Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Opole z przetargiem na elektrobusy

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-12-28 10:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Opole z przetargiem na elektrobusy
fot. MJAutobus MZK Opole
Opole czyni drugie podejście do elektrobusów. Miasto rozpisało przetarg na dostawy pięciu elektrobusów wraz z infrastrukturą do ładowania. W poprzednim postępowaniu oferta Solarisa, który wystartował jako jedyny, okazała się za droga.

Przedmiotem przetargu jest dostawa pięciu autobusów miejskich niskopodłogowych klasy maxi (12-metrowych), napędzanych silnikiem elektrycznym. Zamówienie obejmuje też dostawę i montaż infrastruktury ładowania, w ramach projektu „Elektromobilne Opole”.

Opole wymaga autobusów o długości 11,8-12,2 m, mogących pomieścić min. 80 pasażerów, w tym 28 na miejscach siedzących. Wymagane są trzy pary drzwi w układzie 2-2-2. Przestrzeń pasażerska zostanie wyposażona w klimatyzację, ogrzewanie cieczą wspomagane agregatem elektryczno-spalinowym, zasilanym olejem napędowym, ładowarkę USB do urządzeń mobilnych, urządzenie do dezynfekcji rąk.

Wymagane są silnik bądź silniki elektryczne o mocy min. 160 kW. Przewidziano ogranicznik prędkości do 70 km/h. Zamawiający wymaga baterii High Power typu LTO lub równoważne NMC o mocy min. 180 kW, pozwalających przejechać w ruchu miejskim minimum 52 km. Przewidziano ładowanie za pomocą wtyczki (plug-in) bądź pantografu odwróconego. Założono odzyskiwanie energii podczas hamowania.

Infrastruktura obejmuje budowę na terenie zajezdni MZK trzech stacji ładowania zajezdniowego o mocy min. 2x60 kW, z dwoma niezależnymi wyjściami do ładowania, zbudowanymi w sposób, który umożliwia ładowanie zwiększoną mocą 120 kW w przypadku podłączenia jednego autobusu. Wykonawca musi też zbudować na przystanku Politechnika – pętla przy Prószkowskiej jedną stację szybkiego ładowania z masztem wyposażonym w odwrócony pantograf (opuszczany „góra-dół” umożliwiający ładowanie z mocą 300 kW), z możliwością ładowania plug-in.

Termin składania ofert mija 26 stycznia. Startować mogą firmy, które w ostatnich trzech latach zrealizowały dostawy co najmniej pięciu nowych autobusów 12-metrowych maxi zgodnych z autobusem oferowanym w postępowaniu w zakresie typu podstawowych zespołów jezdnych i zespołów układu napędowego (napęd elektryczny zasilany z magazynu energii elektrycznej, ładowanie metodą „odwróconego” pantografu).

O wyborze decydują cena (60%), kryteria techniczne (35%), gwarancja (5%). Pod uwagę brane będzie 13 podkryteriów: materiał oraz sposób zabezpieczenia antykorozyjnego elementów konstrukcyjnych szkieletu nadwozia oraz elementów konstrukcyjnych podwozia (ramy-kratownicy); materiał oraz sposób zabezpieczenia antykorozyjnego poszycia zewnętrznego nadwozia (elementy ścian bocznych, dachu, ściany przedniej, tylnej, drzwi i pokryw); rodzaj silnika; podatność do napraw powypadkowych – podział szyby czołowej; zawieszenie przednie; zużycie energii; ;liczba miejsc dostępnych z poziomu niskiej podłogi; liczba uchylnych okien bocznych; pojemność magazynów energii; liczba gniazd służących do ładowania baterii; zastosowany środek gaśniczy w systemie redukcji (spowalniania) palności magazynu energii; spełnienie wymogów homologacji dot. palności; spełnienie wymogów homologacji w zakresie wytrzymałości konstrukcji nośnej. Zwycięzca przetargu będzie miał na realizację zadania 350 dni od podpisania umowy. Szacowana wartość zamówienia to 15,427 mln zł netto.

W poprzedni postępowaniu wystartował jedynie Solaris z ofertą na kwotę 19,854 mln zł. To więcej niż oczekiwał zamawiający, który określił budżet na 17,545 mln zł. Z tego względu przetarg został unieważniony.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Opole na razie bez elektrobusów

Przestrzeń

Opole na razie bez elektrobusów

Witold Urbanowicz 24 listopada 2020

Opole z jedną ofertą na pięć elektrobusów

Przestrzeń

Opole z jedną ofertą na pięć elektrobusów

Witold Urbanowicz 04 listopada 2020

Debiut Solarisa w Opolu. Przyjechały pierwsze autobusy

Komunikacja

Debiut Solarisa w Opolu. Przyjechały pierwsze autobusy

Witold Urbanowicz 11 maja 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5