Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Opole z przetargiem na elektrobusy

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
28-12-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Opole z przetargiem na elektrobusy
fot. MJAutobus MZK Opole
Opole czyni drugie podejście do elektrobusów. Miasto rozpisało przetarg na dostawy pięciu elektrobusów wraz z infrastrukturą do ładowania. W poprzednim postępowaniu oferta Solarisa, który wystartował jako jedyny, okazała się za droga.

Przedmiotem przetargu jest dostawa pięciu autobusów miejskich niskopodłogowych klasy maxi (12-metrowych), napędzanych silnikiem elektrycznym. Zamówienie obejmuje też dostawę i montaż infrastruktury ładowania, w ramach projektu „Elektromobilne Opole”.

Opole wymaga autobusów o długości 11,8-12,2 m, mogących pomieścić min. 80 pasażerów, w tym 28 na miejscach siedzących. Wymagane są trzy pary drzwi w układzie 2-2-2. Przestrzeń pasażerska zostanie wyposażona w klimatyzację, ogrzewanie cieczą wspomagane agregatem elektryczno-spalinowym, zasilanym olejem napędowym, ładowarkę USB do urządzeń mobilnych, urządzenie do dezynfekcji rąk.

Wymagane są silnik bądź silniki elektryczne o mocy min. 160 kW. Przewidziano ogranicznik prędkości do 70 km/h. Zamawiający wymaga baterii High Power typu LTO lub równoważne NMC o mocy min. 180 kW, pozwalających przejechać w ruchu miejskim minimum 52 km. Przewidziano ładowanie za pomocą wtyczki (plug-in) bądź pantografu odwróconego. Założono odzyskiwanie energii podczas hamowania.

Infrastruktura obejmuje budowę na terenie zajezdni MZK trzech stacji ładowania zajezdniowego o mocy min. 2x60 kW, z dwoma niezależnymi wyjściami do ładowania, zbudowanymi w sposób, który umożliwia ładowanie zwiększoną mocą 120 kW w przypadku podłączenia jednego autobusu. Wykonawca musi też zbudować na przystanku Politechnika – pętla przy Prószkowskiej jedną stację szybkiego ładowania z masztem wyposażonym w odwrócony pantograf (opuszczany „góra-dół” umożliwiający ładowanie z mocą 300 kW), z możliwością ładowania plug-in.

Termin składania ofert mija 26 stycznia. Startować mogą firmy, które w ostatnich trzech latach zrealizowały dostawy co najmniej pięciu nowych autobusów 12-metrowych maxi zgodnych z autobusem oferowanym w postępowaniu w zakresie typu podstawowych zespołów jezdnych i zespołów układu napędowego (napęd elektryczny zasilany z magazynu energii elektrycznej, ładowanie metodą „odwróconego” pantografu).

O wyborze decydują cena (60%), kryteria techniczne (35%), gwarancja (5%). Pod uwagę brane będzie 13 podkryteriów: materiał oraz sposób zabezpieczenia antykorozyjnego elementów konstrukcyjnych szkieletu nadwozia oraz elementów konstrukcyjnych podwozia (ramy-kratownicy); materiał oraz sposób zabezpieczenia antykorozyjnego poszycia zewnętrznego nadwozia (elementy ścian bocznych, dachu, ściany przedniej, tylnej, drzwi i pokryw); rodzaj silnika; podatność do napraw powypadkowych – podział szyby czołowej; zawieszenie przednie; zużycie energii; ;liczba miejsc dostępnych z poziomu niskiej podłogi; liczba uchylnych okien bocznych; pojemność magazynów energii; liczba gniazd służących do ładowania baterii; zastosowany środek gaśniczy w systemie redukcji (spowalniania) palności magazynu energii; spełnienie wymogów homologacji dot. palności; spełnienie wymogów homologacji w zakresie wytrzymałości konstrukcji nośnej. Zwycięzca przetargu będzie miał na realizację zadania 350 dni od podpisania umowy. Szacowana wartość zamówienia to 15,427 mln zł netto.

W poprzedni postępowaniu wystartował jedynie Solaris z ofertą na kwotę 19,854 mln zł. To więcej niż oczekiwał zamawiający, który określił budżet na 17,545 mln zł. Z tego względu przetarg został unieważniony.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Elbląg. Wszystkie tramwaje wracają na stałe trasy

Komunikacja

Elbląg. Wszystkie tramwaje wracają na stałe trasy

Redakcja/inf. pras. 12 września 2025

Yutong z Ikarusem dostarczą do Budapesztu do 160 trolejbusów

Komunikacja

Yutong z Ikarusem dostarczą do Budapesztu do 160 trolejbusów

Przemysław Farsewicz 12 września 2025

Zobacz również:

Opole chce kupić trzy elektryki i ładowarki

Komunikacja

Opole chce kupić trzy elektryki i ładowarki

Przemysław Farsewicz 11 września 2025

Kobiety i Ukraińcy za kierownicą MZK Opole

Komunikacja

Kobiety i Ukraińcy za kierownicą MZK Opole

Paulina Piziorska 01 sierpnia 2025

Opole. Dwóch chętnych na dostawę autobusów elektrycznych

Komunikacja

Pozostałe z wątku:

Elbląg. Wszystkie tramwaje wracają na stałe trasy

Komunikacja

Elbląg. Wszystkie tramwaje wracają na stałe trasy

Redakcja/inf. pras. 12 września 2025

Yutong z Ikarusem dostarczą do Budapesztu do 160 trolejbusów

Komunikacja

Yutong z Ikarusem dostarczą do Budapesztu do 160 trolejbusów

Przemysław Farsewicz 12 września 2025

Zobacz również:

Opole chce kupić trzy elektryki i ładowarki

Komunikacja

Opole chce kupić trzy elektryki i ładowarki

Przemysław Farsewicz 11 września 2025

Kobiety i Ukraińcy za kierownicą MZK Opole

Komunikacja

Kobiety i Ukraińcy za kierownicą MZK Opole

Paulina Piziorska 01 sierpnia 2025

Opole. Dwóch chętnych na dostawę autobusów elektrycznych

Komunikacja

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij