Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Olsztyn: Wraca Małkowski. „Tramwaj nie może być uciążliwy dla kierowców”

Dalej Wstecz
Data publikacji:
17-10-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Olsztyn: Wraca Małkowski. „Tramwaj nie może być uciążliwy dla kierowców”
fot. MJ
Poznaliśmy wreszcie opinię kolejnego kandydata na prezydenta, jakie plany ma wobec rozwoju tramwajów w Olsztynie. Swoje zdanie na temat tego środka transportu wyraził Czesław Małkowski, dawny prezydent miasta, którego oskarżano za seksaferę w miejskim magistracie. Mimo że za jego kadencji zaczęto mówić o powrocie tramwajów do Olsztyna, to dzisiaj już tak chętnie nie wypowiada się na ten temat ich rozbudowy.

Czesław Małkowski jest określany dzisiaj jednym z głównych rywali obecnie urzędującego prezydenta Olsztyna, Piotra Grzymowicza. Co ciekawe, Małkowski rządził miastem od 2001 do 2008 roku, jednak, z powodu słynnej na całą Polskę seksafery, podczas której pokrzywdzone miały być urzędniczki miejskiego magistratu, został przez olsztynian odwołany w referendum z zajmowanego przez siebie urzędu. Dzisiaj ponownie stara się o fotel prezydenta Olsztyna – i mimo długiej przerwy – cieszy się dużym poparciem mieszkańców.

Do tej pory kandydat omijał w swoim programie tak ważny dla miasta temat, jakim jest rozwój komunikacji publicznej. Przez długi czas kandydat nie udzielał także odpowiedzi na nasze pytania. Sprawa jest niezwykle istotna, gdyż dotyczy przede wszystkim rozwoju sieci tramwajowej. Nie da się ukryć, że obecnie wybudowana linia wymaga rozbudowy.

Jak sam Małkowski przyznaje, że temat powrotu tramwajów w Olsztynie, zrodził się w trakcie trwania jego kadencji. – Tramwaje w Olsztynie to ja wymyśliłem. W 2003 roku sprowadziłem z Elbląga jeden wagon tramwajowy, który postawiłem na szynach przed Wysoką Bramą. Te szyny do dzisiaj są, więc ślad po tramwaju jest. Wtedy zaszczepiłem olsztynianom tęsknotę za tramwajami, które przecież przez wiele lat w Olsztynie były – wyjaśnił Czesław Małkowski, kandydat na prezydenta miasta.

Tram-buspas powodem korków w centrum

Niestety, mimo że Małkowski podaje siebie za pomysłodawcę projektu tramwajowego, to jego zdawkowe odpowiedzi nie ucieszą mieszkańców, którzy polubili tramwaje za ich wygodę, a przede wszystkim szybkość w poruszaniu się po mieście, dzięki wydzielonemu torowisku. – Nie chciałbym, żeby te tramwaje były blokadą komunikacji w mieście, a dzisiaj niestety tak jest – przyznaje Małkowski. – Wpuszczenie tramwajów w ul. Kościuszki było najgorszym z możliwych pomysłów. Mamy przez to zakorkowane tramwajami centrum miasta i aż głowa boli, jak człowiek jedzie samochodem i widzi obok zupełnie pustą jezdnię [tram-buspas – przyp. red.], a korek sięga kilkuset metrów – podkreśla kandydat.

Małkowski w swojej wypowiedzi wraca do sprawy budowy tramwaju. – Nie chciałbym wprowadzać tramwajów tak szybko i nie w ten sposób, jak to wprowadzono. Dzisiaj dalsze modelowanie linii tramwajowych musi być o wiele rozsądniejsze, skomunikowane z resztą miasta i nieuciążliwe dla innych użytkowników dróg – wyjaśnia. Warto w tym miejscu przypomnieć, że ze względu na opieszałość hiszpańskiego wykonawcy FCC Construccion Miasto było zmuszone wymówić umowę i podjąć decyzję o realizacji całej inwestycji w jednym czasie przy udziale kilku wykonawców, co doprowadziło do spiętrzenia utrudnień. W przeciwnym razie Olsztyn musiałby oddać unijne dofinansowanie. Miasto otrzymało też środki na projekt rozbudowy sieci.

Zły tramwaj

Warto wspomnieć, że to kolejny kandydat na prezydenta Olsztyna, który wyraża się sceptycznie co do projektu tramwajowego. Dalszym analizom projekt tramwajowy poddałaby Beata Bublewicz z Platformy Obywatelskiej. Również Michał Wypij ze Zjednoczonej Prawicy, zagrożenie dla ruchu drogowego widzi właśnie w tramwaju. Więcej o tym pisaliśmy po debacie kandydatów, gdzie poruszano tematykę transportu w mieście.


Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przestrzeń

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przemysław Farsewicz 11 lipca 2023

Olsztyn. Jest już szkielet rozbudowywanej zajezdni tramwajowej

Przestrzeń

Olsztyn. Będzie waloryzacja tramwajowego kontraktu. Jest porozumienie

Przestrzeń

Jednokierunkowa Pesa Twist dla rumuńskiej Krajowy na testach w Olsztynie

Przestrzeń

MPK Olsztyn myśli o tańszym prądzie dla tramwajów

Mobilność

MPK Olsztyn myśli o tańszym prądzie dla tramwajów

Przemysław Farsewicz 28 października 2022

Olsztyn. Za wykonawcą tramwajowym większość prac podziemnych

Przestrzeń

Zobacz również:

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przestrzeń

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przemysław Farsewicz 11 lipca 2023

Olsztyn. Jest już szkielet rozbudowywanej zajezdni tramwajowej

Przestrzeń

Olsztyn. Będzie waloryzacja tramwajowego kontraktu. Jest porozumienie

Przestrzeń

Jednokierunkowa Pesa Twist dla rumuńskiej Krajowy na testach w Olsztynie

Przestrzeń

MPK Olsztyn myśli o tańszym prądzie dla tramwajów

Mobilność

MPK Olsztyn myśli o tańszym prądzie dla tramwajów

Przemysław Farsewicz 28 października 2022

Olsztyn. Za wykonawcą tramwajowym większość prac podziemnych

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5