Miasto Opole unieważniło przetarg na dostawę pięciu nowych elektrycznych autobusów miejskich, wraz z dostawą i montażem infrastruktury ładowania. O zamówienie ubiegał się wyłącznie Solaris, ale miasto nie znalazło dodatkowych środków na zwiększenie budżetu.
Opole wymaga autobusów o długości 11,8-12,2 m, mogących pomieścić min. 80 pasażerów, w tym 28 na miejscach siedzących. Wymagane są silnik bądź silniki elektryczne o mocy min. 160 kW. Zamawiający wymaga baterii High Power typu LTO lub równoważne NMC pozwalających przejechać w ruchu miejskim minimum 52km. Przewidziano ładowanie za pomocą wtyczki (plug-in) bądź pantografu odwróconego. Infrastruktura obejmuje budowę trzech stacji ładowania na terenie zajezdni MZK oraz jednej stacji na terenie miasta. Więcej o zamówieniu pisaliśmy
tutaj.
Termin składania ofert minął na początku tego miesiąca. Wystartował jedynie Solaris z ofertą na kwotę 19,854 mln zł. To więcej niż oczekiwał zamawiający, który określił budżet na 17,545 mln zł. W tej sytuacji wczoraj (23 listopada) miasto unieważniło przetarg. „Zamawiający nie może zwiększyć środków finansowych” – poinformowało miasto.