Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie z kompletem torów

Dalej Wstecz
Data publikacji:
03-10-2023
Ostatnia modyfikacja:
04-10-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Wykonawca rozbudowy olsztyńskiej zajezdni tramwajowej powoli finiszuje z robotami. Gotowa jest konstrukcja hali. Kończą się także roboty torowe.

Za rozbudowę zajezdni tramwajowej odpowiada Budimex w konsorcjum z KZN Rail. Nowa część zajezdni będzie lustrzanym odbiciem obecnie użytkowanego obiektu i układu. Po przeciwległej stronie placu przy ul. Kołobrzeskiej/Leonharda powstała już hala postojowa w której projekt przewiduje pięć torów oraz hala serwisowa z trzema torami. Plany zakładają także powstanie torów technicznych dookoła obiektu, które będą łączyć się z dotychczasową siecią na terenie zajezdni.

– Zakończono prace w hali postojowej i serwisowej oraz części socjalnej. Aktualnie wykonujemy prace porządkowe, trwają dostawy wyposażenia części socjalnej, uruchomienia instalacji sanitarnych, elektrycznych oraz teletechnicznych – wyjaśnia Diana Zyglewska, przedstawicielka wykonawcy.

Istotnym elementem robót jest budowa rozjazdów na wjeździe do zajezdni. Powstają tutaj krzyżownice i łuki w trzech kierunkach. – Zabudowa torowiska jest na ukończeniu – podkreśla Budimex. – Wykonano podlewy ciągłe praz wkładki elastomerowe. Trwają pomiary geometrii oraz prace porządkowe. Rozjazdy są wykonane i ustabilizowane, trwają prace przygotowawcze do przejazdu technicznego tramwaju – mówi Zyglewska.

Powierzchnia całkowita hali tramwajowej wyniesie 8100 m kw., zaś kubatura obiektów – 83 700 m sześciennych. Nowa część zajezdni ma pomieścić minimum 16 tramwajów o długości 32,5 m. Przypomnijmy, że Olsztyn posiada teraz łącznie już 27 tramwajów – Tramino i Panoram. Wszystkie nie mieszczą się w hali, dlatego MPK Olsztyn rozlokowuje je na torach technicznych wokół obiektu. Od podpisania umowy w maju 2022 roku, wykonawca ma 18 miesięcy na realizację inwestycji, oznacza to, że prace powinny zakończyć się w listopadzie.

Inwestycja podzielona jest na dwa etapy. Zakres podstawowy, który jest etapem pierwszym, obejmuje opracowanie wielobranżowej dokumentacji projektowej, uzyskanie pozwolenia na budowę, realizację robót rozbiórkowych, wykonanie układu torowego i drogowego na terenie zajezdni, wraz z przebudową infrastruktury podziemnej, wykonanie budynku hali postojowej wraz z wyposażeniem oraz budowę hali serwisowej w zakresie jej konstrukcji, zadaszenia i ścian zewnętrznych. Etap II, który jest objęty prawem opcji, zakłada wykończenie i wyposażenie hali serwisowej oraz wykonanie i uruchomienie systemu sterowania ruchem na terenie zajezdni tramwajowej. Wartość prac etapu I to 90,5 mln zł, a opcji – 16 mln zł.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Olsztyn. Tramwaj testuje nową zajezdnię

Przestrzeń

Olsztyn. Tramwaj testuje nową zajezdnię

Przemysław Farsewicz 02 listopada 2023

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przestrzeń

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przemysław Farsewicz 11 lipca 2023

Olsztyn. Jest już szkielet rozbudowywanej zajezdni tramwajowej

Przestrzeń

Olsztyn. Będzie waloryzacja tramwajowego kontraktu. Jest porozumienie

Przestrzeń

Jednokierunkowa Pesa Twist dla rumuńskiej Krajowy na testach w Olsztynie

Przestrzeń

MPK Olsztyn myśli o tańszym prądzie dla tramwajów

Mobilność

MPK Olsztyn myśli o tańszym prądzie dla tramwajów

Przemysław Farsewicz 28 października 2022

Zobacz również:

Olsztyn. Tramwaj testuje nową zajezdnię

Przestrzeń

Olsztyn. Tramwaj testuje nową zajezdnię

Przemysław Farsewicz 02 listopada 2023

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przestrzeń

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przemysław Farsewicz 11 lipca 2023

Olsztyn. Jest już szkielet rozbudowywanej zajezdni tramwajowej

Przestrzeń

Olsztyn. Będzie waloryzacja tramwajowego kontraktu. Jest porozumienie

Przestrzeń

Jednokierunkowa Pesa Twist dla rumuńskiej Krajowy na testach w Olsztynie

Przestrzeń

MPK Olsztyn myśli o tańszym prądzie dla tramwajów

Mobilność

MPK Olsztyn myśli o tańszym prądzie dla tramwajów

Przemysław Farsewicz 28 października 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5