Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Opole z jedną ofertą na pięć elektrobusów

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-11-04 12:50
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Opole z jedną ofertą na pięć elektrobusów
fot. Solaris
Miasto Opole otworzyło oferty w przetargi na dostawę pięciu nowych elektrycznych autobusów miejskich, wraz z dostawą i montażem infrastruktury ładowania. O zamówienie ubiega się wyłącznie Solaris.

Przedmiotem przetargu jest dostawa 5 sztuk fabrycznie nowych autobusów miejskich niskopodłogowych klasy maksi (12-metrowych), napędzanych silnikiem elektrycznym. Zamówienie obejmuje też dostawę i montaż infrastruktury ładowania, w ramach projektu „Elektromobilne Opole”.

Opole wymaga autobusów o długości 11,8-12,2 m, mogących pomieścić min. 80 pasażerów, w tym 28 na miejscach siedzących. Wymagane są trzy pary drzwi w układzie 2-2-2. Przestrzeń pasażerska zostanie wyposażona w klimatyzację, ogrzewanie cieczą wspomagane agregatem elektryczno-spalinowym, zasilanym olejem napędowym, ładowarkę USB do urządzeń mobilnych, urządzenie do dezynfekcji rąk. Wymagane są silnik bądź silniki elektryczne o mocy min. 160 kW. Przewidziano ogranicznik prędkości do 70 km/h. Zamawiający wymaga baterii High Power typu LTO lub równoważne NMC pozwalających przejechać w ruchu miejskim minimum 52km.Przewidziano ładowanie za pomocą wtyczki (plug-in) bądź pantografu odwróconego.

Infrastruktura obejmuje budowę na terenie zajezdni MZK trzech stacji ładowania zajezdniowego – każda o mocy min. 2x60 kW i każda posiadająca dwa niezależne wyjścia do ładowania, zbudowanych w sposób, który umożliwia ładowanie zwiększoną mocą 120 kW w przypadku podłączenia jednego autobusu). Wykonawca musi też zbudować na terenie miasta jedną stację szybkiego ładowania z masztem wyposażonym w pantograf „odwrócony” (opuszczany „góra-dół” umożliwiający ładowanie z mocą 300 kW) oraz z możliwością ładowania plug-in (umożliwiające ładowanie z mocą 150 kW). Zabudowa stacji w wyznaczonej lokalizacji na terenie miasta Opola.

Dzisiaj (4 listopada) minął termin składania ofert. Wystartował jedynie Solaris z ofertą na kwotę 19,854 mln zł. To więcej niż oczekiwał zamawiający, który określił budżet na 17,545 mln zł.

Zwycięzca przetargu będzie miał na realizację zadania 350 dni od podpisania umowy.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Debiut Solarisa w Opolu. Przyjechały pierwsze autobusy

Komunikacja

Debiut Solarisa w Opolu. Przyjechały pierwsze autobusy

Witold Urbanowicz 11 maja 2020

Opole kupuje 10 autobusów od Solarisa. Po raz pierwszy

Prawo & Finanse

Opole kupuje 10 autobusów od Solarisa. Po raz pierwszy

jd/inf. pras. 12 września 2019

Opole wybiera autobusy. Solaris pokonuje MAN-a

Komunikacja

Opole wybiera autobusy. Solaris pokonuje MAN-a

Witold Urbanowicz 30 lipca 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5