozia (ramy-kratownicy); materiał oraz sposób zabezpieczenia antykorozyjnego poszycia zewnętrznego nadwozia (elementy ścian bocznych, dachu, ściany przedniej, tylnej, drzwi i pokryw); rodzaj silnika; podatność do napraw powypadkowych – podział szyby czołowej; zawieszenie przednie; zużycie energii; ;liczba miejsc dostępnych z poziomu niskiej podłogi; liczba uchylnych okien bocznych; pojemność magazynów energii; liczba gniazd służących do ładowania baterii; zastosowany środek gaśniczy w systemie redukcji (spowalniania) palności magazynu energii; spełnienie wymogów homologacji dot. palności; spełnienie wymogów homologacji w zakresie wytrzymałości konstrukcji nośnej. Zwycięzca przetargu będzie miał na realizację zadania 350 dni od podpisania umowy. Szacowana wartość zamówienia to 15,427 mln zł netto.

W poprzedni postępowaniu wystartował jedynie Solaris z ofertą na kwotę 19,854 mln zł. To więcej niż oczekiwał zamawiający, który określił budżet na 17,545 mln zł. Z tego względu przetarg został unieważniony.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

MPK Poznań. Nowe Gammy wracają na tory

Komunikacja

MPK Poznań. Nowe Gammy wracają na tory

Redakcja/inf. pras. 05 czerwca 2025

Tramwaje Warszawskie myślą o kolejnej zajezdni. Gdzie?

Komunikacja

Zobacz również:

Opole. Dwóch chętnych na dostawę autobusów elektrycznych

Komunikacja

Opole. Dwóch chętnych na dostawę autobusów elektrycznych

Jakub Rösler 18 grudnia 2024

Opole kupuje następne autobusy elektryczne

Komunikacja

Opole kupuje następne autobusy elektryczne

Jakub Rösler 14 października 2024

MZK Opole ma pierwszy przegubowy elektrobus

Komunikacja

MZK Opole ma pierwszy przegubowy elektrobus

Jakub Rösler 14 listopada 2023

Pozostałe z wątku:

MPK Poznań. Nowe Gammy wracają na tory

Komunikacja

MPK Poznań. Nowe Gammy wracają na tory

Redakcja/inf. pras. 05 czerwca 2025

Tramwaje Warszawskie myślą o kolejnej zajezdni. Gdzie?

Komunikacja

Zobacz również:

Opole. Dwóch chętnych na dostawę autobusów elektrycznych

Komunikacja

Opole. Dwóch chętnych na dostawę autobusów elektrycznych

Jakub Rösler 18 grudnia 2024

Opole kupuje następne autobusy elektryczne

Komunikacja

Opole kupuje następne autobusy elektryczne

Jakub Rösler 14 października 2024

MZK Opole ma pierwszy przegubowy elektrobus

Komunikacja

MZK Opole ma pierwszy przegubowy elektrobus

Jakub Rösler 14 listopada 2023

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij